Lederen race overall via Ebay

Fido #77

Die hard MF'er
19 feb 2006
844
2
Lansingerland
Ik vroeg me af of jullie soms ervaringen hebben met het bestellen van race overall via ebay?

Moet je eens kijken in deze Ebay winkel : raaidwears-2009

Lijkt wel te mooi om waar te zijn...
:Y *O* :9~
 
2 mogelijkheden:

1.
Vind ik vrij asociaal om eerst in een motorzaak pakken te gaan passen en je te laten adviseren om hem dan online te kopen.

2. Grote kans dat er kort daarna gejankt word dat de maten anders zijn dan je huidige pak en dus niet past.


Ik koop gewoon in een winkel, betaal voor de bijbehorende service, klantvriendelijkheid en de mogelijkheid alles in het echt te zien en voelen.
 
uhu, dat snap ik.
Maar dan heb je het over merk overalls.. Dainese etc.

Heb je al op de winkel gekeken op Ebay??

Het ziet er best goed uit. En de reviews zijn goed.

Dit is merkloos zo te zien maar lijkt wel erg op Dainese.

Vooral dat Yamaha pak in het blauw ziet er wel ok uit.

Vandaar dat ik me afvroeg of hier nog meer mensen zo iets dergelijks besteld hebben.
 
heb mijn pak laten opmeten en dus op maat laten maken. wij mochten zelfs helemaal kiezen hoe het pak eruit kwam te zien!! dat kostte ons 450 euro
moet je ff bij mijnmotorpak.nl kijken!
 
ik weet het niet, ons hele team (5 man) hebben allemaal pakken van hem. we zijn naar zwolle gereden, hij heeft de boel opgemeten, we hebben een ontwerp gemaakt, opgestuurd en hij heeft de pakken laten maken. nu rijden we allemaal met dezelfde vette pakken rond

als je een mooi dainese pak ziet kan je daar dus zelfs een foto van maken, naar hem opsturen en dan kan hij die voor je maken voor 450 euro, op maat!

wij hebben ook extra uitwendige sliders, nicknames op de onderrug, enz.
zeker de moeite eens te gaan praten daar!!
 
Hé bedankt voor de tip.

zo te lezen worden deze ook in het buitenland gemaakt.

hoe is de pasvorm? en de stiksels bij de naden? Dat is nl erg belangrijk voor de veiligheid.

En de protectie? is die goed?
Als ik naar de foto's op de site kijk heb ik zoiets op Ebay ook voorbij zien komen voor 200 euro per pak.

stel nou eens dat het dezelfde is en deze nederlandse kerel heeft een deal gemaakt met zo'n pakistanees.. Nou dat is leuk verdienen dan..

Het is wel fijn dat je in Nederland een contact persoon heb.
 
ik denk wel dat het ergens in pakistan wordt gemaakt ofzo.
de pasvorm is goed en stiksels is ook slijtvast garen enzo. protectie is hetzelfde als in mijn MQP pak dus gewoon prima
ik vond het idd fijn een contactpersoon te hebben waar ik dus mee kan communiceren en het ontwerp kan perfectioneren!
je kan hem altijd bellen/mailen ofzo..
 
nou ieder zijn ding, maar ik koop toch liever iets vertrouwds :Y

baas van me had ooit voor weinig een net pak (geen motorpak) op maat laten maken in azië toen hij daar was voor het werk, alles mooi en netjes .. totdat het pak van de stomer terugkwam in lapjes :') was dus toch niet in elkaar genaaid maar gelijmd :X

dus zo'n cheap pak ziet er misschien netjes uit, en de stiksels misschien ook .. maar wat doet het met een crash :? ik zou er geen risico mee nemen :N
 
nou ieder zijn ding, maar ik koop toch liever iets vertrouwds :Y

baas van me had ooit voor weinig een net pak (geen motorpak) op maat laten maken in azië toen hij daar was voor het werk, alles mooi en netjes .. totdat het pak van de stomer terugkwam in lapjes :') was dus toch niet in elkaar genaaid maar gelijmd :X

dus zo'n cheap pak ziet er misschien netjes uit, en de stiksels misschien ook .. maar wat doet het met een crash :? ik zou er geen risico mee nemen :N


Heb een pak van alpine en van rev it. Na 2 a 3 jaar zie je waarom de een goedkoper is. Klitteband is sneller op, stiksel laten los, rist wordt slecht en verkleuringen zijn erger. Moet ergens vandaan komen dat het goedkoper is...
Bij a star betaal je ook voor de naam zoals nike...maar de research wordt gedaan op de baan. Ken geen een persoon uit de racerij met mijnmotorpak op zn schouders..
Net zoals aldi motorkleding....
 
iedereen moet ergens beginnen he, je kan niet meteen een wereldnaam zijn in de kledingwereld.
de pakken die we hebben zijn van goed dik leer, slijtvast garen, mooie bescherming, enz.

niemand weet of de kwaliteit beter of slechter is, dat moet nog uitwijzen. maar de pakken die wij nu hebben zitten goed en voelen en zien er erg solide uit.
 
iedereen moet ergens beginnen he, je kan niet meteen een wereldnaam zijn in de kledingwereld.
de pakken die we hebben zijn van goed dik leer, slijtvast garen, mooie bescherming, enz.

niemand weet of de kwaliteit beter of slechter is, dat moet nog uitwijzen. maar de pakken die wij nu hebben zitten goed en voelen en zien er erg solide uit.


das waar.....je kan het maar op 1 manier testen.

op dezelfde plek met zelfde snelheid het asfalt bestuderen....met beide pakken. :P
 
Het lijkt weer op dat alles draait om geld. Hurra' een pak uit Pakistan of India of China! Boeie kinder arbeid of dat bedrijven hier in Europa falliet gaan. Als ik maar kan "SPAREEUUUUUHHH"
Als moetorrijden je te duur wordt, ga maar vissen!
 
nou ieder zijn ding, maar ik koop toch liever iets vertrouwds :Y

baas van me had ooit voor weinig een net pak (geen motorpak) op maat laten maken in azië toen hij daar was voor het werk, alles mooi en netjes .. totdat het pak van de stomer terugkwam in lapjes :') was dus toch niet in elkaar genaaid maar gelijmd :X

dus zo'n cheap pak ziet er misschien netjes uit, en de stiksels misschien ook .. maar wat doet het met een crash :? ik zou er geen risico mee nemen :N

:^

zal best een hoop geld in de naam zitten maar ik koop toch echt alleen maar gerenommeerd spul als 't om mn bescherming gaat..

zal best leuk leer zijn van die zelfmakers maar toch... 't hoeft maar 1 keer fout te gaan :X
 
~[
Als moetorrijden je te duur wordt, ga maar vissen!

_O-

Weet je wel hoe duur vissen kan zijn?!

Ik ken van die gasten die doen aan de "vissport"..
zijnde in een tent liggen slapen en bier zuipen om dan gewekt te worden door een pieper als een karper misschien hapt..

Nou die zijn ook kapitalen kwijt.. hahaha

Maar eehh Ik ben eruit dank zij jullie adviezen en in de topic over mijn motorpak hierzo.

Ik ga voor een merk suit..
:W :W :Y
 
Laatst bewerkt:
:$
Crashen is niet nodig..... :X

Ik ben sinds een paar jaar de "trotse eigenaar" van een Pakistaans E-Bay pak. Prima pasvorm (maatgemaakt), goede prijs, helemaal happy. Dacht ik.

Pak meegenomen naar een voorjaarstraining in Ledenon voor het eerste gebruik.

Sessie 1 in de regen. Conclusie? Watervaste verf is een ingewikkeld product. Dus daar doet Pakistan niet aan. Op zich geen ramp, een beetje leerverf is wel aan te komen, no worries

Sessie 3 op droge baan. De tijden gaan omlaag, je gaat wat meer bewegen op de motor. Nadat het pak eerst wat stijf zat had ik het gevoel dat het gedurende de sessie toch wel steeds soepeler werd.
Conclusie? Ik kreeg inderdaad meer bewegingsruimte in het pak. Echter niet omdat het leer soepeler werd, maar omdat het hele pak over mijn reet opengescheurd was. Niet over een naad maar dwars door het leer heen. Kennelijk was er voor dat deel van het pak een stukje leer gebruikt van een demente geit met artritis en buikschurft.


Het pak hangt in mijn schuur in de "Prijzenkast der pijnlijke gebeurtenissen" naast het zitje van mijn total loss gereden 2007 R6.

Mijn advies? Doe maar niet.
 
Ik heb toevallig van de winter contact gehad met een bedrijf uit Pakistan dat pakken op maat maakt. Netjes een document met hoe het gemaakt word en de materialen (ook CE certified protectors(Ok, ook die maken ze vaak net als echt na en zijn dan niet CE certified), dikker leer op bijvoorbeeld het zitvlak, safety stitched en goede ritsen). Echter als ik vraag om een crash test resultaat zoals alle gerenommeerde merken hebben, bleef het stil. Ik kon het pak gesponsord krijgen, gratis en voor niks, maareh... Mijn veiligheid is mij ff wat meer waard.

Een niet merkpak, helemaal prima! Alleen als het ook uitvoerig getest is met veilig resultaat.
 
mijn pakistan pak is nog steeds prima. al 2x gecrasht maar alleen de kleurlaag (bovenlaag) is geschuurd en een stiknaad opnieuw laten stikken.
pak ziet er nu natuurlijk anders uit met zijn battlescars maar voldoet nog steeds prima.

check de site ook ff, daar hangt hij met een pak achter een motor over de grond te schuren. Pak volstond deze test prima.
 
Nou ja mijn gezonde verstand had al wel een dergelijk idee.

Ik kreeg namelijk op miin persoonlijke en race FB pagina ook de vraag of ik niet een pak wilde. Ben dan toch geinteresseerd en ben hem nu 1 en ander aan het vragen maar zoals eerder gezegd, "als het te mooi is om waar te zijn..."
 
Ik denk dat er wel een groot verschil is tussen het pak van Chrisjemol en mijn pak.

Hij heeft zijn pak gekocht van een Nederlands bedrijf met ondertussen een redelijke reputatie en een bewezen bestaansrecht. Overigens zijn ook zijn prijzen flink gestegen en hoef je op hun site ook niet meer te zijn voor een pak van 450,-- Voor 800,-- koop je daar een maatgemaakt pak en dat is een goede deal maar ook niet weer mega belachelijk goedkoop.

Mijn pak kwam van een Pakistaanse e-bay shop voor iets meer dan 200,-- onder het motto "Nou, het zal me benieuwen".

Die eerste kan prima, die tweede is proefondervindelijk geen goed idee....
 
Maar koop in de winter bij de gerennomeerde merken en je bent ook voor ongeveer 800 euro klaar.

Kleine correctie: "vanaf 800"
Maar niet op maat. Als je een confectielijf hebt is dat prima maar 800,-- voor een overall op maat is netjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan