Kwaliteit Brixton vs Royal Enfield

Die royal enfield twins zien er leuk uit en doen mee aan de retro-trend.. Maar hoeveel mensen zijn er die serieus met deze dingen rijden en en 'al' wat gezegd kan worden over kwaliteit?
Over de himalayan zijn er berichten over ab-Fabrik scheve uitlijning, hele topics over upgrades en verbeteringen .. hmm.. (Nederlands enfield club-forum)
 
Ondertussen heeft ze een Honda al een tijdje..

Wil nog steeds iemand horen die een indische/chinese motor langere tijd heeft.. en er serieuze kilometers op zet.
Dus niet na 1 jaar en 3000km weer inruilen.
 
Je hebt er niks aan...maar ik zou lekker op je KTM 1290 SuperDuke GT blijven rijden:]
 
Het stoot me tegen de borst dat die merken doen lijken alsof ze uit een ander land komen, er stond een Chinees merk met lichte modellen voorzien van een matige afwerking, ik dacht Brixton maar het kan kan ook een andere geweest zijn, op de Motorbeurs met overal Engelse vlaggen op de stand en zelfs op de zadels van de motoren. Mash word Frans genoemd en ook RE hint duidelijk naar de Engelse roots. En inderdaad ook Benelli wat een prachtig Italiaans merk was. :X Het is een beetje alsof je in Bangkok bent, je moet heel goed opletten wat je precies aan de haak slaat voor weinig. :P
RE is ook nog steeds hetzelfde bedrijf met een onafgebroken historie. Rij een 650 continental gt en echt nergens over te klagen qua kwaliteit

(Na 2 jaar en 15k km)
Forum staat vol qua upgrades omdat het zon leuke goedkope basis is waar alles aan te customisen is dmv grote goedkope aftermarket markt
 
RE is ook nog steeds hetzelfde bedrijf met een onafgebroken historie. Rij een 650 continental gt en echt nergens over te klagen qua kwaliteit

(Na 2 jaar en 15k km)
Forum staat vol qua upgrades omdat het zon leuke goedkope basis is waar alles aan te customisen is dmv grote goedkope aftermarket markt
Je betaald voor een Royal Enfield ook een marktconforme prijs. Dan mag je er iets van verwachten. De Brixton is een soort kopie van een Triumph voor iets minder geld. Het scheelt gewoon te weinig met het originele. Net als Voge of CF Moto. Kopie van Honda of Kawasaki voor slechts,600 tot 1000 euro minder dan het originele. Ik snap dan niet dat je dat koopt. Ik heb het nog niet eens over de restwaarde
 
RE is ook nog steeds hetzelfde bedrijf met een onafgebroken historie. Rij een 650 continental gt en echt nergens over te klagen qua kwaliteit

(Na 2 jaar en 15k km)
Forum staat vol qua upgrades omdat het zon leuke goedkope basis is waar alles aan te customisen is dmv grote goedkope aftermarket markt
15K km.. Ik ben benieuwd naar je 60 K rapport? :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Brixton : Oostenrijks design, built in China.
Royal Enfield : Brits design, built in India.

Heb een RE Continental GT 650 gehad, en ik moet toch zeggen dat de kwaliteit heel goed was voor de prijs, iets ruwer afgewerkt dan een Kawasaki of een Suzuki maar toch heel stevig gebouwd. Bovendien heeft RE toch al een serieuze reputatie opgebouwd en bieden ze veel waar voor hun geld.

Wat met Brixton dan ? Een soortgelijk verhaal of niet te vergelijken ?
De nieuwste modellen van RE zoals de Super Meteor 650 en de Cromwell 1200 van Brixton zijn toch wel heel mooie machines. Persoonlijk vind ik ze mooier veel mooier dan respectievelijk de Kawasaki Vulcan S 650 en de Triumph Bonneville 120. Maar is de kwaliteit er ?
india heeft een heel lange traditie van auto en motor bouw , veel hyundai, BMW en ford auto's die je in nederland koopt zijn in india gebouwd.

Het grootste risico dat je bij chinese merken loopt is of het merk over een paar jaar nog bestaat en of je dan nog aan onderdelen gaat komen.
royal enfield bestaat al even ( oudste motormerk ter wereld dacht ik) , die zullen het nog nog wel even volhouden.
er zijn binnen de enfield club al leden die met de twin serieuze afstanden hebben gereden (100K of meer) mechanisch is er weinig mis mee.

chinezen kunnen prima voertuigen maken , of dit er één van is is heel moeilijk te zeggen zonder dat iemand het uit probeert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan