KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ach man lul toch niet zo..
Waar gaan ze een klimaattop houden, ja precies in Dubai waar de sky niet eens de limit is.
hoe gaan we die 70000 man daar naartoe brengen juist per vliegtuig en liefst per prive jet..
wie is er nota bene niet bij op de klimaattop de 2 grootste vervuilers ter wereld namelijk China en Amerika.
En wie gaat dan wel de wereld redden, yup we vallen weer in de prijzen west en ik zeg wel degelijk WEST Europa..
Opzouten ermee...
Kleine kinderen zijn daar ook heel goed in, naar een ander wijzen en "ja maar hij..." zeggen. Is daar ooit iemand iets mee opgeschoten? Nee.

Maar goed, als jij lekker egoïstisch alleen maar aan jezelf wil denken moet jij weten. Heb je kinderen? Ben benieuwd hoe die over 50 jaar en hun kinderen over 100 jaar op deze aardbol leven.
 
Kleine kinderen zijn daar ook heel goed in, naar een ander wijzen en "ja maar hij..." zeggen. Is daar ooit iemand iets mee opgeschoten? Nee.

Maar goed, als jij lekker egoïstisch alleen maar aan jezelf wil denken moet jij weten. Heb je kinderen? Ben benieuwd hoe die over 50 jaar en hun kinderen over 100 jaar op deze aardbol leven.
Heb je uw Zero al besteld?
Want als ik u zo hoor, durf je dat die benzinneslurpende 2-cilinder (oh ja, E5 graag! Want bio ethanol ...) nog wel in gang slingeren?
 
Kleine kinderen zijn daar ook heel goed in, naar een ander wijzen en "ja maar hij..." zeggen. Is daar ooit iemand iets mee opgeschoten? Nee.

Maar goed, als jij lekker egoïstisch alleen maar aan jezelf wil denken moet jij weten. Heb je kinderen? Ben benieuwd hoe die over 50 jaar en hun kinderen over 100 jaar op deze aardbol leven.
Ga je beter tegen XiJinping & Biden zeggen respectievelijk de presidenten van China en Amerika 😉
Als je graag groen leeft geen enkel probleem mee, maar laat mensen die heel dat gemanipuleerde groene lul verhaal niet geloven lekker HUN ding doen..
Lopen al genoeg gebrainwashte meelopers rond 😉
 
Ga je beter tegen XiJinping & Biden zeggen respectievelijk de presidenten van China en Amerika 😉
Als je graag groen leeft geen enkel probleem mee, maar laat mensen die heel dat gemanipuleerde groene lul verhaal niet geloven lekker HUN ding doen..
Lopen al genoeg gebrainwashte meelopers rond 😉
Het feit dat jij het gemanipuleerd en gebrainwashed vindt zegt meer iets over jouw gebrek aan verstand :W

Als je gewoon naar de feiten en wetenschap kijkt, dan zegt dat genoeg. Maar nee, dat komt jou misschien niet lekker uit, dus zijn feiten en wetenschap volgens jou gemanipuleerde onzin. Lekker makkelijk en simpel, past bij je.
 
Er hangt iets in de lucht denk ik. Op het GS forum zitten ze ook al te bakkeleien over stikstof en Brussel en weet ik al niet meer. Ik ben benieuwd of we er hier wel uitkomen.
Ik weet niet hoe het precies zit maar ik ga zo lang het kan E5 in de GT schudden en proberen om maximaal m'n vrije tijd te benutten om de 141Nm op te zoeken.
 
Heb je uw Zero al besteld?
Feiten en wetenschap: Een nieuwe Zero bestellen levert meer CO2 uitstoot op dan nog jarenlang minder 5.000 km per jaar op m'n KTM door blijven rijden, dus nee.

Autorijden doe ik al jaren elektrisch want met de auto leg ik meer kilometers af.
 
Er hangt iets in de lucht denk ik. Op het GS forum zitten ze ook al te bakkeleien over stikstof en Brussel en weet ik al niet meer. Ik ben benieuwd of we er hier wel uitkomen.
Ik weet niet hoe het precies zit maar ik ga zo lang het kan E5 in de GT schudden en proberen om maximaal m'n vrije tijd te benutten om de 141Nm op te zoeken.
Goedzo, het moet ook wel een beetje leuk blijven.

En geloof me, ik ben ook heus wel een beetje hypocriet, maar ik ga geen goed wetenschappelijk onderbouwd probleem teniet doen als onzin en manipulatie, omdat ik nu eenmaal een technocraat ben en geloof in vooruitgang.

Vooruitgang betekent echter ook verandering, en dat vinden sommige mensen eng.
 
Het feit dat jij het gemanipuleerd en gebrainwashed vindt zegt meer iets over jouw gebrek aan verstand :W

Als je gewoon naar de feiten en wetenschap kijkt, dan zegt dat genoeg. Maar nee, dat komt jou misschien niet lekker uit, dus zijn feiten en wetenschap volgens jou gemanipuleerde onzin. Lekker makkelijk en simpel, past bij je.
Vind her raar dat net JIJ mij simpel noemt. 🤔
Welke feiten welke wetenschap? Zogenaamde onderbouwde bewezen feiten worden telkens weerlegt.
Lijkt me raar dat enkel West Europa het grote boze gevaar ziet 😅
Zeg het nog is, een klimaattop houden in 1 van de grootste naar olie borende staten van het Midden Oosten waar de 2 grootste vervuilers van de wereld niet aanwezig zijn.
Welk deel snap je niet..
Nee jongeuh mij en miljoenen anderen overtuig je niet.
Als ik u was zou ik maar oppassen met die vuile lucht in te ademen, wie weet tast het je hersenen aan 😇
 
Ach, we doen (hopelijk) ieder op onze manier onze stinkende best om de wereld nog wat leefbaar te houden voor de volgende generaties, reeds lang voor er verplichtingen waren sorteerde ik mijn afval al, en het kost me niet eens veel moeite, puur gewoonte.
En mijn auto vervangen door een EV is net zoals jij de Zero/SDGT overweging beschrijft,
Ik koop voor vele jaren benzine voor het prijsverschil, maar ik moet wél wegentax betalen.
En hierbij eindig ik voor mij deze discutie, ieder zijn wijsheid, waarheid,...
Zolang we maar respectvol blijven.
 
Zolang we maar respectvol blijven.
Helemaal met je eens, maar is erg lastig wanneer je een discussie aan moet gaan met mensen die wetenschap afdoen als onzin en manipulatie en liever dingen die ze op Facebook en Tiktokkie lezen/horen als waarheid aannemen, omdat ze dat liever horen.
Levensgevaarlijk wanneer mensen zo afdwalen en in hun eigen bubbel blijven zitten. Daardoor, en mede door social media, deels gekaapt door (Russische) hackers en ondersteund door gekken als Trump en Sjerrie, wordt de wereld steeds debieler. Als je zelf de moeite doet om wetenschappelijke artikelen te lezen en ook slim genoeg bent om te kunnen vaststellen wat waar is en wat onzin is, alleen dan blijf je bespaard van al die neppe zooi op het internet. Maarja, sommige mensen nemen de moeite niet en/of zijn niet slim genoeg, dus laten ze zich maar wat wijsmaken.
 
Helemaal met je eens, maar is erg lastig wanneer je een discussie aan moet gaan met mensen die wetenschap afdoen als onzin en manipulatie en liever dingen die ze op Facebook en Tiktokkie lezen/horen als waarheid aannemen, omdat ze dat liever horen.
Levensgevaarlijk wanneer mensen zo afdwalen en in hun eigen bubbel blijven zitten. Daardoor, en mede door social media, deels gekaapt door (Russische) hackers en ondersteund door gekken als Trump en Sjerrie, wordt de wereld steeds debieler. Als je zelf de moeite doet om wetenschappelijke artikelen te lezen en ook slim genoeg bent om te kunnen vaststellen wat waar is en wat onzin is, alleen dan blijf je bespaard van al die neppe zooi op het internet. Maarja, sommige mensen nemen de moeite niet en/of zijn niet slim genoeg, dus laten ze zich maar wat wijsmaken.
Dus ik als onbeliever ben dom en jij als believer bent de slimmerik 🤔 moet niet gekker meer worden met jou..
Heb je ooit al eens de moeite gedaan om het tegendeel op te zoeken van hetgeen (zogezegd) wetenschappelijk bewezen is?
Blijkbaar niet, je zou je ook een pleuris verschieten.
Leef maar lekker verder in je droomwereld, de mensen MET verstand die WEL zelfstandig kunnen nadenken weten wel beter..
Wens je verder een fijn GROEN electrisch leven..
Verder ga ik het hier niet over hebben, kijken binnen 15j wel wie gelijk heeft, niet komen janken é 😂
 
Tja geniet er van nu het allemaal nog "kan". Maar dit is niet houdbaar zo. Ik mis ook mijn oude 6 in lijn auto's.

Even weer on topic. Gisteren weer naar werk geweest op de motor. Heb dit keer wel een winterstop gehouden aangezien ik nu parkeergelegenheid heb op werk. Was wel weer lekker ook met het weer.

Wat betreft mn koppelingsissues had ik hier eerder aangegeven dat er minerale olie in zou moeten. Ik weet niet hoe ik er op kwam maar dat klopt dus niet. Heb namelijk die Ali oranje deksels weer eraf gehaald en de originele zwarte weer erop. En hey daar staan instructies op wat er wel in moet. En gewoon DOT4. Dus dat is in orde.
Stiekem denk ik toch dat er iets mis is met de koppeling. De hendel staan nu op zijn uiterste.

Een ding was wel minder. Had vorig week de motor helemaal schoongemaakt. Moest de achterbuurman zijn tuin betegelen en waren ze lekker bezig met een steenzaag zonder watertoevoer. Hele motor onder stof. :')

Edit:
Mn achterband is bijna op. Dacht even naar mijn vaste motorbandenboer NH motoren te kijken. Blijkt hij sinds 16 maart gestopt te zijn met de zaak -O-
 
Laatst bewerkt:
Doorgestuurd:

Zoals je inmiddels weet stop ik met NH Motoren per 16-03 en ik probeer de laatste weken mijn voorraad nog kwijt te raken, bougies, oliefilters, luchtfilters, remblokken, roltassen, zadeltassen, nog een aantal topkoffers, co2 patronen,art4 motorsloten en nog wel het e.a., mag weg voor inkoopprijs, op=op. zaterdagmiddag kan je zo aan komen rijden, tussen 13.00 en 16.00 uur. als dat niet lukt kan het ook doorde weeks maar dan wel even afspreken, ben ook nog tussendoor aan het verhuizen
Banden heb ik niet meer op voorraad maar kan ik wel bestellen.
Bedankt alvast,
Groeten, Nico

NH-Motoren
Kagerweg 6
1566 NC Assendelft
zie ook www.nh-motoren.nl
 
Een maatje is van een 2017 GT overgestapt naar een 2024 GT Euro 5, iemand ervaring met de motorrem of eigenlijk het gebrek daarvan, is dat met één of ander pakket in te stellen (dus meer motorrem) ?
 
Dus ik als onbeliever ben dom en jij als believer bent de slimmerik 🤔 moet niet gekker meer worden met jou..
Heb je ooit al eens de moeite gedaan om het tegendeel op te zoeken van hetgeen (zogezegd) wetenschappelijk bewezen is?
Blijkbaar niet, je zou je ook een pleuris verschieten.
Leef maar lekker verder in je droomwereld, de mensen MET verstand die WEL zelfstandig kunnen nadenken weten wel beter..
Wens je verder een fijn GROEN electrisch leven..
Verder ga ik het hier niet over hebben, kijken binnen 15j wel wie gelijk heeft, niet komen janken é 😂
Ik raad je aan het Twitter account van professor Auke Hoekstra van de TU/e eens door te nemen. Hij debunkt alle nep-onderzoeken die veelal gesponsord zijn door de olie- en autoindustrie.
 
Kunnen we nu stoppen met dat EV gezeik en al die hypocriete berijders die de wereld denken te redden maar wel overal volle bak wegrijden en dus onnodig energie verspillen :r
 
Een maatje is van een 2017 GT overgestapt naar een 2024 GT Euro 5, iemand ervaring met de motorrem of eigenlijk het gebrek daarvan, is dat met één of ander pakket in te stellen (dus meer motorrem) ?

Is dit sinds de gen2 niet gewoon in te stellen via het menu
 
Kunnen we nu stoppen met dat EV gezeik en al die hypocriete berijders die de wereld denken te redden maar wel overal volle bak wegrijden en dus onnodig energie verspillen :r
Misschien moet je dan ook niet meteen iedere EV rijder in dat hokje duwen? Alsof je nooooooit een snelle benzinewagen hard op ziet trekken?

Als je wil dat niemand erop reageert en de discussie stopt, voeg dan niet zoiets toe aan je reactie, want dan lok je het zelf uit.

Zo, en nu is het klaar.
 
Wat is de 1300GS toch lelijk man. Dat stoere ruige uiterlijk is vervangen met een taartschep aan de voorkant met een kleine zaklamp als koplamp.
De 1200/1250 was volgens mij de enige BMW waar dat asymmetrische koplamp er goed bij stond.

Alhoewel ik ook moet wennen aan de 1390 met twee visoogjes als koplamp
 
Misschien moet de EV rijder zich ook een verdiepen in de milieu stempel die de productie van zo’n auto en dan met name de batterij met zich meebrengt…. Ik heb wel een gehoord (heerlijk!) dat de CO2 voetafdruk van zo’n auto en accu, inclusief productie en bijbehorende supply chain, is bij het uitkomen al groter dan 30 jaar lang een moderne schone diesel rijden. Dus ach.
 
Terug
Bovenaan Onderaan