Hallo allen,
Een maand geleden hebben we de versnelling van mijn r6 vervangen waarbij dus alles los geweest is en ook alle vloeistoffen vernieuwd zijn.
Bij het monteren van nieuwe remblokken vandaag en het controleren van alle vloeistoffen kwamen we er achter dat de radiator al weer goed leeg was en het resevoir ook. Bij het vullen een aantal weken geleden leek alle lucht er uit te zijn, dit hebben we gedaan door rustig de motor te laten draaien tot er geen luchtbellen meer te zien waren.
Dit keer bleef er lucht tevoorschijn komen.
Erg vreemd dat na 2 weken de koelvloeistof al weer dusdanig laag is. Nu las ik een post waarin uitgelegd werd ook tijdens het draaien goed in de slangen te knijpen om alle lucht er uit te krijgen. Dat gaan we proberen.
Een ander verschijnsel is dat de vloeistof na 10min stationair draaien van koude start af al 80-85 graad is. Dat lijkt me wel bizar snel zo hoog.
Ook heeft de motor een probleem met stationair draaien als hij warm is, wil soms uitvallen of verschijnselen van verzuipen vertonen waardoor wegrijden bijna niet gaat. Moet het gas goed open trekken tot hij weer vermogen geeft, hij moet er een soort van doorheen. Starten (koud of warm) moet ook altijd gepaard gaan met gas bijgeven. Nog een raar verschijnsel is een dip in toeren (soms tot bijna uitvallen) als ik de motor op de jiffy warm laat draaien en dan rechtop zet.
Lang verhaal en ik snap niet makkelijk te antwoorden maar heeft iemand een idee of het koelvloeistof probleem met de andere mankementjes te maken kan hebben? En wat er evt mis kan zijn met de lucht in de koelvloeistof.
Cilinder compressietest nog niet gedaan en (nog) geen reden gehad om het cilinderwand probleem te verdenken. Als hij rijdt rijdt hij verder perfect en loopt hij mooi.
Een maand geleden hebben we de versnelling van mijn r6 vervangen waarbij dus alles los geweest is en ook alle vloeistoffen vernieuwd zijn.
Bij het monteren van nieuwe remblokken vandaag en het controleren van alle vloeistoffen kwamen we er achter dat de radiator al weer goed leeg was en het resevoir ook. Bij het vullen een aantal weken geleden leek alle lucht er uit te zijn, dit hebben we gedaan door rustig de motor te laten draaien tot er geen luchtbellen meer te zien waren.
Dit keer bleef er lucht tevoorschijn komen.
Erg vreemd dat na 2 weken de koelvloeistof al weer dusdanig laag is. Nu las ik een post waarin uitgelegd werd ook tijdens het draaien goed in de slangen te knijpen om alle lucht er uit te krijgen. Dat gaan we proberen.
Een ander verschijnsel is dat de vloeistof na 10min stationair draaien van koude start af al 80-85 graad is. Dat lijkt me wel bizar snel zo hoog.
Ook heeft de motor een probleem met stationair draaien als hij warm is, wil soms uitvallen of verschijnselen van verzuipen vertonen waardoor wegrijden bijna niet gaat. Moet het gas goed open trekken tot hij weer vermogen geeft, hij moet er een soort van doorheen. Starten (koud of warm) moet ook altijd gepaard gaan met gas bijgeven. Nog een raar verschijnsel is een dip in toeren (soms tot bijna uitvallen) als ik de motor op de jiffy warm laat draaien en dan rechtop zet.
Lang verhaal en ik snap niet makkelijk te antwoorden maar heeft iemand een idee of het koelvloeistof probleem met de andere mankementjes te maken kan hebben? En wat er evt mis kan zijn met de lucht in de koelvloeistof.
Cilinder compressietest nog niet gedaan en (nog) geen reden gehad om het cilinderwand probleem te verdenken. Als hij rijdt rijdt hij verder perfect en loopt hij mooi.