KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Gebruikt iemand hier een GoPro camera ?

Zo ja waar/hoe gemonteerd, ik kan eigenlijk geen lekkere plek vinden zonder gebruik te maken van die plakkers.
 
Gebruikt iemand hier een GoPro camera ?

Zo ja waar/hoe gemonteerd, ik kan eigenlijk geen lekkere plek vinden zonder gebruik te maken van die plakkers.
Grappig, ik was mezelf net hetzelfde aan het afvragen voor mijn Sony.
Ik had ooit twee van die goedkope dingen van Ali die ik aan het stuur vast kon maken maar dat trilde heel erg en die zijn inmiddels al kapot. Bovendien zit ie dan wellicht teveel voor de cockpit.
Ik heb nog zo'n zuignap, denk dat dat de beste optie is. Die kun je bijvoorbeeld op de tank zetten.
 
Gebruikt iemand hier een GoPro camera ?

Zo ja waar/hoe gemonteerd, ik kan eigenlijk geen lekkere plek vinden zonder gebruik te maken van die plakkers.

Grappig, ik was mezelf net hetzelfde aan het afvragen voor mijn Sony.
Ik had ooit twee van die goedkope dingen van Ali die ik aan het stuur vast kon maken maar dat trilde heel erg en die zijn inmiddels al kapot. Bovendien zit ie dan wellicht teveel voor de cockpit.
Ik heb nog zo'n zuignap, denk dat dat de beste optie is. Die kun je bijvoorbeeld op de tank zetten.
Heren toch, als je nou echt leuke filmpjes wilt, hou dan op met dat ge-amateur en doe gewoon zoiets:

full

Werkt veel beter, en als je zo'n gast een beetje africht haalt-ie onderweg nog koffie voor je ook.

:+
 
Heren toch, als je nou echt leuke filmpjes wilt, hou dan op met dat ge-amateur en doe gewoon zoiets:

[afbeelding]
Werkt veel beter, en als je zo'n gast een beetje africht haalt-ie onderweg nog koffie voor je ook.

:+
Alleen jammer dat je met al dat extra gewicht niet ff de route des crêtes in een nieuwe recordtijd omhoog rijdt ;)
 
https://www.v-nix.nl/extreme-ways-chest-mount-harness.htm?utm_campaign=affiliatenetwork&utm_content=Extreme+Ways&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_term=eXtreme+Ways+Chest+Mount+Harness&gclid=EAIaIQobChMIrtfrmYWc2gIVT7ftCh2qeQGoEAQYBSABEgIx-_D_BwE

Deze maar eens proberen dan.

mocht je een tanktas gebruiken dan is zo'n borstharnas vaak alweer onbruikbaar omdat je tanktas dan in de weg zit. zonder tanktas werkt het aardig!
 
Gisteren de eerste rit na de 1.000km beurt.

Afstand: 630km
Rijtijd volgens TomTom: 7u34minuten
Gemiddelde: 81km/h
Snelweg: 80km
Secundair: 550km
Verbruik: 7,2L (laagst 6,8, hoogst 7,7)

Paar bevindingen:

- 3e versnelling, bocht uit vanuit middengebied: Voorwiel omhoog onder hellingshoek, nice :+
- Noodstops oefenen, altijd zinvol. Lichtjes bergaf, droog maar wat stoffig, geen perfect asfalt.
Demping op 'street'. 100km/h naar 30km/h. Meerdere malen herhaald, elke keer weer in ABS vanaf 80km/h of soms zelfs meteen. Teleurstellende remweg
Demping op 'sport, zelfde omstandigheden. Pakken betere grip met het voorwiel, veel minder ingrijpend ABS, veel betere remwerking ... de rest van de dag dan maar op sport gereden.
- Vermogen in 1e en 2e lijkt lager dan in 3e en 4e? (of ik trek hem met meer vertrouwen open in hogere versnellingen, niet ondenkbaar) Of hangt dit samen met MTC?
- Kort gegeared!! Ik rijd een versnelling hoger dan met de Multistrada. Ik ben gewend 200km/h in 4e te rijden, dat haal je niet met de GT. Alhoewel het 'rood' niet helemaal duidelijk is.
- Blok heeft bakken power, maar draait minder graag zijn toeren in vergelijking met een Desmo. Dat is wel jammer.
- Versnellingsbak is echt top!! (maar QS hoeft voor mij niet, vind ik echt minder)
- Standaard zadel is hard, maar geen klagen wat mij betreft
- Zeer weinig verschil in windbescherming tussen stand van het ruitje
- Stuurt zeer vertrouwenwekkend. Begint te wennen :)
- Standaard mocht wat duidelijker 'te vinden' zijn met de voet
- Cruise control is perfect te bedienen met rechterhand, snap het klagen niet zo (note: handschoenen XXL 8-) )
- Perfecte kniehoek voor mij. Daar was ik wat bang voor. In het verleden last van met een GSX-R, na overstap Multi geen last. Nu weer wat sportiever, maar is perfect zo!
- Spierpijn tussen de schouderbladen, perfect acceptabel voor de eerste ritten van het jaar
- Te smalle/korte handvatten
- Comfortstand is fijn op de snelweg, welverdiend gladstrijken van de hobbels en langsrichels na een dag lang sturen


Content :)
 
Kan ik me wel in vinden eigenlijk...

Ik heb een referentiestukje tussen twee bochten waar ik met m'n 749 20 km/u meer haal (nee, ik noem geen absolute waarden) gewoon doordat de versnellingen langer zijn.. de gt is broop-broop-brooop-broooo terwijl de duc gewoon brooooaaaaaaaaaaaaa-braaaaaaaaap doet op datzelfde stukje. Als dat eh.. Steek houdt.
Moet wel zeggen dat ik't met de gt nog nooit voor mezelf gehad heb met leren pak aan, kan ook schelen...

Bak van de GT is inderdaad veel beter.. Die van de duc heb ik ooit zo samengevat:

full
 
Klopt, het motorkarakter van de Duc is simpelweg verslavender. Veel gretiger, veel langere halen. Ik moest daar ook altijd mee doortrekken, zoooo fijn :)

En die versnellingsbak was lichter, maar die valse neutraals een ramp (bij mij vooral tussen 4 en 5)
 
Klopt, het motorkarakter van de Duc is simpelweg verslavender. Veel gretiger, veel langere halen. Ik moest daar ook altijd mee doortrekken, zoooo fijn :)

En die versnellingsbak was lichter, maar die valse neutraals een ramp (bij mij vooral tussen 4 en 5)
Tis ook maar net wat je gewend bent natuurlijk :)
Ik kom van een driecilinder die bij 9.800 rpm al in de begrenzer schoot.
Multistrada 1200 S had ik ook proefgereden maar die vond ik met z'n 150 pk echt langzaam aanvoelen. Voor m'n gevoel was m'n Speed Triple sneller.
Sowieso vind ik de Multistrada teveel als een toermachine aanvoelen voor mijn smaak. De SDGT is meer sportief ontworpen.

Ik vind het koppel vanuit onder en een beetje shortshiften, rijden als een diesel :+ juist lekker.
Moet ook wel trouwens, bij de eerste 1000 kilometer :+ '(
 
Laatst bewerkt:
Klopt, het motorkarakter van de Duc is simpelweg verslavender. Veel gretiger, veel langere halen. Ik moest daar ook altijd mee doortrekken, zoooo fijn :)

En die versnellingsbak was lichter, maar die valse neutraals een ramp (bij mij vooral tussen 4 en 5)
Hoeveel RPM max draait dat 1200 blok in zo'n Duc eigenlijk?
Klinkt alsof de gearing gewoon langer is, omdat je ook al zei dat je bij 200 km/h in een versnelling hoger zit met de SDGT.
 
Hoeveel RPM max draait dat 1200 blok in zo'n Duc eigenlijk?
Klinkt alsof de gearing gewoon langer is, omdat je ook al zei dat je bij 200 km/h in een versnelling hoger zit met de SDGT.

Hij draait lichtvoetiger en is langer gegeared. Max RPM was iets hoger, 500 of iets dergelijks. Dat valt wel mee.

Dat wil niet zeggen dat de LC8 geen fijn blok is he ;)
 
Wat je beschrijft zou ik zeggen: computer kaduuk. Dat ding bestuurt ook de injectie, dus als ie kaduuk is loopt ook het blok slecht. Of helemaal niet. Hopen dat ze het ding kunnen fixen. Het is in ieder geval garantie.
Stiekem hoop ik op een kapotte accu, omdat iig een deel van de waarnemingen daarop wijst, en omdat zoiets snel en simpel te verhelpen is
Accu, spanningsregelaar en dynamo zijn zo drie dingen die me te binnen schieten die ik in die volgorde zou nakijken/vervangen.
:Y

Inmiddels de KTM retour ontvangen en weer herenigd met dikkere nee iets meer gezette ehm... volslanke, euh, nouja: zus :+

full


Was idd de accu, althans, we gaan vanavond beleven of dat idd zo is :]
 
Laatst bewerkt:
Zit er trouwens nou wel of niet een wheelie control op? Hij stond toestraks behoorlijk op z'n achterwiel in sportstand met MTC aan :?
 
Zit er trouwens nou wel of niet een wheelie control op? Hij stond toestraks behoorlijk op z'n achterwiel in sportstand met MTC aan :?
Jawel, maar als je beheerst gas geeft laat-ie meer toe: kennelijk blijf je dan binnen de toleranties. Alleen als je als een mafkees ongecontroleerd aan het gas zit te lurken mikt-ie het voorwiel weer subiet naar de aarde.
 
Jawel, maar als je beheerst gas geeft laat-ie meer toe: kennelijk blijf je dan binnen de toleranties. Alleen als je als een mafkees ongecontroleerd aan het gas zit te lurken mikt-ie het voorwiel weer subiet naar de aarde.
Ok, maar is het dan zo dat je 'm toch behoorlijk op het achterwiel kunt zetten voordat ie ingrijpt?
 
Ok, maar is het dan zo dat je 'm toch behoorlijk op het achterwiel kunt zetten voordat ie ingrijpt?
Dat had je toch eerder ervaren? :? In mijn ervaring kun je in standje "Sport" leuek dingen doen, maar ik heb geen idee wat-ie doet als je een wereldrecord-poging wheeliën gaat proberen, want persoonlijk heb ik die behoefte niet zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan