Megameeting vanuit Venlo

Waar

  • Scheuten Venlo

    Stemmen: 5 33,3%
  • McDonalds Venray

    Stemmen: 10 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
aangezien ik dus nog maar een beginneling ben met zoiets, heb ik circuit cursus niveau 1 gekozen (samen met nog een cbr600f rijder uit Serum). Maareh als t goed bevalt boek ik (als dr nog plek is dan) voor in de zomer meteen een vervolg aan.
Ze hebben daar (als t goed is) nieuw asfalt gelegd, ik ben zeer benieuwd, ik heb dr in ieder geval erg zin in.

Nieuw asfalt? Dat zou mooi zijn, zeker voor de ziekenhuisbocht!
Ik heb inmiddels 1, 1+ en 2 gedaan. Erg leuk.
Tip: rij er met auto+trailer naartoe. Ten eerste is zo'n dagje vermoeiend en ten tweede is het makkelijk voor als jij of je maatje een schuiver maakt. Wat niet te hopen is natuurlijk.

Maar he,.......met zoveel volk uit Horst kunnen we best wel eens een "horster-ritje" maken toch!!
 
De cursussen op Zolder stellen geen ruck voor. Je kunt net zo goed vrij rijden want je krijgt toch geen tips
 
we hebben geen kar waar beide motoren op kunnen. En tja, ik ga dr natuurlijk wel vanuit dat ik thuis kom op de motor......
t is gelukkig niet zo ver.
Een keertje met een groepje een mooi ritje ergens naartoe is natuurlijk nooit verkeerd, er zijn dr altijd wel een paar die ergens een paar leuke routes kennen om te rijden, daar ben ik wel voor te vinden !

ps. Zit er trouwens veel verschil tussen Niveau 1, 1+ en 2 ?
De cursussen op Zolder stellen geen ruck voor. Je kunt net zo goed vrij rijden want je krijgt toch geen tips
zijn de cursussen van CRT op Assen beter ? ... die wilde ik eerst doen, maar die waren voor t begin vh jaar al vol geboekt,
 
Bikefreak en ik hebben afgelopen jaar nivo 2 gedaan. Van de 52 gestartte motoren zijn er 14 gevallen vanwege gebrek aan ervaring en begeleiding. Bikefreak en ik hebben gelukkig aardig wat circuitervaring en lieten ons niet gek maken maar er waren gasten die zonder ervaring zich hadden ingeschreven voor een nivo 2 cursus. Aan het begin werden er groepen gemaakt (puur willekeurig) en mocht je 2 rondjes achter een marshall aan rijden. Verder mocht je het zelf uitzoeken. Je kreeg nog wel theorie (dit was wel goed). Ik heb me wel geamuseerd en nog een 1.58 (dacht ik, ff aan bikefreak vragen) gereden met m'n naked bike. Als je een leerzame cursus wilt volgen dan kun je het beste de toms cursus op Zandvoort doen.

Als dit jaar het asfalt wordt vernieuwd wil ik nog wel een poging wagen anders ga ik toch echt ergens anders m'n heil zoeken.

Kar is echt aan te raden want je bent gesloopt als je een 6-tal sessies hebt gereden. Ik ben in 2000 nog een keer vanuit zolder terug naar Eindhoven gereden op m'n motor terwijl ik die dag nog m'n motor met 120 de grindbak had ingereden. Achteraf bleek ook nog dat ik wat pezen van m'n schouderblad / sleutelbeen had gescheurd (pianotoets). Is niet echt aan te raden (motor en stuur waren ook krom }) )

ff een piccie om weer in de mood te komen (dit is trouwens bij Scheuten)
biking2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat zo lees is het dus een zeer intensief dagje rijden daar op Zolder, het zal dus wel echt een verassing worden voor mij, ik heb ook niks geen circuit ervaring, daarom heb ik ook gekozen voor niveau 1.
Ach ja we zullen wel zien wat t wordt. Ik vond t geen overbodige luxe om mn motor wat beter te leren kennen (aangezien dit mn eerste is), dan kan ik dat beter op zo'n cursus op een circuit doen dan dat ik op tradeport ergens plat om mn gezicht ga liggen. maar, ik laat me niet zo snel gek maken om over mn kunnen heen te gaan rijden dus ik hoop dat ik m heel kan houden.
Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over die cursus op Zandvoort, is misschien ook wel iets om er nog bij te doen.

maareh, bedankt voor jullie tips en waarschuwingen !


ps. mooi picci, ik hoop dr vd zomer ook een paar vette van mezelf in actie te hebben ! }) :] })
 
Als ik dat zo lees is het dus een zeer intensief dagje rijden daar op Zolder, het zal dus wel echt een verassing worden voor mij, ik heb ook niks geen circuit ervaring, daarom heb ik ook gekozen voor niveau 1.
Ach ja we zullen wel zien wat t wordt. Ik vond t geen overbodige luxe om mn motor wat beter te leren kennen (aangezien dit mn eerste is), dan kan ik dat beter op zo'n cursus op een circuit doen dan dat ik op tradeport ergens plat om mn gezicht ga liggen. maar, ik laat me niet zo snel gek maken om over mn kunnen heen te gaan rijden dus ik hoop dat ik m heel kan houden.
Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over die cursus op Zandvoort, is misschien ook wel iets om er nog bij te doen.

maareh, bedankt voor jullie tips en waarschuwingen !


ps. mooi picci, ik hoop dr vd zomer ook een paar vette van mezelf in actie te hebben ! }) :] })

De meesten gaan onderuit doordat ze op het rechte stuk hun "achterstand" proberen goed te maken en zich vervolgens verremmen in/voor de chicanes en te hard insturen voor hun kunnen.
 
In Zolder wordt inderdaad komend jaar gereden op nieuw asfalt. Dit is ook te lezen op www.motorsportschool.nl (heb geboekt voor 4.6.06)
Zijn er ook nog rijders hier uit Sevenum ?

De Kale
dan kan ik je wel vertellen of t de moeite waard is, ik ga naar Zolder op 02-06-06. Ik ga dr met nog enne andere Ezel naartoe ;)
Ik heb toevallig ook vandaag de bevestiging en het programma met de post thuis gestuurd gekregen.
we moeten ons daar melden tussen 07.15 - 07.45 (pff dat wordt vroeg opstaan..) en t is afgelopen om 18.00. Dus t is een behoorlijk lang dagje :]
Ik krijg dr steeds meer zin in!
 
Zo, de macdrek weer even aan de leiding geholpen. Ben momenteel minder fan van scheuten vanwege Holland casino. Vorig seizoen nog wel lekker gereden daar.

Heb zin in 7 mei, maar 21 april eerst naar een CRT in Assen met 9 rijders. Dat wordt kicken.

Greetz FH

Ps. Peter1972, was dat jou R1 die een tijdje geleden op marktplaats stond aangeboden, een blauwe ook te koop in melderslo?
 
Zo, de macdrek weer even aan de leiding geholpen. Ben momenteel minder fan van scheuten vanwege Holland casino. Vorig seizoen nog wel lekker gereden daar.

Heb zin in 7 mei, maar 21 april eerst naar een CRT in Assen met 9 rijders. Dat wordt kicken.

Greetz FH

Ps. Peter1972, was dat jou R1 die een tijdje geleden op marktplaats stond aangeboden, een blauwe ook te koop in melderslo?

Yep, dat was ie!

Ik heb eind vorig jaar een week lang een Fireblade 2004 gehad, waarvan de planning was dat die zou blijven en de R1 eruit. Ik heb met de blade een paar dagen in de Eifel gezeten en ik moet zeggen dat ie veel beter (in)stuurt en in de bocht beter aanvoelt. Je voelt beter wat er op de weg gebeurt. Dat is bij de R1 een stuk minder. Toch heb ik besloten de blade er weer uit te doen. Ik kon geen afstand doen van mijn R1.. '( '( Tja, de looks zijn gewoon veel agressiever, accelaratie is veel feller dan de blade en het 'onstuimige' gedrag (zoals mijn maat zegt: zenuwachtig kreng!) zorgt voor de nodige kick-factor! :Y Ik ga begin van het nieuwe seizoen me eens oriënteren op andere veren. Op de motorbeurs staan vaak van die tuningsbedrijfjes die van alles op dat gebied kunnen leveren en afstellen.
Heb jij zelf ook een R1 2004 trouwens? En uit Horst?
 
op 8 mei heeft moes in samenwerking met motorsportschool holland ook een dagje rijden op zolder .ik ga dan ook eens een dagje vlammen , is bij mij al wat jaartjes geleden dat ik daar het laatst heb gereden .deze dag is de dag na de megameeting .word een lang wekend.
full
 
Yep, dat was ie!

Ik heb eind vorig jaar een week lang een Fireblade 2004 gehad, waarvan de planning was dat die zou blijven en de R1 eruit. Ik heb met de blade een paar dagen in de Eifel gezeten en ik moet zeggen dat ie veel beter (in)stuurt en in de bocht beter aanvoelt. Je voelt beter wat er op de weg gebeurt. Dat is bij de R1 een stuk minder. Toch heb ik besloten de blade er weer uit te doen. Ik kon geen afstand doen van mijn R1.. '( '( Tja, de looks zijn gewoon veel agressiever, accelaratie is veel feller dan de blade en het 'onstuimige' gedrag (zoals mijn maat zegt: zenuwachtig kreng!) zorgt voor de nodige kick-factor! :Y Ik ga begin van het nieuwe seizoen me eens oriënteren op andere veren. Op de motorbeurs staan vaak van die tuningsbedrijfjes die van alles op dat gebied kunnen leveren en afstellen.
Heb jij zelf ook een R1 2004 trouwens? En uit Horst?

@ Peter1972

Heej, maar daar hoef je toch niet voor naar een bedrijfje te gaan. Ken je niemand die zo Yamaha's doet Tunen dan???
Anders weet ik er wel eentje in de buurt, maar dat wil ik je dan wel een keertje mailen.

Grtzzz
Higgins
 
@Higgins:
Ik ken zo niemand die dat doet. Als je daarvoor iemand kent, zou ik graag daarmee in contact komen. Mail maar naar: peter_sennen@hotmail.com

Ik heb echt het idee dat er iets niet helemaal jofel zit. Mijn vriendin heeft 1x gereden op de R1 (heeft zelf R6) maar ze vervloekte dat ding. Ze heeft ook een keer op de Fireblade gereden en die beviel haar prima. Mijn R1 voelt op een of andere manier heel dwangmatig en onzeker aan (tja, hoe omschrijf je zoiets...). Insturen is relatief zwaar en je voelt niet precies wat er op de weg gebeurt. Bij de Blade hoefde je maar te kijken het ding ging superstrak de richting in waarin je keek.

Ben heel benieuwd of dit te verhelpen is. :? -O-
 
Yep, dat was ie!

Ik heb eind vorig jaar een week lang een Fireblade 2004 gehad, waarvan de planning was dat die zou blijven en de R1 eruit. Ik heb met de blade een paar dagen in de Eifel gezeten en ik moet zeggen dat ie veel beter (in)stuurt en in de bocht beter aanvoelt. Je voelt beter wat er op de weg gebeurt. Dat is bij de R1 een stuk minder. Toch heb ik besloten de blade er weer uit te doen. Ik kon geen afstand doen van mijn R1.. '( '( Tja, de looks zijn gewoon veel agressiever, accelaratie is veel feller dan de blade en het 'onstuimige' gedrag (zoals mijn maat zegt: zenuwachtig kreng!) zorgt voor de nodige kick-factor! :Y Ik ga begin van het nieuwe seizoen me eens oriënteren op andere veren. Op de motorbeurs staan vaak van die tuningsbedrijfjes die van alles op dat gebied kunnen leveren en afstellen.
Heb jij zelf ook een R1 2004 trouwens? En uit Horst?


Nee, helaas geen 2004 model, daar ben ik naar op zoek en toen zag ik de jouwe dan een tijdje geleden op marktplaats staan. Ik rij sinds 2004 op een blauwe r1 uit 1998 rond. Dus als je nog iets weet, schade mag ook, die fiksen we wel weer op. Die looks, daar heb je zeker gelijk in.

Kom zelf niet uit Horst, maar uit Blitterswijck en dat is denk ik nog kleiner de melderse!!

Greetz FH :]
 
hallo het is op 8 mei weer zo ver.
de circuit dag van motorcentervenlo
deze word gehoudenop het circuit van zolder in belgie. 6 sessies van 20 min voor 120eur.voor meer info zie www.MotorCenterVenlo.nl
vol is vol en die lol wil je niet missen ,ik niet in ieder geval *D *D
 
Als dit jaar het asfalt wordt vernieuwd wil ik nog wel een poging wagen anders ga ik toch echt ergens anders m'n heil zoeken.

Hey biking, ik stel voor dat je die poging gaat wagen op maandag 8 mei 2006.

De jongens uit Weert gaan ook. R.I.H.E.N.'s inschrijving ligt al klaar.

Alle info staat op de site en op het inschrijfformulier welke te donwloaden is vanaf de site.

Groetjes :W
 
Tim, Al, Yasser, Biking........etc.....
7 mei is aanstaande.........gaan we nog?
 
Yep, rij alweer een dikke week. Met rijden nagenoeg nergends last meer van! Erg snel genezen, dikke maand ! Maar goed ook, kan ik op 8 mei naar Zolder ! Ik herken je effe niet, wat voor motor rijd jij, en was je wel eens bij Scheuten ????

De Kale
 
Terug
Bovenaan Onderaan