Mini RR project

Thnx voor de positieve commentaar!!! Goede motivatie om er na nieuwjaar weer extra tegen aan te gaan. Laptop gaat ook mee op vakantie. Misschien dat ik tussen supermotard/ mountainbike ritjes, pot en pint,..... tijd vind om aan de achterbrug te gaan tekenen. we zien wel. ;)
 
waanzinnig!! :9~ :}
echt respect daarvoor,wou dat ik het ook kon doen!
Maar wrom geen honda rs/ yam tzr( de 125cc dan ) rolling frame ?
moet ook geen probleem zijn om voor jouw daar een blokje in te lepelen.
maar dit blijft natuurlijk ook vet! kun je meer aan je balhoofdhoek en de grote van het frame veranderen .
Had er gewoon liever een 2takt blokkie in gezien ;)
 
Laatst bewerkt:
otpvg1.jpg
 
Veel tijd heb ik niet meer gehad. Ik heb de gietstukken nog wat na gefreest en bijgewerkt. Nu moeten alleen nog de grote gaten er in gefreest worden waar de achterbrug as door komt. Maar die frees heb ik helaas niet, dus dat moet ik even bij iemand anders laten doen.
Ik ben wel begonnen aan een model om de voorste blokophangingen te gieten.
Hier zal ik morgen wat pics van posten. (stelt wel niet zo veel voor). Vanaf nu heb ik wel weer iets meer tijd, dus we zullen eens terug in gang schieten.
 
Beetje met vertraging, maar ik ben dus met het gietmodel van de voorste motor steuntjes bezig. Eerst was ik in multiplex begonnen, maar die bleek dan weer van zo een schitterende kwaliteit te zijn dat die in de kachel beland is :) . Dus heb ik de basis maar volledig uit aluminum gemaakt. Zoals ik al eerder zei, stelt niet veel voor:

full


Dit is uiteraard nog maar een ruw samenbaksel en moet dus nog uitgeplamuurd worden.

Het voorvorkje wat er voorlopig in komt:

full


Afkomstig van een Honda RS 125 GP racertje van '91 (antiek dus). In afwachting van een USD'tje voldoet dit voorlopig prima (al is jammer genoeg bij dit model enkel de uitgaande demping instelbaar).
Stuuraanslagen moeten ook nog gefatsoeneerd worden. De bovenplaat heb ik ook niet en is niet meer nieuw te krijgen. Als toevallig iemand dit weet liggen? Anders moet ik de freesbank weer in gang zetten.
 
Hoi Anton,

super om te zien, dat handwerk.
Had jij niet ook op *uche* scooterforum *uche* toen een projectpagina staan voor een eigenbouw 4t mono?

Nogmaals mooi werk!

Groeten Robin.
 
Laatst bewerkt:
word vast een mooie fiets,gietwerk enzo.Top!!stukje frame komt me bekend voor,dit is gefreesd en gelast trouwens. Marten.
full
 
Wow!! Eigen gietstukken!!Pro-E! Gaaf! Ben benieuwd wat dit gaat worden!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan