Lassen TIG / MIG / Boog / Autogeen (Tips & Truuks) DEEL 2

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.199
8.049
Druten
Aangezien het vorige topic al even over de houdbaarheidsdatum is ben ik maar even zo vrij geweest om deeltje 2 aan te maken *D

Ik ben op het moment druk aan het kijken om een leuk tig lasapparaatje aan te schaffen, ik kan inmiddels goed lassen met een eenvoudig (elektrode) lasapparaat maar vindt het jammer dat ik daar geen dun materiaal kan lassen omdat je er anders meteen doorheen gaat.

Ook ben ik even aan het uitzoeken hoe het nu zit met de gasfles, ik zie dat er diverse bedrijven/webshops zijn die een ruilsysteem hebben en dan kan je je lege fles opsturen.
Daar heb ik echter geen zin in, het liefste heb ik gewoon een fles welke ik hier in de buurt gewoon om kan ruilen zodra deze leeg is.

Het is me alleen een beetje onduidelijk hoe het zit met de eigendomsflessen zit, kan je deze nou bij elke willekeurige "gasboer" omruilen of zitten daar weer allerlei verschillen eisen en regeltjes aan?

Iemand hier die hier wat meer van weet?

EDIT 24-07-2021: Het gebeurt nogal eens dat mensen op dit bericht reageren omdat deze steeds bovenaan de pagina blijft staan, maar inmiddels ben ik al geruime tijd voorzien van cilinder van supergas :t
 
Laatst bewerkt:
Wrm niet mooi? Gewoon daarna netjes af slijpen en na bewerken met een powerfile oid dan ziet het er weer keurig uit. Desnoods oude stukken er uit slijpen en dan weer nieuwe passend maken en er netjes in lassen en daarna af werken. Ligt er maar net aan hoe handig je bent met een mig toestel.
Er worden complete koekblikken met waardes van vele tonnen mee gerestaureerd. En die zijn dat niet waard als ze volledig met plamuur dicht gestuucd zijn.
Ja, je kunt ook een compleet nieuwe uitlaat laten maken, maar dat gaat allemaal meer dan 200 euro kosten. Voor weinig geld (dan ga ik ervan uit dat het max. een paar tientjes mag kosten) krijg je dit wel weer dicht, maar erg mooi zal het niet worden en over enkele jaren heb je weer een nieuw gat.
 
dan heb je deze opening gedicht, en waar komt de volgende?
ik pleit voor vervangen! (tenzij je er zelf je avonden mee kan vullen, liefst met gas van de baas :$ )
(deze reactie is niet bedoeld op voorgaande hoor! maar ene vroeger, sluit me dus aan bij IceMan)
 
Laatst bewerkt:
Voor een paar tientjes dat is de bedoeling! ☺. Want ik heb al alle olie en filters en lagers en distributieriemen en ketting en tandwielen en remschoenen en trommel en etc etc vervangen.
 
wat is jullie mening over dit apparaat:

Co2 lasapparaat 2-Force type MAG-135, 230Volt, geschikt voor lasdraad 0,6 en 0,8 mm

SpecificatiesCo2 lasapparaat 2-Force type MAG-135, 230Volt, geschikt voor lasdraad 0,6 en 0,8 mm, incl. laskap en toebehoren
1028_0523_01.jpg
 
Wij vervangen die tips geregeld i.v.m. het vele vastlopen, wat wij vastbranders noemen, eens in de twee weken vervangen we ook de teflon leiding, onderhoud is dat bij ons, ze staan bij ons 16 uur per dag aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan