Mooie route richting Parijs

Blob

MF'er
18 mrt 2007
214
2
Binnenkort bezoek ik vrienden in de buurt van Parijs en ben van plan om tot in België de snelweg te pakken en daarna via de toeristische route verder te gaan. Misschien via de Belgische- en Franse Ardennen, schijnt de moeite waard te zijn.

Wel wil ik het in 1 dag rijden, maar dat lijkt me haalbaar.

Heeft iemand tips of zelfs een kant en klare route (Garmin) liggen?

Dank!


(en ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vind niet wat ik zoek).
 
Van waaruit wil je rijden in nederland... dat is de vraag. naar parijs via de belgische ardennen is nogal een omweg. wat wel mooi is, is om tot aan charleroi snelweg te pakken en dan via de N5 omlaag te gaan en zo via Rocroi richting Reims te rijden.
 
We starten in Amsterdam dus de Belgische Ardennen zijn iets om, maar misschien de moeite waard.
 
Voor een goede route is altijd belangrijk;

- Start [Amsterdam] en eindpunt [niet in de buurt v Parijs, maar precieze plaats];
- Met hoeveel personen ga je, wat is het niveau [beginner-kan mee komen-ervaren] van de minst ervaren rijder?
- Hoe laat wil je vertrekken, en hoe laat uitl. aankomen.
- Wordt er alleen nuttig gestopt [tanken, eten, tanken] of om de haverklap [dus elk uur]

Als je dat duidelijk hebt, kun je netto rijtijd beetje vaststellen, Amsterdam - Be/Fr grens ben je in normaal verkeer al 4uurtjes zoet mee
 
Voor een goede route is altijd belangrijk;

- Start [Amsterdam] en eindpunt [niet in de buurt v Parijs, maar precieze plaats];
- Met hoeveel personen ga je, wat is het niveau [beginner-kan mee komen-ervaren] van de minst ervaren rijder?
- Hoe laat wil je vertrekken, en hoe laat uitl. aankomen.
- Wordt er alleen nuttig gestopt [tanken, eten, tanken] of om de haverklap [dus elk uur]

Als je dat duidelijk hebt, kun je netto rijtijd beetje vaststellen, Amsterdam - Be/Fr grens ben je in normaal verkeer al 4uurtjes zoet mee

amsterdam franse grens doe ik in 2,5 uur :Y en dan gewoon lekker tussen de heuveltjes door slingeren :9~
 
Laatst bewerkt:
@David: Inderdaad, ik moet iets buiten Parijs eindigen, in de buurt van Meaux, maar dat is een kleine aanpassing van het laatste deel. Dank voor het meedenken!

Nu nog even in de Garmin zien te krijgen!
 
De route van David is idd een mooie, maar vooral tot aan Charleroi erg saai.

Ik ga het pinksterweekend ook naar Frankrijk (Morvan) en ik ga vanaf Brussel binnendoor en zak zo af naar het zuiden.

Google Maps

Vooral het stuk vanaf Namen helemaal langs de Maas naar Charleville-Mezieres is schitterend en mag je eigenlijk niet overslaan! :]
Voor jou zou dan een optie zijn om vanaf Reims af te buigen en je eigen route binnendoor te pakken naar Meaux.

Wellicht heb je nu opties voor de heen- en terugweg ;)

Succes!
 
Dank je Erik! Ik ga er van uit dat het eerste deel van de trip niet het mooiste is en wil daar vooral kilometers maken. Je route is inderdaad een wat oostelijker en misschien een optie voor de terugweg als we later in de avond kunnen aankomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan