Lange veren koppeling

Cor1234

MF'er
13 sep 2009
55
0
Voor mijn Supermagna uit 1988 heb ik een nieuwe set koppelingsplaten, stalen tussen platen en veren gekocht.

De nieuwe veren blijken een stuk stugger en 4 mm langer. De nieuwe veren zijn 40 mm en de oude 36 mm lang.

Kan ik deze langere veren monteren of zal dat problemen opleveren??
 
Laatst bewerkt:
@ cor1234 ; de koppelingsveren worden gedurende de tijd verstrijkt korter.
je zal moeten opzoeken wat de lengte van standaard veren is wanneer nieuw.
Als je geen last had van koppelingsslip met je oude platen (toen ze nog goed waren)
zou ik de standaardlengte aanhouden , of het wordt idd harder knijpen.
ik heb zelf ook wel combinaties gemaakt , bijv. 3standaard en 3 langere in geval van
slip bij nog goede platen .
 
Dank voor jullie reacties.
Harder de koppeling in knijpen betekent dus ook een grotere belasting voor het hydraulische koppeling systeem denk ik??

De koppeling zuiger/cylinder heb ik al eens moeten reviseren door lekkage.('t is al een oud beestje, maar ben er zuinig op :) ) Strakkere langere veren zal dan ook niet goed zijn voor het hydraulische koppeling systeem??

Volgens het tabellen boekje Clymer van de Supermagna is de nieuw maat lengte veer 35,3 mm, ik vond gemonteerd 36 mm en heb bij de dealer 40 mm meegekregen....

Ik denk dat het verstandig is gewoon de oude 36 mm terug te plaatsen??? (met wel de nieuwe frictie en stalen platen natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
ja , ik zou de oude terugplaatsen , je kan altijd nog overgaan op de langere als blijkt dat dat nodig is.

of je hoofdcylinder erg veel zwaarder belast wordt bij gebruik van de langere veren weet ik niet ,
mij lijkt dat ie dat wel aankan ,maar waarom zou je ?

ik vindt het overigens wel vreemd dat je er langere uithaald dan ze zouden moeten zijn.
bij mij zijn ze meestal korter.
dat zou kunnen betekenen dat de originele al een keer vervangen zijn door langere .
reden zou dan koppelingsslip moeten zijn ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan