MG Griso rijders

Vanmorgen om 9.00 aangereden,af en toe viel er een druppie,maar paulisma voorspelde ook af en toe wat zon,mooi voor december toch.
Nou dat spatje regen werd continu regen,na zon 100km bij kenissen in belgie op de koffie geweest en de route bijgesteld,naar huis!

De belgische kenissen vonden de griso prachtig,en het geluid precies gelijk n duc.

Wat minder is zijn de standaard sportec metzeler banden,je glijd in de regen en kou alle kanten op en ik ben blij dat ik de motor recht heb weten te houden,vooral op de bol liggende kletsnatte klinker weggetjes.
 
bij de belgische kenissen

full
 
Hoi Jos, mooi verhaal. Super motor!
Hoop dat je motor ondanks de aanrijding heel is gebleven ;)

Ik denk dat Jos niet is aangereden maar weggereden. Hopelijk had de regen alle pekel weggespoeld!?
Jos, gratis advies: Volgende keer MPR 2 of 3 laten monteren! Uitstekend bij elk weertype. Heb al bijna 3 sets (à 13000 veilige kilometers per set) opgesoupeerd.
;)
 
wat is eigenlijk het verschil tussen de mpr2 of mpr3 ? Zoek vooral de beste banden bij nat/koud weer.

[moet wel een beetje bandjes hebben voor een,,vlottoertochtje,, hey]
 
Ja weet ik toch ;) Kennissen uit Heeze moeten dat ook altijd aanhoren. Heel irritant, ben het met je eens. Ik pak een Heineken! Moar mooi daj d'n Griso nog uitgelaten hebt. Ik vind vaker plaatjes wel leuk omdat ik de Griso graag volg. Miss ooit...... koop ik er ook een. Maar de Voxan gaat nooit meer weg dus eerst sparen ;)

Jammer dat jullie zelf de openingspost niet hebben gemaakt.
Daar zouden mooi al jullie fietsen kunnen worden neergezet.
 
Laatst bewerkt:
Zo ik heb me ook maar eens aangemeld voor dit forum, hallo!!!
Sinds anderhalf jaar heb ik een zwarte Griso 1100 van 2006. Daarvoor reed ik een Ducati Ss750, was ook heel leuk, iets speelser in de bochten. De Griso zag ik enkele jaren geleden op de beurs in Utrecht en het was gelijk mijn droombike. Mijn wederhelft heeft me toen gepusht naar eentje op zoek te gaan. Uiteindelijk was de keuze bij MC Rijen of bij Lamers. Bij de eerste werd ik fantastisch geholpen, goed gevoel en serieuze inruilprijs. Dus daar heb ik toen de koop mooi kunnen doen. Overigens ben ik nog altijd zeer tevreden over deze MG dealer, echt een aanrader. Vorig jaar heb ik een set Pirelli Angel banden er onder laten leggen en dat zijn hele fijne (en mooie) banden zowel op nat als droog. Drie zeikende dagen rond Winterberg no problem. De Guzzi moest toen ook buitenslapen en starte altijd meteen ondanks dat ie doorweekt was. Na die 3 dagen heb ik hem alleen even gewassen en hij was weer smetteloos. Enkele weken voor dat weekend heb ik het plastic rooster van de oliemolen vervangen door een zelfgemaakt aluminium exemplaar, welke ik met uitlaatverf matzwart heb gespoten. Ziet er super uit en zag er na het weekend ook nog als nieuw uit, toch mooi na enkele uurtjes regen over de snelweg... Het is een geweldige motor, iedereen vindt er iets van, je hebt altijd aanspraak. Het blok loopt heerlijk, het geluid is geweldig. Naar Duitsland heb ik ivm vele controles de originele uitlaat gebruikt (klinkt als een brave V6 auto). Normaal heb ik een uitlaat van Agostini, uit een fabriek die naast de guzzi fabriek staat en die ook Ekeur heeft. Wat mij betreft is de motor een echte aanrader, ook de zithouding is goed, hoewel ik het stuur aan beide zijden 2cm heb laten versmallen, maar dat was eigenlijk vanwege dat ie anders niet mijn stalling in kon. Achteraf rijdt het ook wel beter. Enige minpunt tot nu toe is de bekende condens in de klokkenwinkel. Misschien weet iemand of ik zulke oude Veglia klokken die ook op mijn Duc zaten, op de Guzzi kan bouwen. Ik denk dat in de problemen kom met elektronica? Aan de andere kant, het blok is grotendeels hetzelfde als de oudere Guzzis en de Sport1000 had deze tellers ook. Projectje dus nog...
 
Welkom, ik vond dat griso klokkenspel altijd wel mooi. Jammer dat er problemen mee zijn.
 
Dashboard probleempje was destijds een garantiegevalletje. Jammer dat de vorige eigenaar dat niet heeft laten vervangen. Is het dusdanig dat de hele winkel beslaat of valt het mee?
Ik heb het op mijn 2010 1200 ook een beetje in een hoekje, maar niet storend en niet eens tijdens een regenbui.

Foto van je oliekoelercover ben ik wel benieuwd naar. Gezien de Rossopuro prijzen moet je daar een handeltje van kunnen maken :)
 
Nou ik ben een uurtje bezig geweest maar ik krijg met geen mogelijkheid de foto's verkleind op mijn iPad. In een uur had ik dat rooster gemaakt... Sorry het houdt een keer op.
De vorige eigenaar had de teller al eens vervangen bij 12000km. Nu heb ik zeg maar eens in de 4 ritten dat ik het tegenkom. Ik kan me niet voorstellen dat het op lange termijn goed is voor de elektronica.
 
Hey een oma?/

Stil hier op het griso forum,komt zeker door al dat zout op de weg?
Ik kan bijna niet wachten tot dat die troep er afgespoeld is,als dat zo is pak ik de griso en rijd meteen naar puntje groningen [zuidwolde] en terug,zit ik net aan de 6000km ,en kan de griso naar de kenteken keuring.

De 1e ritten voor dit jaar zijn al gepland,de 1e gaat naar Willingen :] ,mooi stukje om aan de griso te wennen.
 
Oh jos natuurlijk, je hebt een griso. Das ook een exoot ;) Mooie fiets man..
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk het eerste ritje van het jaar kunnen maken. Bijna 3 maand stilgestaan en met een druk op de knop alweer van de dikke roffel genieten. Het was wel smerig koud met 2 graadjes boven nul maar dat mocht de pret niet drukken.
 
Heb vandaag ook lekker rondgeknald met m'n 1200 Sport. Als het (wegdek) droog is, loopt het niet zo'n vaart met de pekel! Hup de weg op met die Griso de eerstvolgende zonnige dag!
 
Begrepen ;) bij dezen verwijderd. Kon zijn dat er een andere reden was natuurlijk ;)
 
Zo vanmiddag ben ik met de griso naar de rdw geweest om het kenteken aan te vragen,het sneeuwde licht toen ik er heen reed en flink op de terug weg,heerlijk.

vreemd genoeg ben ik onderweg niet een motorrijder tegen gekomen?? O-)

o ja de keuring was een eitje,nu is het een kwestie van wachten op het kenteken EN op goei weer! :]
 
Griso rijders, hierbij nóg een Grisorijder (sinds 2 jaar) op het forum erbij.

Heb zojuist de posts doorgenomen en veel herkenbare dingen, waaronder glijden / grip van de standaard banden.

Heb ook nog een vraag want mijn snelheidsmeter valt af en toe weg. Toerenteller doet het wel nog. Hoe kan ik dit zelf oplossen / waar zit dat %&$ stekkertje?

Daarnaast nog iemand een tip om zelf de achterband te wisselen / los te halen zonder al te veel schade?

Grtn en prettig paasweekend met hopelijk nog wat zon om te rijden!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan