Morgen richting Eifel. Tips?

DevilDriver

MF veteraan
16 mrt 2009
2.931
6
Best
morgen ga ik m'n eerste lange rit maken, heb nog maar 2 maanden m'n rijbewijs en max 200 km ritten gedaan. dus nou een rondje eifel!! :]

iemand nog tips voor mooie plaatsen ofzo waar ik moet zijn geweest of route hoe het er het beste heen rijden is vanuit helmond? *O*
 
Laatst bewerkt:
Beter een klein spuitbusje kettingspray meenemen en (gekoeld) drinkwater onderweg kopen.

Tis geen yamaha FZR hoor........... :+


ik heb een pro-oiler :}

nou ga ik even de routes bekijken, terug naar nederland zal inderdaad -O- zijn

ik zoek trouwens niet echt een route om daar te rijden maar erheen.
ben van plan daar een kaart te kopen en dan een paar mooie weggetjes uitzoeken, heb via google maps al hele mooie stukken gezien O-)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je nog niet veel ervaring hebt zou ik je de Rursee route die Spider post aanraden. Erg leuke wegen om te rijden en vanuit Helmond in een dag goed te doen.

Heenrit is dan A2 richting Maastricht, bij Knooppunt Kehrensheide richting Heerlen/Aachen en bij Aachen richting Lüttich aanhouden. Dan de laatste afrit voor de grens nemen en je bent bij het startpunt :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens op motorvision.nl. Daar staan flink wat routes door de Eifel. Heb zelf vorig jaar 3 superdagen gehad daar... Colaatje bij de Biker Ranch!
 
Rij over blankenheim en dan zo over de B258 :] :9~ :}

en dan kan je richting cochem binnen door en daar kan je leuk rijden in de buurt ;)

Als je daar in de buurt beetje doelloos ergens heen gaat met rijden kom je genoeg :] wegen tegen ;)
 
hoi Ben,

Lijkt me een mooie tocht, alleen staat er geen navigatie bestanden op om de route te bepalen.
Enig idee waar je de route gespecifieerd kunt binnen halen?
 
ik heb een pro-oiler :}

nou ga ik even de routes bekijken, terug naar nederland zal inderdaad -O- zijn

ik zoek trouwens niet echt een route om daar te rijden maar erheen.
ben van plan daar een kaart te kopen en dan een paar mooie weggetjes uitzoeken, heb via google maps al hele mooie stukken gezien O-)

Via venlo,monchengladbach-richting koblenz-ahrweiler-adenau.
Vanuit daar kun je alle kanten uit ;)

De route die kofferrek aangeeft kun je terugnemen blankenheim-schleiden-monschau-aken-maastricht-eindhoven of visa-versa
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je nog niet veel ervaring hebt zou ik je de Rursee route die Spider post aanraden. Erg leuke wegen om te rijden en vanuit Helmond in een dag goed te doen.

Heenrit is dan A2 richting Maastricht, bij Knooppunt Kehrensheide richting Heerlen/Aachen en bij Aachen richting Lüttich aanhouden. Dan de laatste afrit voor de grens nemen en je bent bij het startpunt :)
:^

en doe vooral rustig aan. Je hoeft jezelf en een ander niets te bewijzen en kom vooral weer heelhuids en vol nieuwe ervaringen terug :) :Y
 
Let een beetje op in het weekend. Afgelopen zaterdag op 2 plaatsen gelaserd, in de buurt van Monschau en in de buurt van Heimbach / Vossenack. Gelukkig hielden we ons dáár netjes aan de snelheid, maar toch...

Denk eraan: als je gepakt wodt met meer dan 20 km te hard buiten de bebouwde kom dan kan dat je rijbevoegdheid in duitsland voor een maanden of meer kosten...

enne... n paar hele leuke bochtige weggetjes zijn helaas maar max. 50 km/u ...
 
hoi Ben,

Lijkt me een mooie tocht, alleen staat er geen navigatie bestanden op om de route te bepalen.
Enig idee waar je de route gespecifieerd kunt binnen halen?

Misschien is het mogelijk om de organisatie aan te schrijven. Ik weet dat het startpunt hier vlakbij bij hotel Weis is. Verder is het misschien mogelijk om via google de route duidelijker te bekijken.

Ben
 
Via venlo,monchengladbach-richting koblenz-ahrweiler-adenau.
Vanuit daar kun je alle kanten uit ;)

De route die kofferrek aangeeft kun je terugnemen blankenheim-schleiden-monschau-aken-maastricht-eindhoven of visa-versa

ja dat bedoelde ik :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan