Maatvoering passing ivm grotere lagers?

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.145
67
Burgum
Ik laat mijn naaf van het achterwiel uitdraaien om grotere lagers te kunnen plaatsen.
Er zit nu een 52mm lager in en er komen 55mm lagers in. Moet de naaf nu precies tot 55mm uitgedraaid worden, of een beetje kleiner.
Het huidige naafgat is ongeveer 51,5mm, maar ik vertrouw mijn schuifmaat niet helemaal...
 
Blijft er vlees genoeg over na het uitdraaien,? je zult maar raar kijken wat een paar mm doet
Met aluminium en krachten , voor wiel kan soms best wat te verduren krijgen,
Beter voor af gewaarschuwd dan achter af,
 
Het wiel wordt uitgedraaid voor een 6006-2RS lager. 55x30x13mm. Ik moet alleen nog de bus draaien welke in de naaf, tussen de lagers komt. Heb een buis met de juiste binnendiameter. Alleen rechte uiteinden aan draaien dus :Z
 
Laatst bewerkt:
Het wiel wordt uitgedraaid voor een 6006-2RS lager. 55x30x13mm. Ik moet alleen nog de bus draaien welke in de naaf, tussen de lagers komt. Heb een buis met de juiste binnendiameter. Alleen rechte uiteinden aan draaien dus :Z
Jij snapt het , alleen daarmee is al ruimschoots te verklaren waarom er een draaibank moet komen. ;)
 
Als je een keer een draaibank hebt kun je niet meer zonder, voor al zo een combinatie bank ,
Of je moet iemand zijn die aleen een schroevendraaier en een hamer en een balpen heeft
Niks mis mee met die balpen
 
Ik doe wel eens draai- en freeswerk voor het werk thuis. :P

Dito...
Vooral in nacht en weekend , met enige regelmaat naar huis om een as te draaien, een pasbus, enz enz...
Laatst nog een hele machine aangepast op verzoek van R&D nadat ik een testopstelling voor ze had gemaakt

Leuk als je dan door de fabriek rondloopt, en je ziet het dan draaien, en de fabrikant die voor onderhoud komt , foto's ziet maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan