KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo lees ik het ook.... vanaf 1/1/2017 : Mobility Service gratis, als je de beurten bij een KTM dealer laat uitvoeren, met telkens een verlenging van 1 jaar .

Ford doet het ook zo bij wagens.

BMW is veel guller hiermee voor zijn motorfietsen : ineens 5 jaar gedekt.
 
Gisteren voor eerste keer zonder de canister gereden.
Totaal 300 km afgelegd zonder problemen.

Dus als iemand nog ruimte nodig heeft onder de zadel.
De slang van de tank afdoppen en beide slangen aan de zijkant plaatsen.
En is er weer voldoende ruimte voor regenpak en slot.
 
Met de topcase wil ik dus niet rijden.
Vindt het zelf geen gezicht. En de wind heeft er vat op. Als ik iets mee moet nemen gooi ik de zijkoffers erop.
 
Zo lees ik het ook.... vanaf 1/1/2017 : Mobility Service gratis, als je de beurten bij een KTM dealer laat uitvoeren, met telkens een verlenging van 1 jaar .

Ford doet het ook zo bij wagens.

BMW is veel guller hiermee voor zijn motorfietsen : ineens 5 jaar gedekt.

Dat zit al in de aanschafprijs verwerkt.... :+
 
Met de topcase wil ik dus niet rijden.
Vindt het zelf geen gezicht. En de wind heeft er vat op. Als ik iets mee moet nemen gooi ik de zijkoffers erop.

Veel lelijker wordt-ie er niet door en de wind heeft er weinig of geen vat op.

Ik ervaar hoogstens als je het stuur loslaat een licht pendelen.

Míjn vrouw wil de topcase er gewoon op hebben, anders voelt ze zich niet veilig achterop ēn het is ontegenzeggelijk praktisch.

Anyhow, ik heb thans genoeg bagageruimte.
 
Zal wel hard nodig zijn dan .....

Als ze er veel guller mee zijn betekent dat waarschijnlijk dat het minder hard nodig is want anders zou er (te) veel gebruik van gemaakt worden en zou het veel te duur voor ze worden.

Ik vind de handelwijze van KTM (of de dealer) niet netjes want je betaalt de als "service" gepresenteerde dienst dus zelf. Ik heb me voorgenomen niet aan die gedwongen winkelnering mee te gaan doen.
 
Over stuur loslaten gesproken, gaat jullie KTM ook wat naar rechts?
Zonder handen rijden is bijna onmogelijk.

Neen, maar ik heb het wel eens gehad met een GS... bleek aan een wat vervormde voorband te liggen... na de eerste vervanging van de voorband was het weg.

Het lichte pendelen met een topcase (wat niet storend is als men het stuur -zelfs lichtjes- vasthoudt), had ik indertijd ook, maar veel erger met een TMax (als wintervehikel, dus het weze me vergeven).

Ik zal het met de KTM nog eens proberen zonder topcase, maar ik laat 'm er in alle geval opstaan. :Y
 
Over stuur loslaten gesproken, gaat jullie KTM ook wat naar rechts?
Zonder handen rijden is bijna onmogelijk.

Yep, dat heb ik ook. Moet helemaal scheef hangen als ik met losse handjes rijd, geen flauw idee waar dat aan ligt. Beetje jammer, in combinatie met cruisecontrole is het wel lekker als je ff de handen los schud of je ff uitrekken is ook altijd lekker bij een lange rit.

Dacht eerst dat het achterwiel misschien beetje scheef stond, maar na kettings spannen heb ik hem exact recht uitgelijnd en blijft het euvel.
 
Als ze er veel guller mee zijn betekent dat waarschijnlijk dat het minder hard nodig is want anders zou er (te) veel gebruik van gemaakt worden en zou het veel te duur voor ze worden.

Ik vind de handelwijze van KTM (of de dealer) niet netjes want je betaalt de als "service" gepresenteerde dienst dus zelf. Ik heb me voorgenomen niet aan die gedwongen winkelnering mee te gaan doen.

Ik check dit zo snel mogelijk bij m'n Franse dealer en zal desgevallend net hetzelfde als jij reageren... bovendien heb ik dekking van Europe Assistance, dus heb ik dat "iffy" KTM-systeem niet nodig...
 
BTW, is die originele topcase nu ZO lelijk ???? :?


full
 
Het is lelijk maar super praktisch en maakt dat ik de motor vaker gebruik dan als ik hem niet zou hebben.

Bij mij past er een helm, leren jack met harde protectie en handschoenen in. :P
full
 
Laatst bewerkt:
Dit is uiteraard ook nog een optie. Origineel KTM. Bevalt me erg goed, is uitritsbaar (hoger te maken, zodat mijn helm er ook in past) en afsluitbaar met een klein slotje) heb er al 235 echte km/u mee gereden op de Duitse Autobahn en geen centje pijn qua stabiliteit. Ziet er wat mij betreft toch een stuk beter uit dan welke koffer dan ook (heb wel de twee originele zijkoffers trouwens, voor op langere trips).

full

full
 
Laatst bewerkt:
Dit is uiteraard ook nog een optie. Origineel KTM. Bevalt me erg goed, is uitritsbaar (hoger te maken, zodat mijn helm er ook in past) en afsluitbaar met een klein slotje) heb er al 235 echte km/u mee gereden op de Duitse Autobahn en geen centje pijn qua stabiliteit. Ziet er wat mij betreft toch een stuk beter uit dan welke koffer dan ook (heb wel de twee originele zijkoffers trouwens, voor op langere trips).

[afbeelding]
[afbeelding]


Kijk dit staat beter. Zelf heb ik ook een tas mee voor de club (ben ik voorzitter) om alle gegevens mee te nemen.
 
Ik heb de grote drager met een bagagenetje. De tas is een deel van een tanktas.
Voldoende voor het woon-werk verkeer en vind het prettiger dan een rugzak.

540.jpg
 
Daarom heb ik voor niet zo'n grote koffer gekozen. Afgelopen weekend goed kunnen uittesten. Bijna 200km per uur mee gereden en gaat helemaal prima! Helm, handschoenen, kol, klein spul, alles past erin als we een terrasje pakken. Dikke prima. (er zaten boodschappen in nu, voordat de reacties komen, waarom de helm er niet in zit...;)

2dv3cc2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan