KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel kleine foto (heb je niet groter?), maar ziet er zo wel netjes uit. Wellicht moet ik volgend jaar ook maar zoiets doen. Vriendin gaat toch niet zo vaak achterop, dus dan is dit wel netter :)

Hallo Rappie als je zin hebt kan je wel eens een keer komen kijken .
Menaldum is dicht bij Sneek,en ik heb evt ook nog folie voor je [oranje en wit.]
Stuur maar een PB.

mvg Frank
 
@RobW,
wat ik gedaan heb is idd een rekje opbouwen (electrisch lassen, 8mm massief rond) vanaf de handgreep- en voetsteunbevestiging.
daar hangen de canvas fietstassen aan waarmee ik al de halve wereld rond ben geweest, en de tent en een roltas liggen erop.
binnen een kwartier ben ik bepakt en bezakt en is het er ook weer afgemonteerd.

trap niet in de val die KTMtanktas heet, het is geen best product dat niet lekker past, waar niet veel spul in gaat en dat ook nog eens best duur is.
ik heb uiteindelijk gekozen voor een Tuareg tanktas ven Hein Gericke (ze hebben geloof ik momenteel uitverkoop!)
dat is wél een heel goed product, met veel bruikbare vakken, past met zelfgemaakte bandjes heel acceptabel en kost ook nog eens minder dan de helft dan een 'originele' .
succes!
 
\
Hallo Type maar ktm duke 690 stage 2 in op google en dan zie je genoeg info
zoals een testbank uitdraai,ik meende 3.5 pk in het midden gebied en 2.5 pk winst in de
hogere toeren en er staat ook nog een filmpje van mijn duke op.
Op ebay.de staat het dna filter te koop,ik was met verzending 99 € kwijt. *D[/quote

[afbeelding]
:9~~
thx :)
 
Hoi Rob,
welkom op dit forum , mooie motor !
Inderdaad , je moet een soort van frame maken en aan de voetsteunbeugels en duo handvatbevestiging maken.

Heb zelf alu koffers gemaakt en die haak ik in de duo handvatten en borg ik in de steun van de duo stepjes , waar ik de stepjes afgehaald heb.

Zal deze week een paar foto's maken en op dit forum plaatsen
Thanks. Dacht het al te zien op je avatar, handig! Ik zat echter niet aan koffers te denken, maar wel iets wat de zijtassen wat afstand geeft, zodat ze niet tegen de kontstickers hangen. Maar ik ben sowieso erg benieuwd naar je constructie, altijd mooi om te zien. :9

Welkom! Ziet er goed uit die Duke van je!
Waar is je kenteken op deze foto?! :+
Ik heb deze tassen:
http://www.motozoom.nl/producten/Va...eltassen-klittenbandbevestiging-70018492.html
Zitten echt prima naar mijn idee. Bewegen nauwelijks en zijn vrij eenvoudig erop/eraf te plaatsen.
Maar wtf! Je motor gestolen en alweer terug gevonden ook?!
Ik heb ook al kennis mogen maken met het bekende Powerparts kentekenplaathouder afbreekprobleem. :r Deze foto was de dag erna met mooi weer, gokte dat de blauwe vrienden het oke zouden vinden als m'n plaat met eentje op mn rugzak getapet zat tijdens een klein rondje. :P
Zulke zijtassen heb ik ook idd, thanks. Krijg je er geen beschadigingen van op je stickers als ze ertegenaan hangen?
En ja, binnen een maand mn garage opengebroken en motoren gejat. ;( Damn, dat was slecht nieuws. Gelukkig heeft de politie 'm snel teruggevonden! :}

@RobW,
wat ik gedaan heb is idd een rekje opbouwen (electrisch lassen, 8mm massief rond) vanaf de handgreep- en voetsteunbevestiging.
daar hangen de canvas fietstassen aan waarmee ik al de halve wereld rond ben geweest, en de tent en een roltas liggen erop.
binnen een kwartier ben ik bepakt en bezakt en is het er ook weer afgemonteerd.

trap niet in de val die KTMtanktas heet, het is geen best product dat niet lekker past, waar niet veel spul in gaat en dat ook nog eens best duur is.
ik heb uiteindelijk gekozen voor een Tuareg tanktas ven Hein Gericke (ze hebben geloof ik momenteel uitverkoop!)
dat is wél een heel goed product, met veel bruikbare vakken, past met zelfgemaakte bandjes heel acceptabel en kost ook nog eens minder dan de helft dan een 'originele' .
succes!
Thanks, heb je goed voor elkaar! Heb jij een fotootje van het rek? Dit klinkt wel zoals ik het misschien ook een beetje in gedachte had.
Jouw tip over de tanktas had ik ook al opgeslagen. Het is een vrij specifieke vorm tank, dus ben bang dat mijn huidige tanktas ook niet lekker past. Goed te weten wat een goed alternatief is. :)
 
@RobW

ik zou nog een paar foto's van de bevestiging van de koffers aan Duke tonen , bij deze.
Ook weet ik inmiddels dat je er niet zoveel aan hebt , maar misschien goed voor een of ander idee. *D



 
wat een mooi en vernuftig stuk werk Piet R!
durf bijna niet mijn inelkaar gebakken staketsel te laten zien
(hoewel, als alle pakkelarie er op ligt/hangt zie je er toch niets van.....haha)

ik zal binnenkort een foto van het rek voor je maken RobW
hier vast een idee:
full
 
Wauw! Handige Harry....euhh Piet! Ziet er heel goed uit. Helaas heb ik niet de spullen en de handigheid daarvoor.
JackSparrow, zo zie je die tanktas mooi. Is nog best ruim volgens mij. :)
 
Ik heb ook al kennis mogen maken met het bekende Powerparts kentekenplaathouder afbreekprobleem. :r Deze foto was de dag erna met mooi weer, gokte dat de blauwe vrienden het oke zouden vinden als m'n plaat met eentje op mn rugzak getapet zat tijdens een klein rondje. :P
Zulke zijtassen heb ik ook idd, thanks. Krijg je er geen beschadigingen van op je stickers als ze ertegenaan hangen?
En ja, binnen een maand mn garage opengebroken en motoren gejat. ;( Damn, dat was slecht nieuws. Gelukkig heeft de politie 'm snel teruggevonden! :}

Aha, bekend probleem inderdaad :+
Ik heb met die tassen zo'n 2500km gereden (als het niet meer is), en er niks van te zien op mijn subframe. Ik heb er geen stickers op, dus gewoon het grijze frame heb ik.
Als ik die tassen erop heb dan doe ik ook altijd even een bandje onderlangs om ze goed vast te zetten, hierdoor bewegen ze echt nauwelijks.
Dat was vast even schrikken! Gelukkig heb je hem wel weer terug.
 
Laatst bewerkt:
@JackSparrow ,

dank voor je reactie , maar jij staat op deze foto wel mooi in Spanje op 2000m hoogte te genieten ! (wat een vergezicht)


Weet ook waarom je met je rug naar de fotograaf staat , waarschijnlijk past je grijns /lach van oor tot oor niet in je helm _O- en dan wil je niet op een foto. (geintje)
 
@Piet R: hoezo Spanje, 2000 m?
die tocht over het dak van Europa was adembenemend,
en de grijns was er, maar eerder grimmig: slecht weer aan de horizon!

@RobW: nog ééntje dan.

vraag van de week: waar ben ik?
full
 
Ik zou het niet weten, maar het ziet er wel goed uit! :] Oostenrijk?

Ik wil niet aandringen, maar ben toch nog wel benieuwd naar fotootjes van jouw constructie, JackSparrow.

Eerst moet de diefstalschade aan de KTM worden gefixt (en aan m'n andere brommers klussen, o.a. hardnekkige oude tweetakt), maar voor je het weet is het weer voorjaar (hou ik mezelf maar voor). O-)
 
@Rob W:
ook in spanje, pireneën, toppen aan de horizon zijn grens met frankrijk.
ik zal zo snel mogelijk (heb m'n stal niet bij huis) een foto van 't rek posten,
want je hebt gelijk om nu al met het voorjaar bezig te zijn
(en met zo'n lekker-roken-moet-mogen-RD misschien?)

@Piet R: ik vraag me nog steeds af waaraan je kon zien dat de vorige foto op 2000m in spanje geschoten is.
(of lig je net als de meeste forummers in winterslaap.........)
 
Veel goede verhalen gehoord over het asfalt in Noord-Spanje. Ooit ook maar eens heen!
Foto's plaatsen komt niet op een dag aan natuurlijk, maar als je het nog een keer zou willen doen, graag. :)
Suzuki T500 caferacer :9
 
@JackSparrow

ik had dit nooit geweten , maar op pagina 9 schreef je bij dezelfde foto dat je 4000km door Spanje had gereden , ook op 2000m hoogte. ;)

En nee ik houd geen winterslaap , zolang er niet gepekeld is rij ik op mooie dagen nog steeds 1 of 2 keer per week een rondje.
Bovendien gebruik ik de winter voor wat kleine aanpassingen op de Duke , zit te denken aan led dagrijverlichting en deze in/op de handkappen te maken , en de Navigatie zo hoog mogelijk achter het windscherm zetten zetten , naar m.i. de enige juiste plaats.
 
@Jack:

Is jouw Duke ook in onderhoud bij Verpalen? Volgens mij herken ik de sticker boven je koplamp... Dan heb ik hem namelijk een paar weken geleden zien staan :)
 
Goedendag mannen,

Even een berichtje om het Topic wakker te schudden.

vanmorgen de Duke nog maar eens uitgelaten , gelukkig 2 regenbuitjes gehad , HEERLIJK !!
Vanmiddag de kleding laten drogen/schoongemaakt , d.w.z. de rug van de jas en de achterkant van de helm , hij weet me wel te vinden wanneer het regent.

Maar dat maakt niks uit , heb lekker gereden , helaas geen andere motoren gezien om achteraan te gaan.
Kwam alleen een KTM enduro (500 /690) tegen.(die mannen rijden altijd)

De Pirelli 's houden zich uitstekend bij nat weer , zowel qua grip als stabiliteit en warmen snel op. :W
 
Lekker hoor!
Ik ben tegenwoordig een aardige mooiweerrijder dus weet niet wanneer ik 'm weer pak voor een ritje. Binnenkort maar eens laten voorzien van een nieuwe slotenset en accu.
 
@RobW
accu?

@Knudde
hoe is het , ik hoor niks meer ?

En ja gister maar weer eens wezen rijden , bijna alle wegen droog dus heerlijk gas gegeven.
Was ±4°c en dan wordt de Duke niet echt warm , heb een stuk karton voor de radiator gebonden waarna ik 6 a 7 blokjes had , prima dus.
Ikzelf zag er schoon uit , de Duke iets minder maar hij was toch al vuil , volgend jaar wordt hij weer schoongemaakt dus het maakt even niks uit.
Denk dat de meeste Duker's niet weten dat een KTM gemaakt is voor zand en modder , dat vinden ze heerlijk.
Bedoel , de meeste van de Duke's zijn meer dan 1 jaar oud , dus het nieuwste is er wel af zodat we niet zo nauw meer hoeven te kijken en mag hij best vuil worden. 8-)

Jullie begrijpen dat dit een beetje kul is en alleen bedoelt om de discussie op gang te houden. })
 
@RobW
accu?

@Knudde
hoe is het , ik hoor niks meer ?

En ja gister maar weer eens wezen rijden , bijna alle wegen droog dus heerlijk gas gegeven.
Was ±4°c en dan wordt de Duke niet echt warm , heb een stuk karton voor de radiator gebonden waarna ik 6 a 7 blokjes had , prima dus.
Ikzelf zag er schoon uit , de Duke iets minder maar hij was toch al vuil , volgend jaar wordt hij weer schoongemaakt dus het maakt even niks uit.
Denk dat de meeste Duker's niet weten dat een KTM gemaakt is voor zand en modder , dat vinden ze heerlijk.
Bedoel , de meeste van de Duke's zijn meer dan 1 jaar oud , dus het nieuwste is er wel af zodat we niet zo nauw meer hoeven te kijken en mag hij best vuil worden. 8-)

Jullie begrijpen dat dit een beetje kul is en alleen bedoelt om de discussie op gang te houden. })
Met mij is het goed hoor! haha.
Vorig weekend heb ik hem in zijn winteroutfit gezet. Alles lekker in een laagje vet en de accu eruit gehaald. Pekel ligt alweer overal :N

Lekker hoor om nu nog te rijden! Wel goed aankleden met deze temperaturen.

Tijd voor foto's!!

Ergens op de großglockner
1000500_550022645062688_305379652_n.jpg

Ingang tolpoortjes Großglockner
995782_554564527941833_1119160901_n.jpg

Op de großglocknerpas
21448_550022621729357_635514270_n.jpg

Owja, en de weg daaro:
1003729_550022368396049_1361744752_n.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan