Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leuk verslagEen verslag van een mooie dag. Dat rijmt. https://www.ronputting.nl/1000-bochten-in-luxemburg/
En welke dan bijvoorbeeld?
Waar kan ik de route downloaden?
En voert de route nou met name door de Eifel in Duitsland of meer door Luxemburg?
Thanks, ik heb je een bericht gestuurd via het contactformulier van je website want ik kan je hier op MF geen PM sturen.Vrijwel geheel Luxemburg en een stukje Frankrijk. Stuur me even je email-adres. Dan stuur ik de route.
al gehoord dat verpaalen straks geen ktm dealer meer is?Vrijwel geheel Luxemburg en een stukje Frankrijk. Stuur me even je email-adres. Dan stuur ik de route.
Was net even bij KTM On Tour bij mijn KTM dealer en ik heb begrepen dat ook de monteur over wordt genomen door de motoport die het dealerschap overneemt.al gehoord dat verpaalen straks geen ktm dealer meer is?
vindt dat erg jammer.
ja René is een supermonteur .Was net even bij KTM On Tour bij mijn KTM dealer en ik heb begrepen dat ook de monteur over wordt genomen door de motoport die het dealerschap overneemt.
Ik ook niet, vind ze meestal nogal duur.ja René is een supermonteur .
maar ik ben geen fan van motoport
Motor op zijstandaard, voorwiel geblokkeerd (steen ervoor, of gewoon een riempje/touwtje om het remhendel), zelf de motor iets omhoog duwen en een stukkie hout tussen uitlaat en aarde plaatsen. Vervolgens mopperen en pielen met kettingspray aan andere zijde. Metgezel die de motor even voor je optilt is handiger, maar zo gaat het ook.Ketting smeren zonder paddockstand is lastig, maar met een tweede man erbij wel te doen. Hoe doen jullie dat op reis?
Gisteren de 5000 km volgemaakt, en de motor bevalt me steeds beter. Naarmate het blok losser komt rijdt hij lekkerder en zuiniger.
Het verbruik kan schommelen tussen 1 op 12 en 1 op 20. Bij rustige ritten en legale snelwegsnelheden (nee, niet in rainmodus) is hij verbazend zuinig. Op de autobahn tijdje volgas betekent snel weer tanken. Kwam er ook achter dat boven de 200 km/h de motor wat gaat pendelen met de koffers gemonteerd. Desalniettemin was ruim 250 op gps haalbaar maar niet aan te raden vanwege de onrust in de motor (sportmodus motor en vering). Die geadviseerde 180 als max met koffers is wel reëel dus.
Het standaardzadel is perfect voor mij, na een hele dag nog geen last. Het ruitje doet niet veel. Oh ja, een goed geplaatste prop in de achterband is dus ook geen probleem bij hoge snelheid.
Heb regelmatig dat ik het grootlicht aanzet per ongeluk. De handvatten zijn voor mij verder prima, en dat geldt overigens voor de hele zithouding.
Ketting smeren zonder paddockstand is lastig, maar met een tweede man erbij wel te doen. Hoe doen jullie dat op reis?
Smeren gewoon stukje voor stukje.. dan blijkt echter wel dat de standaard redelijk ' op scherp' staat. Dus serieus oppassen dat hij niet omvalt. (Ik sta aan de binnenkant, kantel de motor een klein beetje en draai de achterband door, stukje smeren, en herhalen, duurt minder dan twee minuten)
Lekker warme billenInderdaad een manier, alleen met volle koffers niet te doen Smeren kan dan alsnog door de motor elke keer een stukje te verplaatsen tot de hele ketting is gesmeerd. Beetje gedoe, maar geen ramp.
De handvatverwarming gebruik ik trouwens vaker dan verwacht, op veel momenten is het toch wel lekker zelfs al is het niet echt koud. 's Nachts kan het toch fris zijn met zomerhandschoenen.
Ik las ook ergens iets van mensen die last hadden van motorhitte onder het zadel, maar ik heb er geen last van. Deze fiets past prima bij mij en ik hoop dat we nog lang dikke vrienden blijven.
Ai, dat is balenIk kan me wel vinden in bovenstaande. Heb de mijne op 7200 km helaas tegen de grond geplaatst bij een uitwijkmanoeuvre voor een twijfelende wagen op de parking van een klant. Riskeert een duur grapje te worden.
Daar had ik ook een paar keer last van tijdens de proefrit van een klein uur die ik vorig jaar heb gemaakt. En trouwens ook op de SAS, maar daar zit hij volgens mij op een identieke plek...Heb regelmatig dat ik het grootlicht aanzet per ongeluk.
- grootlicht onbedoeld inschakelen heb ik ook met waterdichte handschoenen, wisserlipje gaat er dan net langs