Ik heb een 2011 model (bij 2012), die is van nature al minder nukkig dan de 2008 o.a. door het zwaardere vliegwiel. Met de originele Akra EVO 4 map op een EVO 4 replica van Rob (RVF750 hier) loopt hij nog wat soepeler onderin. Dat komt vermoedelijk door de wat rijkere afstelling, dus zal een standaard uitlaat met een iets rijkere map waarschijnlijk ook helpen. Het verbruik is gewoon netjes met deze combinatie, merkbaar zuiniger zelfs dan een custom map + JCE waar ik eerst mee reed. Op trips naar Duitsland waarbij er kwistig aan de gashendel wordt gelurkt zo'n 1:14. Rob had op zijn fiets ook de ervaring dat hij zuiniger liep met deze setup als ik het me goed herinner.
De soepeler schakelende versnellingsbak van het 2011 model kan ook een extra argument zijn om toch voor 2011+ te kiezen. En wat meer pk's natuurlijk.
De soepeler schakelende versnellingsbak van het 2011 model kan ook een extra argument zijn om toch voor 2011+ te kiezen. En wat meer pk's natuurlijk.