Motogymkhana

Laat Neanderthaler dit topic maar niet zien. Die is van mening dat manoeuvres de oorzaak zijn van alle ongevallen en dat snelheid er 0,0 mee van doen heeft.

En nou gaat dat motorgym net over manoeuvres en juist niet over snelheid :')
 
Hoe zit dat eigenlijk qua klassen, zijn die er, en hoe werkt dat precies?

op www.motogymkhana.org kun je het hele regelement als PDF vinden. Ik ben blijven steken bij de kleuren van de pionnen, maar volgens mij was daar ook iets met de kleuren van de hesjes.
 
Hoe zit dat eigenlijk qua klassen, zijn die er, en hoe werkt dat precies?
Er is maar één klasse. Het is aan de deelnemers om te beslissen wat een handige motor is. Ik begreep dat goede rijders hun motor tweaken om 'm optimaal te maken voor gymkhana. De motor moet volgens het UK reglement (dat naar ik begrepen heb is afgeleid van het Japanse reglement) street legal zijn. Rijder moet rijbewijs hebben en helm dragen.
 
kleuren van de pionnen,
rood linksaf, blauw rechtsaf, met gele band idem maar dan >270 graden, twee gele daar moet je tussendoor. Maar ik zag in een filmpje uitgelegd dat het leren van het parcours een deel van de opgave is, de rijders liepen samen het parcours rond om het in hun hoofd te prenten. Ik zou een lijn die het parcours aangeeft wel handig vinden. Of zoveel pilonnetjes er om heen dat je niet fout kunt rijden. Maar sommige poortjes moet je dan drie keer op verschillende manier nemen, dat moet je maar net allemaal goed doen.
 
Nou, het punt is volgens mij als volgt.

Als je het rijbewijs wil halen dan MOET je de speciale verrichtingen kunnen anders slaag je niet. Je moet dus, want willen doe je het niet omdat het een noodzakelijk kwaad is op dat moment.

Als je nu VRIJWILLIG gaat deelnemen aan moto gymkhana, dan WIL je het kunnen. En da's een heel andere insteek. (vind ik dus)

Tijdje geleden bv hebben we vanuit de zaak een rijvardigheidstraining gehad. Harstikke leuk, veel (weer) geleerd. En als je dan aan het eind van de dag weer hele korte 8jes kan draaien op de CB1300 met vrouwtje achterop, is dat toch wel een fijn gevoel.
En ja, er waren er ook die solo niet eens de rechtuit slalom voor mekaar kregen....

8-)

het gaat toch niet om het willen of moeten het gaat erom dat ik dit niet zo heel erg speciaal vind en dat het lijkt op voertuig beheersing die je voor je examen nodig had en als je goed kijkt naar die jap zn honda zie je dat het stuur is gemodificeert door het plaatsen van een ander stuur waardoor er een kleinere draai cirkel mogelijk word mrja ik respecteer de mening van mensen die er laaiend over zijn maar ik vind het niet zo speciaal sorry
 
het gaat toch niet om het willen of moeten het gaat erom dat ik dit niet zo heel erg speciaal vind en dat het lijkt op voertuig beheersing die je voor je examen nodig had en als je goed kijkt naar die jap zn honda zie je dat het stuur is gemodificeert door het plaatsen van een ander stuur waardoor er een kleinere draai cirkel mogelijk word mrja ik respecteer de mening van mensen die er laaiend over zijn maar ik vind het niet zo speciaal sorry

Jij snapt hem wel he :D
ik mag toch echt hopen dat de stuur uitslag niet word veranderd door het monteren van een andere kroonplaat, het gaat hier trouwens enkel om een SBK stuur.

het gebruiken van zo'n perfect rijwiel gedeelte is natuurlijk grandioos, na het lezen van jou stukje tekst vraag ik mij af of je uberhaupt ooit je motorfiets echt hard een langzame bocht in hebt gegooid want dan komen er echt wat meer krachten op je af dan wat je voor je AVB hebt mee gekregen.
 
Daar had ik nog een heel leuk filmpje van, best wel humor die Japanners.

Jij moet diep diep diep de gedrochten van het internet ingegaan om dit filmpje te vinden.

Ik ga me inschrijven voor de motorbehendigheid cursus en hoop zoveel mogelijk mensen te zien. Als ik mijn motor gefixt heb, zal ik weleens een dagje om pionnetjes rijden proberen te organiseren. Als iemand anders zich geroepen voelt dan kom ik wel kijken maar rijden zit er niet in.

Tot voor nu over en sluiten.
 
En volgens mij komt er officieel geen wheelie voor in gymkhana.
Jawel, dat heb ik wel gezien op een filmpje. Ook op 30m naar het volgende poortje kun je een wheelie maken. Maar hij dee het niet express, want het kost snelheid. Je ziet ze heel vaak ineens vooroverleunen als ze gas geven, om een wheelie te voorkomen.
 
In de tussentijd dat we hier plannen smeden, heb ik een paar motorgerelateerde instellingen en bedrijven gebeld en gemaild en wat vragen over de mogelijkheden van moto-gymkhana gesteld.
Binnenkort hoop ik antwoord te krijgen over bv een passende locatie bij mij in de buurt en de mogelijkheid om met meer motorrijders plezier te hebben aan moto-gymkhana!
Duimennnnnnnn! Dit gaat heel leuk worden.
 
U hebt gelijk. Maar ach iedereen maakt weleens een foutje zo net voordat je er met je motor opuit gaat voor een lekker ritje.
Beter "voordat", dan "tijdens", toch? oftewel, beter een oeps online, dan een oeps van 160 km/h.
 
In de tussentijd dat we hier plannen smeden, heb ik een paar motorgerelateerde instellingen en bedrijven gebeld en gemaild en wat vragen over de mogelijkheden van moto-gymkhana gesteld.
Binnenkort hoop ik antwoord te krijgen over bv een passende locatie bij mij in de buurt en de mogelijkheid om met meer motorrijders plezier te hebben aan moto-gymkhana!
Duimennnnnnnn! Dit gaat heel leuk worden.


wel in nederland ?
 
Let er wel op dat ze niet van het harde kunststof zijn maar zachter zoals de pilonnen met lessen.
Je glijd anders zo op je plaat mocht je er 1 platrijden
 
Hi, ik heb bij mij in de regio een terrein gevonden en een bedrijf dat bereid is om dat terrein ter beschikking te stellen voor een middagje moto-gymkhana oefenen. Als dit goed gaat, mag daar vaker gebruik van gemaakt worden.
Ik zoek dus motorrijders uit de omgeving Venlo-Roermond die serieus geinteresseerd zijn om op zondagmiddag 16 september tussen 13 en 17 uur met een groep moto-gymkhana-geinteresseerden een aantal figuren te oefenen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan