Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor de reacties, zal eens op zoek gaan naar een geschikte led lamp.
Mijn motor heeft geen accu omdat die er fabriek af niet in heeft gezeten.
Heeft er ooit wel verlichting op de motor gezeten.
Anders heb je misschien niet eens een dynamo of lichtspoel, en dan gaat het sowieso niet werken.
Er zijn 12 volt led lampjes die bedoeld zijn als vervanger voor de 12 volt halogeen lampjes die je wel ziet in etalageverlichting. Dat zijn gesloten reflectortjes met de bekende twee dunne pennetjes en die werken op 12 volt wisselspanning. Bij de Action liggen ze in verschillende sterktes en dat gaat tot 490 lumen.
In dat lampje zit een klein printje met diodes en condensatortjes en dus werkt hij op wisselspanning. Als je dus een dynamo op die motor hebt zal dat werken, al zal het licht bij stationair wel gaan flikkeren. Als je een beetje handig bent maak je daar zelf wat van, ze kosten heel weinig.
Hoe dit is afgelopen is dat ik gewoon dezelfde koplamp heb gehouden
Als de verlichting gewoon op 12 volt werkt is dat toch geen probleem?
MijnProbleem is dat me motor geen accu heeft en led verlichting alleen op DC werkt en me fiets AC geeft...ook schijnt er nog het probleem te zijn van piek spanning wat met een spanningsregelaar opgelost moet worden?
Maar zoals ik al zei, ik weet nagenoeg niks van elektra.
Als het teveel moeite voor je is om mijn te schrijven in plaats van me, waarom zal ik dan wel de moeite nemen je iets uit te leggen?Oja zoiets....
Schreef net dat ik niks van elektra weet, kom je aan met een abracadabra tekening...
En weer dat gezeur of me en mij? Man man man...
Probleem is dat me motor geen accu heeft en led verlichting alleen op DC werkt en me fiets AC geeft...ook schijnt er nog het probleem te zijn van piek spanning wat met een spanningsregelaar opgelost moet worden?
Maar zoals ik al zei, ik weet nagenoeg niks van elektra.
Slim bezig joh, als iemand je kan helpen is het v.d.v.Oja zoiets....
Schreef net dat ik niks van elektra weet, kom je aan met een abracadabra tekening...
En weer dat gezeur of me en mij? Man man man...
Bij de wisselspanning hebben ze de nul al aan het frame liggen, als je de min van de gelijkrichter ook aan het frame maakt heb je kortsluiting.Hoi Harry,
Kan me voorstellen dat zo'n tekening niet veel zegt als je er geen verstand hebt.
Maar het is niet zo heel moeilijk hoor.
Als het mijn motor was, dan zou ik direct na de dynamo een gelijkrichter zetten.
Dan wordt de output van de dynamo (AC) de gelijkrichter in. En uit de gelijk richter komt dan DC (12V) (kan oplopen tot 14v als je heel veel gas geeft).
http://www.cordaad.com/img/overige_producten/PA230017.jpg
dit is een voorbeeld van een gelijkrichter... de 2 gele draden = AC in de gekleurde + en - DC 12v out.
De zwarte draad kan tegen je frame (dan is je hele frame de NUL) en dan moet de rode naar alle lampjes (via de schakelaar)...
Kortom als je de draad die nu direct vanaf de dynamo naar je schakelaar (maar ook rem licht via de remlichtschakelaar) onder breekt en de gelijkrichter er tussen zet, dan ben je er waarschijnlijk al...
(nu weet ik niet wat voorn dynamo je hebt (daar kunnen div draden uit komen.. Als het echt heel veer van je bed is, dan is hulp (op locatie) aanwezig wel handig. Probleem met electra is dat het maar 1 keer fout gaat ... als er draden weg branden is de motor (financieel) total loss :-(
toevallig in de buurt van Utrecht (dan kan ik wel helpen!)