Merk helm

Ik spreek enkel uit mijn eigen ervaring.
Maar we dwalen af van het onderwerp.
Ik vroeg duidelijk GEEN mening over interne zonnevizieren, maar de verschillen zoals hierboven vermeld tussen de 2 merken/type helmen.
Waar zit in de post van @Worldbeater een mening over een intern zonnevizier?

Nergens.

Er werd alleen gevraagd waarom je dat niet wou. Nadat je jou reden daartoe haf, werd er in algemene zin op de vertekening in gehaakt.

En dag gebeurd op een forum nou eenmaal. Dan hoef je niet geïrriteerd te raken.
 
Waar zit in de post van @Worldbeater een mening over een intern zonnevizier?

Nergens.

Er werd alleen gevraagd waarom je dat niet wou. Nadat je jou reden daartoe haf, werd er in algemene zin op de vertekening in gehaakt.

En dag gebeurd op een forum nou eenmaal. Dan hoef je niet geïrriteerd te raken.
Dat is dan jou interpretatie of geïrriteerd geraken..
Ik ben namelijk helemaal niet geïrriteerd ik geef enkel duidelijk aan dat ik meningen over een intern zonnevizier niet hoef.
Dat was/is al duidelijk vanaf mijn openings post.
Voor de rest zou ik zeggen, wissel je fles azijn voor een fles rode of witte wijn veel aangenamer voor iedereen..
 
Dat is dan jou interpretatie of geïrriteerd geraken..
Ik ben namelijk helemaal niet geïrriteerd ik geef enkel duidelijk aan dat ik meningen over een intern zonnevizier niet hoef.
Dat was/is al duidelijk vanaf mijn openings post.
Voor de rest zou ik zeggen, wissel je fles azijn voor een fles rode of witte wijn veel aangenamer voor iedereen..
En die mening is niet gegeven.

Er is alleen ingehaakt op vertekening.

Ik drink geen alchol dus de fles wijn kun je achterwege laten.

Succes met je zoektocht, misschien dat je beter slaagt in een motorzaak dan hier.
 
En die mening is niet gegeven.

Er is alleen ingehaakt op vertekening.

Ik drink geen alchol dus de fles wijn kun je achterwege laten.

Succes met je zoektocht, misschien dat je beter slaagt in een motorzaak dan hier.
Sorry ik heb niet gestudeerd 😇
Uiteindelijk gaat die helm zowiezo uit een motorzaak moeten komen, maar enige NUTTIGE informatie is altijd meegenomen naar een uiteindelijk besluit van minimum 450€
Maar blijkbaar heeft het hier GEEN zin om DUIDELIJK te vermelden in wat ik NIET of GEEN informatie wil/nodig heb.
 
Het is een forum, geen adviesgesprek op maat. Dus dat het wel eens een andere kant op gaat moet je, zoals eerder gezegd, maar even laten gaan. Dan hebben we het allemaal een stuk gezelliger en wie weet wat je leert.
 
Omdat ik reeds een bril op heb.. Elk zonnevizier dat ik in eender welke helm getest heb geeft een minimaal vertekend beeld.
Aha!
Tsja, leer er maar mee leven!
Mijn ogen kijken bijna 70 jr de wereld in.

Bij mijn keuring (ik was toen 20) voor mariniers had ik vwb ogen voor alles de hoogste score. Dass war einmal!
Toen ik jong was kon ik aan de overzijde van de heide mensen zien fietsen.
Nu (met bril inmiddels) kom ik nog niet tot een kwart! Daarbij is het beeld door een bril ALTIJD vertekend.
Dus mogelijk iets meer vanwege zonnevizier ga ik niet eens meer waarnemen.

In mijn geval merk ik vooral aan mijn ogen dat ik ouder wordt! Grrrr
En dan ben ik nog de geluksvogel, die geen last heeft van andere kwalen!
 
Ik rijd/ reed heel Europa rond met met een jethelm. Dus ik was er ook al mee in Spanje.
Dat wordt dus voortaan die zware integraal, met minimaal rond-zicht. Die ook nog bloedheet is. :X

Ja, ik heb altijd wel de helm op, maar bedoeling is om 'm nooit te gebruiken.
 
Ik rijd/ reed heel Europa rond met met een jethelm. Dus ik was er ook al mee in Spanje.
Dat wordt dus voortaan die zware integraal, met minimaal rond-zicht. Die ook nog bloedheet is. :X

Ja, ik heb altijd wel de helm op, maar bedoeling is om 'm nooit te gebruiken.
Het zal wel ergens vandaan komen (statistieken).
Toen ik in het ziekenhuis was vertelde het personeel dat ik uitzonderlijk goed gekleed was.
Ze maken dagelijks andere dingen mee.
En in mijn integraal helm was rondom bloed, misschien wel een halve liter.
Leuk die appende koekblikker van rechtsachter die een kettingbotsing op de snelweg veroorzaakte. ;)
 
Het blijft toch altijd een afweging van risico's. Ik heb ook een sterke voorkeur voor mijn (degelijke) jethelm. Weegt de betere bescherming van een integraal op tegen het betere zicht van een jethelm? En als je bij 35 graden van je stokje gaat? Het is actieve veiligheid van de jethelm vs passieve veiligheid van de integraal. Uiteraard zien ze in ziekenhuizen niet de ongelukken die voorkomen zijn door beter zicht en een koeler hoofd.

Straks hebben toch overal rubberen tegels en dan maakt het niet meer uit.
 
Ik ben boven verwachting blij met de Shoei Glamster (vreselijke naam daargelaten).
Erg kleine buitenschaal maar niet heel gehorig (en ik rijd met alpine op maat doppies).

Maar ik was sceptisch vanwege de simpele ronde vorm maar hij snijd door de wind als een scheermes, ook geen rukken van de wind.
Niet de beste luchtstroom maar hij zit ook weer niet extreem warm.

(Jethelm enkel tijdens de DGR maar verder altijd en overal integraal trouwens)
 
Ik rij al jarenlange met de Shark Evo helmen, kan dicht, maar kaakstuk kan ook helemaal naar achteren waardoor hij als een jethelm werkt. Alleen in de koude winter is die helm wat tochtig en de Pinlock gaat bij mij altijd kieren wat waarschijnlijk komt door het vele rijden met de helm open zodat het vizier aan de onderkant wat beweegt. Ik gebruik de helm dus zonder Pinlock. Op de snelweg heb ik de helm over het algemeen dicht, zodra ik daar af ben gaat hij weer open.

Afgelopen oktober heb ik er een helm bijgekocht, een Shoei Neotec 3. Kwalitatief merkbaar een betere helm dan de Shark Evo. Het Pinlock werkt ook echt goed, bij regen of kou. Maar tegelijkertijd merk ik wel dat ik me wat opgesloten voel in die helm (nou went dat wel). Maar ook het zicht is inderdaad minder, zeker als bij koud weer het vizier rondom het Pinlock binnenvizier gaat beslaan, dan voelt het toch als loeren door een klein patrijspoortje. In deze tijd van het jaar, of in de zomer bij rijden tijdens veel regen zal ik de Neotec blijven gebruik, maar daarbuiten blijf ik de Evo gebruiken. Ik heb toevallig vorig jaar er nog eentje goedkoop opgepikt bij Hans van Wijk die nog wel een paar jaar mee gaat.

Ik kom vaak in Spanje en dan zal ik de Evo op mijn kop hebben, als ik daar binnendoor rij zal ik hem toch gewoon open houden, zo vaak kom ik daar nou ook geen politie tegen.
 
Dat opgesloten gevoel heb ik ook met mijn Neotec 2. Die had ik afgelopen zaterdag toch maar weer voor de dag gehaald vanwege de kou. Achteraf spijt dat ik de J-Cruise niet gebruikt heb. Dat gaat ook best goed met koude en beslaat aanzienlijk minder. Beiden pinlock....
 
Terug
Bovenaan Onderaan