De motor is sinds 1994 in ons bezit. Ik heb hem toen van een collega overgenomen. Helaas kan ik geen digitale foto's meer vinden van de staat door de jaren heen.
De lachebek op de foto rijdt intussen zelf motor. Naast de BMW hadden we toen een Triumph TR7RV met zijspan, vandaar het T-shirt.
Het politiezadeltje was doorgerot, dat is toen vervangen door een imitatie buddy van de Hobbyist.
Het politie voorspatbord heeft heel rap zijn grote zijkanten aan de decoupeerzaag verloren.
Het scherm is per direct verwijderd.
Later is hij blauw geworden.
Hij is in de jaren door BMWoman gebruikt voor vakanties naar Horst, Heerlen en de de Ardennen. Ik heb er zelf ook een paar jaar woon-werk op gereden.
De kilometerstand is onbekend maar zal ergens tussen de 250.000 en de 300.000 zijn.
De zo'n vijf jaar terug is hij nog een paar keer gebruikt maar daarna heeft hij meer accu's als benzine verbruikt.
Problemen?
Riant olieverbruik, ergens tussen de 1:1000 en 1:1500, Nooit nagerekend, gewoon elke week bijvullen.
Cosmetisch niet helemaal lekker. Een witte tank op blauwe spatborden.
De tank van de foto is tijdens laswerkzaamheden ontploft. Toen is er een /5 tank op gekomen. Dat ging prima met de trommelrem. Maar toen ik hem een jaar of wat terug omgebouwd heb naar schijfremmen moest de splitter onder de tank. Toen heb ik met Nitromax de blauwe /5 tank geruild voor een witte /6 Behörden tank.
Van stilstaan word een motor niet beter. De uitlaatbochten bruin en de balanspijp doorgerot.
Ik ben al minstens vijf jaar van plan het ding op te knappen, ik ben al die tijd spullen bij elkaar aan het scharrelen.
Ik heb via 2Ventiler een gebruikt origineel spatbord gekocht.
Bij mijn R100 project zat een goed achterspatbord, daar komt ook het voorwiel met schijfremmen vandaan.
Uitlaatdempers heb ik nieuw gekocht via Marktplaats.
De Beck ontsteking heb ik van Daf400 overgenomen
Cilinders heb ik via het GS forum van RJB overgenomen.
Het vervangende achterlicht is afkomstig van Bosso.
Een fatsoenlijke buddy seat ook via 2Ventiler.
Nette uitlaatbochten van 4Strokerrules.
De lachebek op de foto rijdt intussen zelf motor. Naast de BMW hadden we toen een Triumph TR7RV met zijspan, vandaar het T-shirt.
Het politiezadeltje was doorgerot, dat is toen vervangen door een imitatie buddy van de Hobbyist.
Het politie voorspatbord heeft heel rap zijn grote zijkanten aan de decoupeerzaag verloren.
Het scherm is per direct verwijderd.
Later is hij blauw geworden.
Hij is in de jaren door BMWoman gebruikt voor vakanties naar Horst, Heerlen en de de Ardennen. Ik heb er zelf ook een paar jaar woon-werk op gereden.
De kilometerstand is onbekend maar zal ergens tussen de 250.000 en de 300.000 zijn.
De zo'n vijf jaar terug is hij nog een paar keer gebruikt maar daarna heeft hij meer accu's als benzine verbruikt.
Problemen?
Riant olieverbruik, ergens tussen de 1:1000 en 1:1500, Nooit nagerekend, gewoon elke week bijvullen.
Cosmetisch niet helemaal lekker. Een witte tank op blauwe spatborden.
De tank van de foto is tijdens laswerkzaamheden ontploft. Toen is er een /5 tank op gekomen. Dat ging prima met de trommelrem. Maar toen ik hem een jaar of wat terug omgebouwd heb naar schijfremmen moest de splitter onder de tank. Toen heb ik met Nitromax de blauwe /5 tank geruild voor een witte /6 Behörden tank.
Van stilstaan word een motor niet beter. De uitlaatbochten bruin en de balanspijp doorgerot.
Ik ben al minstens vijf jaar van plan het ding op te knappen, ik ben al die tijd spullen bij elkaar aan het scharrelen.
Ik heb via 2Ventiler een gebruikt origineel spatbord gekocht.
Bij mijn R100 project zat een goed achterspatbord, daar komt ook het voorwiel met schijfremmen vandaan.
Uitlaatdempers heb ik nieuw gekocht via Marktplaats.
De Beck ontsteking heb ik van Daf400 overgenomen
Cilinders heb ik via het GS forum van RJB overgenomen.
Het vervangende achterlicht is afkomstig van Bosso.
Een fatsoenlijke buddy seat ook via 2Ventiler.
Nette uitlaatbochten van 4Strokerrules.
Laatst bewerkt: