MG Griso rijders

wp000030i.jpg


en nog een.
 
Hallo heren (en dames?) Griso-ers.

Wie van jullie heeft ervaring met een duo? Gaat dat een beetje goed op de Griso?

Ik blijf het een mooie motor vinden, maar ik wil wel zeker weten dat er eens iemand (mijn dochter) achterop kan.
 
Gewoon proberen maar eerlijk gezegd lijkt het me niet super comfortabel. Eigenlijk vraag ik me sowieso zo langzamerhand af waarom de meeste motoren nog een duozit hebben. Langer dan een halfuur hou je het op de meeste niet uit tenzij het een lekkere toerbrommer is.
 
Hèhè vandaag eindelijk mijn Rossopuro oliekoeler grille cover binnen gekregen. Filippo had hem 2/8 al bij zijn koerier ingeleverd maar het was pas 4/9 bij GLS binnen.


7960610148_f9e496282c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie motorfiets. Onlangs eentje zien staan op de Holterberg, in Tenni kleuren (het matgroene met bruin lederen zadel). Sindsdien verliefd. Grootste probleem is dat ik m'n rijbewijs nog niet heb (20 november afrijden, dus dat is relatief snel opgelost) en dat ie eigenlijk boven m'n budget is. Heb er een tweedehands te koop zien staan in België. Ik moet zeggen, mijn handen jeuken. Maar is het wel verstandig om als beginner op zo'n motor te stappen?
 
Ik ben 4 maanden geleden begonnen met mijn huidige Moto Guzzi Breva 850 CC.
Durf niet te zeggen of het vergelijkbaar is met de Griso maar gewoon doen!! Wat is nou leuke leren rijden dan op de fiets die je zelf prachtig vind.

Ik heb er elke keer plezier van als ik er op rij!!
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie motorfiets. Onlangs eentje zien staan op de Holterberg, in Tenni kleuren (het matgroene met bruin lederen zadel). Sindsdien verliefd. Grootste probleem is dat ik m'n rijbewijs nog niet heb (20 november afrijden, dus dat is relatief snel opgelost) en dat ie eigenlijk boven m'n budget is. Heb er een tweedehands te koop zien staan in België. Ik moet zeggen, mijn handen jeuken. Maar is het wel verstandig om als beginner op zo'n motor te stappen?

Je bent 27 dus qua budget zou het moeten kunnen als je gespaard hebt ;)
Ik denk dat een Griso prima door een beginnend bestuurder gereden kan worden.
De Griso 850 is ook een goede optie en naar mijn mening een mooiere kleurstelling met zwarte framebuis en zilver wielen. En een 850 importeren uit Dld (mobile.de) is best voordelig.

Succes met verliefd zijn ;)

O ja, als iemand zijn originele voorspatbord over heeft omdat hij hem vervangen heeft voor carbon hou ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
zo even oma weg jagen

Ik wil garmin navigatie op mn griso monteren,waarschijnlijk zit/hangt er ergens een stekkertje waar ik de voeding zo op aan kan sluiten ?

Wie weet of dat zo is ?
 
Denk ik niet Jos, maar dat kan je van je accu afhalen toch? Ook is er vast een + te vinden in je koplamp. Al dan niet geschakeld.
 
Zit et ook niet onder je buddy een aansluiting naast je accu ? Is bij de breva wel zo.
 
Bij de Norge zit een aparte aansluiting voor de navi onder de tank. Volgens mij bij praktisch bij alle modellen van de laatste jaren. Onder het zadel zit een sigarettenaanstekeraansluiting (3x woordwaarde).
 
weg oma!

Vanmorgen de navigatie aangesloten,rechts voor zit idd een groene stekker,na doormeten zit er alleen spanning op als de motor loopt 14,4 volt.
Stieken had ik verwacht dat het voltage al teruggebracht was naar de +-5v die de navi vraagt,niet dus.

Dus moet ik het reduceerdinges gebruiken die garmin standaard erbij levert,helaas kan je die bij de griso aan devoorkant nergens kwijt.
Daarom de spanning maar rechtreeks van de accu afgepakt,kabels netjes naar voren geleid en vastgemaakt en klaar is kees Jos

De teller staat op 5011km en moet bij de keuring minimaal op 6000km misschien zou ik zaterdag.....
 
Ja ik heb de motor geimporteerd en moet nog gekeurd worden,onder de 6000km wordt de motor,ongeacht het bwjr,als nieuw aangemerkt en betaal je de volle mep bpm,endawiliknienee
 
Is dat wel zo voordelig geweest dan? En hoe kom je boven die 6000 met een ingevoerde motor? Er zullen ook uitvoer papieren bij zijn toch? Welk bouwjaar is hij ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan