MF ** Zuid - Holland topic 34 ** Don't Let Us Sink!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren genoeg km's gemaakt, vandaag word motor-schoonmaak-dag. Oorzaak is bij enkele van hier wel bekend _O-

Yups, we hebben er smakelijk om mogen lachen. :+
Maar je was de enige niet... :(
Mijn spatbord gaat er ook af en de noppenbanden volgen... O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag samen met 2strokejunkie even met mijn carb zitten klooien. Er zit nu een kleinere hoofdsproeier in en hij lijkt nu een stuk beter te lopen *O*

Helaas kon ik het niet fatsoenlijk uittesten want mijn bak lekt olie -O- Met het onderwater zwemmen van gisteren is er water in mijn versnellingsbak gekomen die daar met de olie is vermengt tot mayonaise. Vervolgens is de pakking van het koppelingsdeksel gesneuveld. Hopelijk is dat het enige, want het is eenvoudig te repareren. De mayo heb ik inmiddels uit het blok laten lopen, nu alleen het deksel er nog af om te checken voor verdere schade.


Bewaar die mayo voor bij de BBQ vanavond *O*
 
Goedemorgen :W ik ben ook weer van de partij.
Jullie hebben je best vermaakt in die zandbak zo te zien.
Ik zelf gister iets minder. Gezellig stuk wezen touren met wat familieleden op de motor en vervolgens asfalt inspectie uitgevoerd. Te hard geremd zonder ABS, voorwiel sloeg weg en ik ging languit, dit alles met zo'n 40 km/h, dus de vaart was het niet.
Schade:
Topkuip gekrast, motorblok flinke glijschade, handschoen van anderhalve week oud total loss.
Dikke knie die niet meer wil buigen en strekken en een flinke deuk in het ego.

Gelukkig hebben we de foto's nog... -O-

Dat is zuur zeg... :(
Kan de besten overkomen, zie straks maar in het IJmuiden-filmpje.
Een schrale troost, ik weet. ;)
Succes met het herstel.
 
Vandaag samen met 2strokejunkie even met mijn carb zitten klooien. Er zit nu een kleinere hoofdsproeier in en hij lijkt nu een stuk beter te lopen *O*

Helaas kon ik het niet fatsoenlijk uittesten want mijn bak lekt olie -O- Met het onderwater zwemmen van gisteren is er water in mijn versnellingsbak gekomen die daar met de olie is vermengt tot mayonaise. Vervolgens is de pakking van het koppelingsdeksel gesneuveld. Hopelijk is dat het enige, want het is eenvoudig te repareren. De mayo heb ik inmiddels uit het blok laten lopen, nu alleen het deksel er nog af om te checken voor verdere schade.

Als het bij een beetje water in de bak blijft, valt het mij nog alles mee.
Zeker als ik zag toen "Das Boot" zover onder ging... ;)
 
Bewaar die mayo voor bij de BBQ vanavond *O*
Las net in het onderdelenboek dat de standaard settings voor de carb als volgt zijn:
Pilot: 30
Main: 122
Needle: D36 3rd clip from the top.

Wij hebben er nu in gedaan:
Pilot: 30
Main: 116
Needle: D36 2nd clip from the top.

En de Amerikaanse GasGas guru's bevelen dit aan:
Pilot: 36 (38 OK)
Main: 114
Needle: D36 2nd clip from the top.

Wij hebben hem nu (ten opzichte van het GasGas boek) vrij arm staan, zowel de sproeier als de naald. Geen wonder dat hij niet afsloeg als je de choke aanzette met een warme motor :P

Ga denk een paar setjes sproeiers halen (zowel pilot als main) zodat ik wat kan experimenteren. Maar eerst maar eens de pakking vervangen en echt testen hoe hij nu loopt.
 
Laatst bewerkt:
Als het bij een beetje water in de bak blijft, valt het mij nog alles mee.
Zeker als ik zag toen "Das Boot" "Red October" zover onder ging... ;)
Zeker! En als de schade dan alleen een pakking is kom ik heel goed weg. De motor heeft geen waterslag gemaakt, het blokje loopt nog prima *O*
 
Laatst bewerkt:
Nou MotorMonkey je hebt dus lekker wel wat gesloopt :+ mijn schijf remslot wil niet meer open, zit vol met zand :), maar even aan de gang met wat troep om hem uit te spuiten :)
 
Goedemorgen :W ik ben ook weer van de partij.
Jullie hebben je best vermaakt in die zandbak zo te zien.
Ik zelf gister iets minder. Gezellig stuk wezen touren met wat familieleden op de motor en vervolgens asfalt inspectie uitgevoerd. Te hard geremd zonder ABS, voorwiel sloeg weg en ik ging languit, dit alles met zo'n 40 km/h, dus de vaart was het niet.
Schade:
Topkuip gekrast, motorblok flinke glijschade, handschoen van anderhalve week oud total loss.
Dikke knie die niet meer wil buigen en strekken en een flinke deuk in het ego.

Gelukkig hebben we de foto's nog... -O-

-O- -O-

Dat is balen zeg. Heel veel sterkte met het herstel en de schade.
 
oke oke..

weet niet of er animo voor is.. maar bij deze:




DIJKRIT EXTREME

dijkextremefoto.jpg


200KM aan dijken

Wanneer: Een zondag in augustus, moet nog even kijken welke.. denk 19aug.
Verzamelplaats: McDonald's Zoetermeer, Kelvinstraat 1.
Verzamelen: 9:30
Vertrektijd: 10:00
Tempo: Vlot
Tijdsduur: afhankelijk van de verkeersdrukte.. +/- 6-7 uur.
Deelnemers:


01: Ilmar
02: Joao a.k.a. Nightmagic
03: Motor Monkey
04: 2strokejunkie
05: Kwakboy
06: Kadett_GSX (ovb)
07: Crash 750
08: Burning Rubber46
09:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
 
Laatst bewerkt:
Hoewel een gezamelijke rit mij gezellig lijkt sla ik toch af voor 200 km. Heb gister wel gemerkt dat ik nog niet de ervaring/conditie/concentratie hebt om dat zo lang vol te houden...
 
Hoewel een gezamelijke rit mij gezellig lijkt sla ik toch af voor 200 km. Heb gister wel gemerkt dat ik nog niet de ervaring/conditie/concentratie hebt om dat zo lang vol te houden...


We stoppen ook nog regelmatig onderweg, hoor... ;)
Zo niet, dan houden ook de ouderen het niet vol... ahum... O-)
Dus laat dat niet het beletsel zijn...
 
Ik doe mee met de dijkenrit! :Y

Daarnet trouwens lekker mijn motor gewaxt en de krassen eruit gepoetst. Heeft toch wat meer schade dan ik dacht overgehouden aan een dagje off-roaden :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan