KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het wel errug fijn om HVV te hebben.
Zeker als we in het begin van het seizoen toch wel eens erg koud weer kunnen treffen.
 
Uiteraard... en ook objectief gezien, zijn die verwarmingstoestanden zinvoller in ons vochtige, gure noorden...

Volgend voorjaar komt mijn KTM weer naar hier, zodat ik mijn batterij naar hartelust kan martelen met grill-accessoires allerhande... :P
 
Laatst bewerkt:
Misschien een hele stomme vraag.... maar hoe halen jullie het voorwiel van jullie 1190 Adventure eruit? Ik wil namelijk wielstriping op de velg plakken. Ik heb geen krik of paddockstand voor de voorkant, dus ik had al geprobeerd om de motor op de middenbok te zetten, motor naar achteren te drukken en dan stenen onder de carterbescherming, maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Is namelijk maar plastic en komt toch wat gewicht op te staan. Ik zou natuurlijk mijn vriendin achterop kunnen laten zitten tot ik het geplakt heb, maar het is best koud in de garage :+

Zit er nu aan te denken vriendin de motor naar achteren te duwen, wiel eruit halen en vorkpoten ergens op te laten rusten. Heb in mijn andere schuur een mooie, oude gasleiding lopen waar ik de voorkant aan wilde ophangen met een ratel, maar helaas past de 1190 niet door de deur van deze schuur, kwam ik achter. Gevolg, pitje lak van mijn valbeugel eraf :(

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
voorwiel eruit?geen krik of paddockstand voor de voorkantstenen onder de carterbescherming, maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Is namelijk maar plastic en komt toch wat gewicht op te staan
Houten plankje gebruiken tussen de stenen en de carterbeschermplaat om de kracht wat te verdelen + materiaal tegen beschadigingen te beschermen? Of als je die carterbeschermplaat niet vertrouwd, gewoon even demonteren en het voorgaande direct onder het carter.

Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=7M3snEUkwH0
 
Misschien een hele stomme vraag.... maar hoe halen jullie het voorwiel van jullie 1190 Adventure eruit? Ik wil namelijk wielstriping op de velg plakken. Ik heb geen krik of paddockstand voor de voorkant, dus ik had al geprobeerd om de motor op de middenbok te zetten, motor naar achteren te drukken en dan stenen onder de carterbescherming, maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Is namelijk maar plastic en komt toch wat gewicht op te staan. Ik zou natuurlijk mijn vriendin achterop kunnen laten zitten tot ik het geplakt heb, maar het is best koud in de garage :+

Zit er nu aan te denken vriendin de motor naar achteren te duwen, wiel eruit halen en vorkpoten ergens op te laten rusten. Heb in mijn andere schuur een mooie, oude gasleiding lopen waar ik de voorkant aan wilde ophangen met een ratel, maar helaas past de 1190 niet door de deur van deze schuur, kwam ik achter. Gevolg, pitje lak van mijn valbeugel eraf :(

Thanks!

Waarom moet het voorwiel eruit? Ik heb eerder altijd zelf striping geplakt en deed dit altijd met het wiel gewoon op de grond. Weet niet wat voor striping je hebt, maar met zowel de halve manen die er zijn, als de variant met het tooltje dat je langs de velgrand moet geleiden, kreeg ik het er altijd goed op. Wiel gewoon verdelen in 4 kwadraten en dan even het voorwiel weer verplaatsen als je een deel af hebt?
 
Ik laat mijn wielstriping altijd door mijn vriendin doen, die is daar namelijk zeer kundig in. En die heeft liever het wiel gewoon in de warme woonkamer, op tafel ;)
In dat geval: motor op de bok, zelf op de bagagedrager gaan zitten, en vanaf die troon je vriendin aanwijzingen geven m.b.t. demontage van het voorwiel. Eventueel dikke jas aan doen als je het te koud vind worden.
 
Een houten lepel en een diepe pan bij de hand houden om het werkritme aan te geven en, zo nodig, te verhogen !

:P
_O- goede aanvulling :Y

En voor het plaatje natuurlijk één of ander ritueel hoofddeksel dragen, zoiets bijvoorbeeld:

full

Wel af en toe "ugh" roepen, anders ziet het er niet uit.
 
Striping ziet er strak uit.
Mooier dan de striping van alleen een streepje.

Maar die tekst op de tegel in combinatie met je bike :N
:+
 
Vraag over nieuwe uitlaat.
Ik wil de originele vervangen maar zie door de bomen het bos niet meer, zoveel merken en soorten.
Twijfel momenteel tussen de Bos Desert Fox en de Wings, wellicht dat jullie nog andere ervaringen of tips hebben welke keuze ik kan maken.
Het zal wel vaker besproken zijn hier maar ik kan het niet zo snel terug vinden.
Het is voor een 1290 SAT uit 2015
 
Ben ook een tijdje op zoek geweest voor mijn 1190. Bos vond ik toch te dik en te duur en Wings goede verhalen over gehoord en goede prijs maar niet eu gekeurd. Uiteindelijk Remus hexacone geworden, heb ik uiteindelijk gevonden voor zelfde prijs als Wings. Lichte demper gaaf geluid en doet het erg goed op de 1190, plus lichte vermogenswinst. Mooie afwerking ook.
 
Vraag over nieuwe uitlaat.
Ik wil de originele vervangen maar zie door de bomen het bos niet meer, zoveel merken en soorten.
Twijfel momenteel tussen de Bos Desert Fox en de Wings, wellicht dat jullie nog andere ervaringen of tips hebben welke keuze ik kan maken.
Het zal wel vaker besproken zijn hier maar ik kan het niet zo snel terug vinden.
Het is voor een 1290 SAT uit 2015
Ik heb een Mivv :) E-keur en verwijderbare db-killer.

2d84zk2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Smaak (en budget) is natuurlijk persoonlijk.
Ik ben heel tevreden met mijn zwarte Akrapovic, veel andere dempers lijken optisch te klein voor de motor.
Ook met het geluid zeer tevreden, bij normaal gebruik zeker niet te luid maar wel mooi donker,
Afwerking met de carbon kappen is super!

Heb even geen echt duidelijke foto.

540.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan