Motogymkhana

Hi, ik heb bij mij in de regio een terrein gevonden en een bedrijf dat bereid is om dat terrein ter beschikking te stellen voor een middagje moto-gymkhana oefenen. Als dit goed gaat, mag daar vaker gebruik van gemaakt worden.
Ik zoek dus motorrijders uit de omgeving Venlo-Roermond die serieus geinteresseerd zijn om op zondagmiddag 16 september tussen 13 en 17 uur met een groep moto-gymkhana-geinteresseerden een aantal figuren te oefenen.

Of mensen die komen kijken naar mensen die.... O-)
 
Dit is echt leuk; precies deze film op youtube heeft er een paar jaar geleden voor gezorgd dat ik geinteresseerd raakte in moto-gymkhana.

Martel, wil je komen kijken die dag??? :-)
 
Waarom kunnen we niet gewoon zoeken naar plaatsen?

Ik ken een rijschool en de eigenaren er redelijk van, welke een eigen terrein hebben. De helft van het terrein is ongebruikt, en afgesloten van de openbare weg.

Circuit Park Zandvoort heeft ook een terrein dat is omringd met een hek en veelal ongebruikt is, of achterin hun open terrein een strook met een vangrail, die zo is af te sluiten met een set banden die ze in een andere hoek hebben liggen.

Een belletje of persoonlijk langskomen kan zo. Of bel bedrijven die ook wel eens een leeg terrein hebben, en het hun gaaf lijkt om een show'tje te zien.


Een terrein vinden is het halve werk. Het liefst kosteloos, en verspreid over NL. Voor gymkhana heb je nodig:

Deelnemers
Pilonnen
-Valbeugels/aparte gymkhana motor
-Lichtere vertanding (kleiner voor en groter achter).
-Of gewoon een ragfiets
Een afgesloten plaats om het te oefenen.

Kort door de bocht gezegd, er wordt teveel geluld en niks gedaan :+

Circuit Lelystad zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt leuk; precies deze film op youtube heeft er een paar jaar geleden voor gezorgd dat ik geinteresseerd raakte in moto-gymkhana.

Martel, wil je komen kijken die dag??? :-)

Hmm, dan kom ik net terug van ver rijden...

Kom er wel ongeveer langs.
Wie weet :)
 
Kort door de bocht gezegd, er wordt teveel geluld en niks gedaan :+
Valt wel mee hoor. Er wordt al iets georganiseert op een terreintje in Duitsland, er is een cursus 29 september, er zijn door diverse mensen pilonnetjes aangeschaft....
 
En aan dit topic te zien zijn er nog niet zo heel veel mensen die het leuk lijkt.
8<
)

Dit is echt leuk; precies deze film op youtube heeft er een paar jaar geleden voor gezorgd dat ik geinteresseerd raakte in moto-gymkhana.

Martel, wil je komen kijken die dag??? :-)
Ah nu moet ik toch ook even reageren. Dergelijke filmpjes fascineren mij (ook). Dit lijkt me geweldig!
Denkend aan de geluidsperikelen rond circuit Assen en het verdwijnen van crossbanen, en dan: alles wat je hiervoor nodig hebt is een plakaat asfalt en heul veul pylonnen.
Ik wist niet dat er ook cursussen voor waren ( hmm er is nog maar 1 plek beschikbaar). Heb me ook altijd afgevraagd hoe je in vredesnaam dat hele parcours moet onthouden.
Ik heb de perfecte motor voor gymkhana gehad - Yamaha Tricker - maar die heb ik niet meer. Maar ach, met XT of TRX kom ik vast ook een heel eind. :9
 
Laatst bewerkt:
Als alles lukt zijn we die eerste ofendag al met 10 motorrijders, kunnen er nog 5 bij .... *trallalalaaaa*
 
Waarom kunnen we niet gewoon zoeken naar plaatsen?

Ik ken een rijschool en de eigenaren er redelijk van, welke een eigen terrein hebben. De helft van het terrein is ongebruikt, en afgesloten van de openbare weg.

Circuit Park Zandvoort heeft ook een terrein dat is omringd met een hek en veelal ongebruikt is, of achterin hun open terrein een strook met een vangrail, die zo is af te sluiten met een set banden die ze in een andere hoek hebben liggen.

Een belletje of persoonlijk langskomen kan zo. Of bel bedrijven die ook wel eens een leeg terrein hebben, en het hun gaaf lijkt om een show'tje te zien.


Een terrein vinden is het halve werk. Het liefst kosteloos, en verspreid over NL. Voor gymkhana heb je nodig:

Deelnemers
Pilonnen
-Valbeugels/aparte gymkhana motor
-Lichtere vertanding (kleiner voor en groter achter).
-Of gewoon een ragfiets
Een afgesloten plaats om het te oefenen.

Kort door de bocht gezegd, er wordt teveel geluld en niks gedaan :+

Circuit Lelystad zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik heb wat rondgekeken maar hier in de buurt zit niks wat je voor 'grootschalig' oefenen kunt gebruiken. Wel een geinig terreintje voor midden-korte bochten (diameter 10m) met geinige achtjesvormen en veelal verlaten, maar wel met twee sportverenigingen er aan die juist in het weekend vol zitten. Verder heb ik wat plek op een industrieterrein, maar met meer dan 2 motoren word je daar zo weggeschopt. Persoonlijk oefenen kan ik wel, maar hier zit niks waarmee ik van dienst kan zijn voor een groep -O-


Ik ben er in September trouwens bij, maar dat was via fb al bekend :)
 
Laatst bewerkt:
Circuit Lelystad zou ook een mogelijkheid kunnen zijn
Dat is voor een gezellige oefenmiddag moto-gymkhana niet te betalen. Een beetje oefenterrein kost 1500-2000 euries per dag. Heb hier een offerte liggen voor 1300 euries. En Lelystad is volgens mij nog "ietsjepietsje" duurder.

Ik ben er in September trouwens bij, maar dat was via fb al bekend
Jepp House! Leuk dat je er bij kunt zijn. We gaan er een leuke middag van maken.

Ah nu moet ik toch ook even reageren. Dergelijke filmpjes fascineren mij (ook). Dit lijkt me geweldig!
Denkend aan de geluidsperikelen rond circuit Assen en het verdwijnen van crossbanen, en dan: alles wat je hiervoor nodig hebt is een plakaat asfalt en heul veul pylonnen.
Ik wist niet dat er ook cursussen voor waren ( hmm er is nog maar 1 plek beschikbaar). Heb me ook altijd afgevraagd hoe je in vredesnaam dat hele parcours moet onthouden.
Ik heb de perfecte motor voor gymkhana gehad - Yamaha Tricker - maar die heb ik niet meer. Maar ach, met XT of TRX kom ik vast ook een heel eind. :9

Hé Tarwetijger, jammer dat je die Tricker niet meer hebt.
Ik heb een filmpje over de voorbereidingen op een moto-gymkhana-dag en hoe ze dat in Japan doen om het circuit te onthouden voordat ze die gaan rijden. Ook al filmpjes gezien dat ze met zn allen op de fiets het parcours rijden. haha.

 
Laatst bewerkt:
Dat is voor een gezellige oefenmiddag moto-gymkhana niet te betalen. Een beetje oefenterrein kost 1500-2000 euries per dag. Heb hier een offerte liggen voor 1300 euries. En Lelystad is volgens mij nog "ietsjepietsje" duurder.Jepp House! Leuk dat je er bij kunt zijn. We gaan er een leuke middag van maken.Hé Tarwetijger, ik heb een filmpje over de voorbereidingen op een moto-gymkhana-dag. Jammer dat je die Tricker niet meer hebt.



Ik roep alles wat me te binnen schiet, enkel omdat het vaak in andere betere ideeën kan volgen ;). In principe blijft het bij industrie-terreinen, en evt CPZ wanneer er circuitdagen zijn. Genoeg vermaak voor de rijders als ze even moeten wachten bijv. Wel met toestemming van CPZ natuurlijk.
 
en evt CPZ wanneer er circuitdagen zijn. Genoeg vermaak voor de rijders als ze even moeten wachten bijv. Wel met toestemming van CPZ natuurlijk.

Klopt, nu je het zo zegt. Zoiets heb ik ook al eens op de Nürburgring gezien met auto's die aan het driften waren. Dat zou ook een goed idee zijn.

Intussen heb ik niet stilgezeten met mailen en bellen en ben al aardig opgeschoten met contacten leggen. Ik kan nog niets verklappen, nog even geduld, maar als het goed is wordt er binnenkort achter de schermen hard meegewerkt om moto-gymkhana ook in Nederland op de kaart te zetten!

Dussss, pak die pionnen maar en begin alvast te oefenen. (oh ja, stom...locatieprobleem! hoe kon ik dat vergeten... ;-9)
 
Vanavond mn kleine Yamaha YBR 125 uit de garage geschoven en op de motor nog eens de tijd genomen locaties te zoeken voor wat te oefenen. Een aantal industrieterreinen afgestruind.
Hierbij vond ik een leuke stek waar ik wat achtjes, circels en slalom kan draaien. :]
Pwiewwwww! Dat ging echt goed, volgdende keer een paar pionnen (en ook wat te drinken) meenemen. :+

Per toeval in de buurt ook een bedrijf ontdekt met een ruim terrein (asfalt) waarvan ik het vermoeden heb, dat dat niet meer gebruikt wordt. Toch maar eens wat belletjes plegen... ;-)
 
Laatst bewerkt:
Valt wel mee hoor. Er wordt al iets georganiseert op een terreintje in Duitsland, er is een cursus 29 september, er zijn door diverse mensen pilonnetjes aangeschaft....

Alternatieve oplossing:
oude tennisballen doormidden snijden (of hele goedkope halen, bijv. van de jisk)
gemakkelijk mee te nemen in jaszak, goed zichtbaar en je glijdt er niet op weg.
 
Laatst bewerkt:
Alternatieve oplossing:
oude tennisballen doormidden snijden (of hele goedkope halen, bijv. van de jisk)
gemakkelijk mee te nemen in jaszak, goed zichtbaar en je glijdt er niet op weg.

Heb ik ook gedaan, 75 ballen zagen.
12 pilonen bij de speelgoedzaak voor 10 euro.
Klaar ben je.
 
Alleen kun je veel scherper langs halve tennisballen rijden dan langs pionnen, dus leer je het verkeerd...


Ik ben trouwens wel tot de conclusie gekomen dat mijn overbrenging te lang is. Ik kan nu 120 in de 1 maar bij 10km/u stationair draaien is niet handig om uit die krappe bochten weg te trekken, heeft zelfs de 1200 het moeilijk :P
 
Laatst bewerkt:
Alleen kun je veel scherper langs halve tennisballen rijden dan langs pionnen, dus leer je het verkeerd...


Ik ben trouwens wel tot de conclusie gekomen dat mijn overbrenging te lang is. Ik kan nu 120 in de 1 maar bij 10km/u stationair draaien is niet handig om uit die krappe bochten weg te trekken, heeft zelfs de 1200 het moeilijk :P

Ik gebruikte de tennisballen niet voor de "Gymkhana" maar voor de RLAP oefeningen.
Maar een kleine pilon zal je ook niet snel raken lijkt mij, dan moet je de grotere nemen.
Denk alleen dat die stukken duurder zijn.


En vandaar dat ze in Japan 13" achtertandwielen gebruiken.......dat zijn me joekels!
 
Ook die kleine tik je zo om eigenlijk, moet je 30cm meer aanhouden oid.

Op zich valt het optrekken wel mee, het blijft 1200cc. Hij komt gewoon net wat minder uit de blokken dan ik zou willen -O-
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan