Mannen van staal.

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
36.496
29.244
2 mooie filmpjes 1 van een wedstrijd in de USA uit 1921,op zo,n baan met die motoren dan moet je heel grote ballen
van staal hebben,snelheden van meer dan 160 werden er mee gehaald en dat in 1921.
Filmpje 2 ,Michael Dunlop die een rondje Man doet op een Gilera replica,ook waanzinnig hoe hard dat gaat.
En dat geluid:9~
 
Ach in die tijd waren ze niet moeilijk.Veiligheid wat is dat?
 
Joh is dat een gravelbaan op filmpje 1?
Nee hout.Op deze foto kan je dat goed zien,
d1f4a08748e4c7a9e9322d059a6bb8a6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel gaaf dit. Shrimp Burns is ook één van de namen in de 3delige serie over het ontstaan van Harley Davidson.
Een hele gave Discovery serie waarin Michiel Huisman 1 van de hoofdrollen speelt. Ik vond het echt heel gaaf, en de 3 delen staan tegenwoordig op YouTube. helaas is de kwaliteit niet geweldig.



 
Zondag op België 1
Stuk over iom
Reizen weas
Weet niet wat ik moet verwachten
Maar ga wel kijken
 
Ik dacht aan gravel vanwege het opwaaiende stof.. (of rook?).. op planken.. dat lijkt me nog moeilijker sturen!
Is voornamelijk rook,in die tijd verstookte motoren bijna net zoveel olie als benzine.
 
Heel gaaf dit. Shrimp Burns is ook één van de namen in de 3delige serie over het ontstaan van Harley Davidson.
Een hele gave Discovery serie waarin Michiel Huisman 1 van de hoofdrollen speelt. Ik vond het echt heel gaaf, en de 3 delen staan tegenwoordig op YouTube. helaas is de kwaliteit niet geweldig.




Ik heb die serie ook gezien,was leuk om naar te kijken.Alleen was ik meer een Indian dan Harley fan,na
het zien van die serie is dat omgedraaid,wat een rat was die baas van Indian,dan krijg je spontaan sympathie voor
Harley.:Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die serie ook gezien,was leuk om naar te kijken.Alleen was ik meer een Indian dan Harley fan,na
het zien van die serie is dat omgedraaid,wat een rat was die baas van Indian,dan krijg je spontaan sympathie voor
Harley.:Y
't is wel maar een interpretatie van de werkelijkheid hè, ik heb ook wel eens gehoord dat het beste vrienden waren en elk jaar gezamenlijk een prijsniveau voor het komende seizoen bekonkelden... Waar ligt de waarheid?
 
't is wel maar een interpretatie van de werkelijkheid hè, ik heb ook wel eens gehoord dat het beste vrienden waren en elk jaar gezamenlijk een prijsniveau voor het komende seizoen bekonkelden... Waar ligt de waarheid?
Ja dat zou ook net zo goed kunnen,want een beetje spektakel voor op tv is beter voor de kijkcijfers en kan overdreven zijn.
De heren H en D zijn wel de laatst lachende gebleken want HD bestaat nog steeds.
 
Ja dat zou ook net zo goed kunnen,want een beetje spektakel voor op tv is beter voor de kijkcijfers en kan overdreven zijn.
De heren H en D zijn wel de laatst lachende gebleken want HD bestaat nog steeds.
Kwam dat nou idd.door de order WLA's die voor de oorlog werden besteld?
 
Kwam dat nou idd.door de order WLA's die voor de oorlog werden besteld?
Dat zal zeker meegeholpen hebben,Indian heeft wel een aantal motoren geleverd aan diverse legers maar niet in grote aantallen
als de HD,s,nou heeft HD ook genoeg tegenslag gehad maar heeft het allemaal wel overleefd.
 
Ik denk dat ik alle board track filmpjes wel heb gezien op u tube.
Geweldig om te zien wat een lef ze toen hadden,directe aandrijving en geen remmen. daarom moesten ze aangesleept worden.
Soort van ongeleide projectielen
 
Ik denk dat ik alle board track filmpjes wel heb gezien op u tube.
Geweldig om te zien wat een lef ze toen hadden,directe aandrijving en geen remmen. daarom moesten ze aangesleept worden.
Soort van ongeleide projectielen
Ja en maar hopen dat een voorligger niks overkwam want ff remmen is niet mogelijk.8)7
 
Nog een mooi filmpje,blijkbaar werd er ook met zijspannen gereden.
 
Weet iemand of de motoren toen met ricinusolie werden gesmeerd? Ik heb begrepen dat de vliegtuigen uit de Eerste Wereldoorlog dat wel gebruiken, en ook een totall-loss systeem hadden.. (vandaar de sjaal om de brill van de piloot schoon te vegen?).
 
Terug
Bovenaan Onderaan