Maverick Vinales

Exact, nu alvast wennen.
Ergens wel apart dat yamaha hem compleet "vrij" heeft laten gaan..
Of ze willen er geen cent meer aan kwijt oid, of ze verwachten hem niet of concurrent op de appie
Het komt niet vaak voor dat coureur en team zo breken midden in een lopend seizoen. Tenminste, niet bij de grote jongens. Maar KTM en Zarco hebben in 2019 wel laten zien dat het kan, en zoiets schept denk ik ook wel een patroon. Als het écht niet gaat, dan breek je met elkaar en laat je elkaar los.

Yamaha weerhield Lorenzo van testen op de Ducati in de winter, omdat hij nog onder contract stond. Dat was toen al niet echt netjes, vonden veel mensen. Ik denk dat niemand echt vrolijker geworden is van die beslissing; het is veel sportiever (en fijner voor je gemoedsrust) om gewoon elkaar het licht in de ogen wél te gunnen.
 
E-G9r0EXsAYnF7R
 
Best netjes denk ik zo, ter vergelijking dat was goed voor P4 in de eerste vrije training vorig jaar op Misano.
Lijkt me wel mooi als hij er in Aragon bij zou zijn :Y
Dat is idd erg veelbelovend. De man beschikt natuurlijk ook over heel veel talent. Hopelijk komt het op de Aprillia tot uiting.
 
Daarbij is Vinales ook wel de enige echte testkoning die er is qua tijden. Ieder jaar bloedsnel tijdens de wintertesten, helaas laten de races vaak wat anders zien.
Mocht hij dit jaar nog wedstrijden gaan rijden voor Aprilia verwacht ik daar niet zoveel van. De echte meting zal dan gaan plaatsvinden aan het begin van seizoen 2022.
 
Tijden zeggen nog helemaal niks, het wordt pas interessant als hij meer ervaring heeft op de Aprilia en er andere coureurs gelijktijdig rijden (en dan nog is het voor een leek moeilijk te vergelijken).
 
Tijden zeggen nog helemaal niks, het wordt pas interessant als hij meer ervaring heeft op de Aprilia en er andere coureurs gelijktijdig rijden (en dan nog is het voor een leek moeilijk te vergelijken).

'Helemaal niks' is wat overdreven, maar het is zeker niet alleszeggend. Als hij dik 5 seconden langzamer was geweest zou het ook een indicatie zijn...
 
Tijden zeggen nagenoeg niks.
ten eerste omdat alle concurrenten ook weer een stap gemaakt hebben en dus sneller gaan dan vorig seizoen
ten tweede omdat MVK king of testing is
ten derde omdat we niet weten of dit op race pace was of een kwali modus
ten 4de omdat het een onofficiele tijd is
 
Het is wel goed dat Maverick een beetje in de flow blijft.
Maanden tot een jaar niet rijden maakt de beste coureurs blijkbaar off pace. :]
 
'Helemaal niks' is wat overdreven, maar het is zeker niet alleszeggend. Als hij dik 5 seconden langzamer was geweest zou het ook een indicatie zijn...
Dovi was met testen veel te langzaam. Het zegt wel wat als iemand direct goede tijden kan rijden dan hoeft de rijder qua rijstijl iig niet veel aanpassingen te doen om direct hard te gaan. Ik denk dat Vinales er ook direct zal staan. Qua karakter schat ik in dat de Aprillia niet compleet iets anders is als de Yamaha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan