Mini RR project

word vast een mooie fiets,gietwerk enzo.Top!!stukje frame komt me bekend voor,dit is gefreesd en gelast trouwens. Marten.[afbeelding]

Die bovenstukken lijken er echt verdacht veel op. Gek hoe dat we toch weer op dezelfde ideëen komen.
@ Robin: idd. maar dat project heb ik om verschillende redenen (nog) niet volledig afgewerkt (als we een keer tijd hebben...)
 
Dezelfde kant is het niet uitgegaan,Jij gaat het frame van alu maken terwijl die van mij van stalen buis is gemaakt,is maar net wat je leuk vind toch?.Het project is nu toe om getest te worden op een circuitje maar dat komt wel,foto,s hier plaatsen lukt me niet zo goed.
 
Net de 2 voorste motorsteuntjes gegoten. Gietwerk is goed gelukt:

full


Nog effe afwerken en gaten in frezen.

Het balhoofd ga ik toch uit een stuk alu rond draaien (ben ik verleden week al voor gaan shoppen). Moest wel effe een nieuwe binnenbeitel bestellen. Deze zal volgende week wel binnen komen. Als het balhoofd gedraaid is wordt de lasmal gemaakt. Eind februari hoop ik toch te beginnen met het samen stellen van het frame.
 
Wordt er nog 1 of andere controle op het gietwerk uitgevoerd (denk aan gasvorming in het alu oid)?


Verder: :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit dat gegoten spul ga je het nog polijsten want dan ziet er zeker porno uit
 
@ K-jah: Het gietwerk is gelijk het is. Bij de grote delen maakt het mij niet uit moest er ergens een belletje in zitten. Dit gaat toch vooral om de vorm / volume om een bepaalde stijfheid in het chassis te krijgen. De motorsteunen: dat merk ik wel als ik er in aan het frezen ben. Maar hier heb ik wel vertrouwen in.
@dudepower: ik ben van plan de gietstukken te laten parelstralen. De rest wordt wel gepolijst.
@Zealot: Er komt vrij minimalistisch kuipwerk op. Beetje polyesteren zijn we niet vies van.
hier heb ik ooit wat pics gepost van kuipwerk wat ik ooit gemaakt heb:
Zomaar een tweetakt project
 
Vandaag heb ik het balhoofd afgewerkt. De aanschaf van een nieuw binnenbeiteltje was geen overbodige luxe overigens:

full


De klauwplaat is wel niet echt gescikt voor draaiwerk met deze diameter en lengte, maar met een beetje voorzichtigheid is het toch gelukt.

Hier alle onderdeeltjes die intussen gefabriceerd zijn:

full


Chassis kokers heb ik nog 2 setjes van. Moet ze alleen nog een beetje "schoon" maken.
Morgen ga ik aan de chassismal beginnen knutselen. En dan samenstellen maar *O*
Het alu plaatwerk naar de motorsteunen wordt gemaakt als alles in de mal zit. Hopelijk valt dat een beetje mee, want alu plaat in vorm timmeren heb ik nog niet zo veel ervaring in. Misschien eerst maar eens een engels wiel in elkaar lassen. 50 kg T6 plaat van 2 en 3mm is ook al in huis gehaald. Niet echt goedkoop.... Hopelijk niet te veel oefen stukjes ;)
 
Het moet niet gekker worden. Nog effe en mensen vulcaniseren hier hun eigen banden op een handgedraaid stukje wapening.

Respect :}
 
als het niet te koop is, dan gieten we het zelf wel ff.

WTF het moet niet gekker worden!
:} grote klasse, dit kan ik wel warderen :9
ik zal het volgen.

(ben al benieuwd wie er nog vedder kan gaan ;) )

GR NEMO!
 
De lasmal is eindelijk klaar (op een paar details na). Er steekt toch weer een hoop tijd in om alles zo perfect mogelijk uit te zetten. De as door het balhoofd en de diagonale schoor zijn demontabel gemaakt, zodat het chassis er nog uit kan zonder de mal te moeten slopen. Nu de chassiskokers op maat maken, alle onderdeeltjes nog zo ver mogelijk afwerken en de boel samen punten. Daarna gaan we de platen maken waar de motorsteunen aan bevestigd zijn.

full
 
Super, die alu profielen..... gewoon standaard profiel en dan laten buigen op 1 of andere manier..?
 
effe lezen schefffer (is wel een hoop lezen ja doe ik ook nie haha) maar zag ergens staan dat de provielen van vfr waren geloof ik ....
doet ie effe ???? wat een wonder, niet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan