Kuip spuiten

Downunder

bmaps.nl
16 okt 2002
4.090
845
Zuidlimburg
Instagram
Hallo beste mensen

Een vraag over, je raad 't al, mijn kuip spuiten :)

ik heb namelijk voor niets een originele kuip gekregen voor mijn honda ntv, alleen dat ding is dan wit. En de motor is zwart.

Heeft iemand ervaring met het zelf spuiten van dat kuipwerk? Zoja, wat is dan de beste manier?

Of is het af te raden om het zelf te doen, en kan ik beter een spuiterij opzoeken?

Gaarne een goed advies :}
 
Hallo beste mensen

Een vraag over, je raad 't al, mijn kuip spuiten :)

ik heb namelijk voor niets een originele kuip gekregen voor mijn honda ntv, alleen dat ding is dan wit. En de motor is zwart.

Heeft iemand ervaring met het zelf spuiten van dat kuipwerk? Zoja, wat is dan de beste manier?

Of is het af te raden om het zelf te doen, en kan ik beter een spuiterij opzoeken?

Gaarne een goed advies :}

Zelf spuiten lukt nooit zo goed als laten spuiten bij een spuiterij. Zeker niet als je daarbij spuitbussen moet gebruiken. De lakdikte en druk daarvan is heel anders dan proffesioneel spuiten en het resultaat is daardoor ook dikker en minder gelijkmatig.

Als je zo'n mazzeltje hebt met een gratis kuip(deel) denk ik dat je zo wijs moet zijn om hem ff weg te brengen en het goed te laten doen...
 
Het zelf spuiten is wel te doen, als je over geschikte apparatuur beschikt.
Compressor en goede verfspuit, met de juiste naalddikte e.d.
O ja en een goed gasmasker anders leeft je kuip langer dan jijzelf.
Maar als je het nog nooit eerder gedaan hebt, zou ik het aan een ander overlaten.
Het vraagt nogal wat oefening, voordat je het juiste resultaat bereikt. Vroembert heeft heel wat werkstukken over moeten doen voordat het lukte.
O ja een ruimte die stofvrij is te maken, of natgespoten mag worden om het stof uit de lucht te laten neerslaan is ook wel handig. En veel tijd, want het belangrijkste van een goede spuitjob is niet het verfspuiten, maar de voorbereiding. D.w.z. plamuur en schuurwerk. (alles het liefst met het handje nat schuren met schuurpapier p 1400).

zie topic: my vlaflip is no more
 
Misschien ergens goede adressen van spuiterijen, liefst in limburg? Want ik wil natuurlijk wel een goed resultaat, niet dat je kunt zien dat het eigen klunswerk is geweest ;)

Zou een autoschade herstelbedrijf me ook kunnen helpen?
 
ik ga mijn motor spuiten in die kleur ben spuiter van beroep en geloof mij het is een klote kleur om te spuiten.
zit spesjaale transperante mica in die je over je baases kleur moet zetten.
elke laag mica verandert de kleur zwart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan