Van m'n yamaha xj600s (diversion, '95) de kleppen gesteld. Daarna de kleppendekselpakking vervangen. Het plaatsen van deze rubberen pakking ging zeg maar gerust niet helemaal zoals ik gehoopt had, enorm mee zitten klooien om m overal goed tussen het blok en de deksel te krijgen. Tijdens een testritje bleek de pakking op een paar plekken niet goed af te dichten.
De pakking die ik gemonteerd had (Saito) had ook een tijdje gelegen. Hoewel ik denk dat het lekken voornamelijk aan mijn geklungel ligt, heb ik nu een originele pakking besteld.
Hoe plaats ik deze nou het beste zonder gedoe? In het Diversion topic kreeg ik al de tip om de pakking eerst met vloeibare pakking in het deksel te zetten en dan te plaatsen. Ik heb vloeibare pakking liggen (blauwe loctite) die tot 250 graden belastbaar is, is dat voldoende voor een luchtgekoeld blok? Inmiddels heb ik ook gelezen dat sommigen de halve-maantjes en hoekjes op de blokzijde van de rubberen pakking ook in de vloeibare pakking zetten (hoewel op die punten bij mij nu geen lekkage was). Is dat verstandig of zit ik dan over een week in het sleutelblunder / beunhaas topic?
De pakking die ik gemonteerd had (Saito) had ook een tijdje gelegen. Hoewel ik denk dat het lekken voornamelijk aan mijn geklungel ligt, heb ik nu een originele pakking besteld.
Hoe plaats ik deze nou het beste zonder gedoe? In het Diversion topic kreeg ik al de tip om de pakking eerst met vloeibare pakking in het deksel te zetten en dan te plaatsen. Ik heb vloeibare pakking liggen (blauwe loctite) die tot 250 graden belastbaar is, is dat voldoende voor een luchtgekoeld blok? Inmiddels heb ik ook gelezen dat sommigen de halve-maantjes en hoekjes op de blokzijde van de rubberen pakking ook in de vloeibare pakking zetten (hoewel op die punten bij mij nu geen lekkage was). Is dat verstandig of zit ik dan over een week in het sleutelblunder / beunhaas topic?