mooie route naar het Taunus gebergte

Blob

MF'er
18 mrt 2007
214
2
Eind deze week rij ik naar het Taunusgebergte in Duitsland voor een bergtraining. Ik heb geen zin om alleen maar snelweg te rijden, dus zoek ik nu naar een mooie route 'binnendoor' in Duitsland. Iemand tips of zelfs een gpstrack?

Thanks,

Blob
 
Laatst bewerkt:
Eind deze week rij ik naar het Taunusgebergte in Duitsland voor een bergtraining. Ik heb geen zin om alleen maar snelweg te rijden, dus zoek ik nu naar een mooie route 'binnendoor' in Duitsland. Iemand tips of zelfs een gpstrack?

Thanks,

Blob


hallo,

Ik maak altijd een route via Mapsource op de PC.

Eerst begin en eindpunt ingeven van het deel dat je niet over de snelweg wilt.
Dan zet ik de snelheid op de autosnelweg op 25 km/h. niet op 0 of uitzetten , want soms is het wel prettig dat je van eventuele viaducten/bruggen gebruik kunt maken.

Nadat de Pc een route heeft uitgestippeld, ga ik via de optie sectie toevoegen, alle steden uit de route halen, zodat ik zoveel mogelijk overal buitenlangs rij.

Als laatste probeer ik dan langs de berekende route de meeste slingerwegen te selecteren.

resultaat valt eigenlijk nooit tegen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook de Rijn volgen. Ik heb eens van Cochem (aan de Moezel) binnendoor naar Wiesbaden gereden, grotendeels langs de Rijn. Rijdt redelijk door. Nadeel is wel dat je weinig hoogteverschillen hebt. En op de bergen liggen meestal de mooiste bochten. Maar ja, het schijnt dat water nogal moeilijk bergop stroomt :+

Kan in ieder geval leuk zijn om als deel van de route in te bouwen. Volgens mij is de Rijn overal goed te volgen, behalve in de grote plaatsen (zoals Dusseldorf, Keulen en Koblenz)
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook de Rijn volgen. Ik heb eens van Cochem (aan de Moezel) binnendoor naar Wiesbaden gereden, grotendeels langs de Rijn. Rijdt redelijk door. Nadeel is wel dat je weinig hoogteverschillen hebt. En op de bergen liggen meestal de mooiste bochten. Maar ja, het schijnt dat water nogal moeilijk bergop stroomt :+

Kan in ieder geval leuk zijn om als deel van de route in te bouwen. Volgens mij is de Rijn overal goed te volgen, behalve in de grote plaatsen (zoals Dusseldorf, Keulen en Koblenz)


Is inderdaad een optie, maar dan zit je erg veel "in de bebouwde kom", oftewel , veel snelheidsbeperkingen, verkeerslichten. En inderdaad, de mooiste wegen liggen hogerop de bult , door de bossen. Ik zou zelf aan de oostkant van de grote steden blijven.
 
hallo,

Ik maak altijd een route via Mapsource op de PC.

Eerst begin en eindpunt ingeven van het deel dat je niet over de snelweg wilt.
Dan zet ik de snelheid op de autosnelweg op 25 km/h. niet op 0 of uitzetten , want soms is het wel prettig dat je van eventuele viaducten/bruggen gebruik kunt maken.

Nadat de Pc een route heeft uitgestippeld, ga ik via de optie sectie toevoegen, alle steden uit de route halen, zodat ik zoveel mogelijk overal buitenlangs rij.

Als laatste probeer ik dan langs de berekende route de meeste slingerwegen te selecteren.

resultaat valt eigenlijk nooit tegen.

Thanks Homecargo, Op zich een goede optie, vaak is de voorbereiding net zoveel lol als de rit zelf.
 
Je kan ook de Rijn volgen. Ik heb eens van Cochem (aan de Moezel) binnendoor naar Wiesbaden gereden, grotendeels langs de Rijn. Rijdt redelijk door. Nadeel is wel dat je weinig hoogteverschillen hebt. En op de bergen liggen meestal de mooiste bochten. Maar ja, het schijnt dat water nogal moeilijk bergop stroomt :+

Kan in ieder geval leuk zijn om als deel van de route in te bouwen. Volgens mij is de Rijn overal goed te volgen, behalve in de grote plaatsen (zoals Dusseldorf, Keulen en Koblenz)

Dank voor de tip! Op zich geen probleem om nu niet in de bergen te rijden, dat doe ik immers in de dagen erna nog genoeg als ik in 't Taunus gebied aangekomen ben.
 
Ik heb op mijn site een route vanuit zuid limburg naar het westerwald staan, wellicht dat je daar een groot deel van kunt gebruiken, gaat tenslotte ongeveer dezelfde kant op:
Motorroutes en gpstracks van Jos Bosch en daar kun je bij de "Route Westerwald" door op het mapsource icon'tje te klikken het mapsource bestand downloaden
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle tips, heb nu zelf in Roadtrip een route bedacht. Deels langs de Rijn, deels snelweg om wat op te schieten.
@Josbosch: mooie site, heb hem in m'n bookmarks gezet. Dank!
 
Wij rijden in NL meestal snelweg en in DE binnendoor voor een beetje een gevarieerde route. Bij Heerlen de grens over en dan na Aken de B258 langs Monschau etc. Daarna rond Koblenz nog even een stukje snelweg om geen tijd in het centrum van Koblenz kwijt te raken. Afslag Montabaur en je rijdt zo naar Taunusblick toe. Veel plezier.
 
Inmiddels terug uit Duitsland. Uiteindelijk eerst diep Limburg ingereden en vandaar doorgestoken naar de Rijn. Zoals Homecargo al aangaf is dit niet altijd even spannend, maar toch een paar mooie stukken gereden. Daarna binnendoor naar het Taunus-gebied. Hier rijden is een feest en via een pontje over de Rijn is de Eiffel gemakkelijk te bereiken.

Lcvm cursus is overigens een absolute aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan