motor bladen.......zijn het nog echte opinie bladen????

Heel mooi jullie reacties. Maar even dit aspect . . .

Ten eerste vind ik de bladen erg mannen gericht. Waarom geen vrouw die volwaardig mee doet in de redactie en ook serieus mee test. In plaats alleen maar over mode praat en de buddyseat test. Kijk eens naar Kicxstart met Annemiek van der Kolk . zo kan het wel. laten haar als eerste vrouw de Motogp machine van Nicky Hayden testen. Dan heb je als blad ballen om het aan een vrouw over te laten.

Tsja vraag je aan ons? Ik ben er best voor (als ze er ook leuk uitziet :+) en om nou gelijk een vrouw een motor te laten testen ballen hebben noemen, als ze iemand zonder rijbewijs laten proefrijden is het pas echt ballen tonen _O-

Mooi trouwens, die moto73 actie. Gratis is altijd goed _O-
 
Over de bladen in het algemeen: ik lees ze niet meer.

Heb 100en Moto73's gelezen maar toen ik vorig jaar nog een 10tal nummers in de bus kreeg, zijn de meesten incl plastic er omheen de container in gegaan.

R1 vs GSX-R1000, MV Augusta vs Aprilia RSV4.. etc..

Onder de 1000cc is het blijkbaar geen motor meer. Je ziet pagina's vol met motoren zo duur dat er 12 van zijn in Nederland..maar de meest voorkomende motoren (middenklasse, 600-750cc, denk aan Bandits, GSX-F, Gladius etc) bestaan volgens die bladen niet eens.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over 40% van het blad vol stoppen met MotoGP.
Doe die artikelen lekker in een eigen blad, niet iedereen wil weten wat de tribu de chiwawawa nu weer uithaalt. :N
 
Laatst bewerkt:
Motorbladen zijn niet objectief want afhankelijk van de fabrikanten. De markt is hier gewoon te klein. Dat is nooit anders geweest en zal nimmer veranderen.
Leuk voor de plaatjes maar verwacht geen eerlijk oordeel.
 
Meeste bladen zijn daadwerkelijk hetzelfde. Ene Alan Cathcart test een nieuwe motor en die test wordt verspreid onder bladen die op basis van wat afspraken die afdrukken.
Ik heb weleens wat losse bladen gekocht en het viel me op dat er allerlei artikelen letterlijk hetzelfde waren. Ik durf te wedden dat als je vandaag een paar motorbladen pakt, dat je op zijn minst een artikel tegen komt geschreven door Alan Cathcart. Te herkennen aan de foto's: daarop staat een testrijder met een helm met de Union Jack (vlag UK ) erop.
 
Ben nu lid van Motor maar dat ga ik ook opzeggen. Lees de laatste tijd veel bladen uit Engeland zoals Superbike Magazine, MCN etc.
 
en hebben de zelfde hoofd redacteur namelijk Arie Blokland. Een man met een auto hart ,naar de motor afdeling om alles te "stroom lijnen".
Die is inmiddels met pensioen :)

Kijk eens naar Kicxstart met Annemiek van der Kolk . zo kan het wel.
Als dat is wat je zoekt, heb je je blad toch gevonden?


Ik zit hier niet om Motor en Moto73 te verdedigen. Ik lees beiden graag maar heb ook kritiekpuntjes. En dat geldt overigens voor alle motorbladen. Ik vind dat ze veel te veel bezig zijn met mensen pushen naar 1000cc+ en doen alsof een 600cc niet voldoende zou zijn. De enige die daar tegen in gaat is Joost Overzee van Motor, die kickt er juist op om de aparte gevallen in de spotlights te zetten. Zelfs een 250cc is voor hem niet te min en laat hij zien dat je daar ook leuke dingen mee kunt doen.
 
Alle bladen zijn gebonden aan de importeurs en fabrikanten. Ze mogen de auto's gratis testen als ze een mooie recensie schrijven. Als je er over ging klagen, had ik ook als fabrikant gezegd dat je het verder mag uitzoeken, en er maar eentje zelf huurt :).

Het is allemaal crap. Ik zou best 5 euro meer lappen voor een dik blad, als ze lekker tekeer zouden gaan tegen elk voertuig op minimaal 2 wielen. Interessant leesvoer ipv de ophemeling.
 
Tja, of een tester nou een man of een vrouw is kan me totaal niet boeien, als het verhaal/test maar goed is. Ik vind ook niet dat je een motorblad alleen serieus kunt nemen als daar ook een vrouw de tests doet. Ik ben het inmiddels wel behoorlijk zat met dat verplichte "er móet een vrouw bij zijn" positieve discriminatie gezeik.
Huur de meest geschikte in, of dat nu een man of een vrouw is, klaar.
 
De lezers veranderen ook in hun behoeftes. In de jaren '70 kon je alleen maar informatie vergaren via motorbladen. Nu kun je informatie via internet snel wereldwijd bekend maken. Dus zul je als motorblad op zoek moeten naar achtergrondverhalen en mooie foto's.
 
Ik vind in Nederland alleen motoplus de moeite waard, ze hebben wel eens wat kritische zaken gerapporteerd over ducati en worden nu niet meer uitgenodigd voor de fabriekslanceringen en dat vind ik voor ze pleiten.
Maar ook motoplus haalt het niet bij engelse bladen als performance bikes http://www.motorcyclenews.com/Performance-Bikes/# en practical sportsbikes http://issuu.com/motorcyclenews/docs/practicalsportsbikes
Vallen allebei bij mij maandelijks op de mat, je kunt gewoon een abonnement nemen in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand soms ook of er een goed blad is voor oldtimer motorfietsen ?

Ik heb nou altijd de automotor klassiek, daar staat altijd wel een leuk verhaal in over een oldtimer motorfiets, heel interview met de eigenaar en foto's enzo, dat vind ik altijd machtig mooi om te lezen.
Maar het merendeel wat erin staat gaat over oldtimer auto's, nou vind ik dat ook wel mooi, maar motoren blijven toch echt mijn ding, en dan echt eigenlijk alleen maar alles dat oud is.

Weet iemand of zo'n blad bestaat ?

Voor de Amerikanen heb je ook nog het blad KR8, erg mooi blad, tijdje lid van geweest, maar auto's hebben mijn interesse niet zo. Dus geen lid meer van, maar dat ligt aan mij, zeker niet aan dat blad !

Ik zou graag zo'n zelfde soort blad zien maar dan voor oldtimer motoren. Iemand ?
 
Tsja...

1 en 1 is 2 :Y

Lezers lopen massaal weg, en trekken het laatste nieuws van internet, wat ik dus ook doe.

Motorblaadjes gaan inkomsten aanvullen door het propvol te stoppen met reclame en door de fabrikant en importeur voorgekauwde motortesten.

En hup, daar gaat weer een Moto73 ongelezen het vogelkooitje in.
 
Wat mij dan weleens opvalt is dat als er een nieuw model/update is uitgekomen van een bepaalde motor er duidelijke minpunten worden genoemd van het vorige model.
Maar zoek ik in het archief een test op van de betreffende motor, zijn ze er alleen maar lyrisch over :?

Voorbeeld; Triumph Tiger 1050.

Op het eerste model (2007-2010) zat er een chromen stuur gemonteerd.
Moet je van houden, is niet mijn smaak.
Bij MotorMagazine waren ze er lovend over, 'zo mooi, zo stijlvol'.

Nu heeft de 'SE' uitvoering 2011-2012 een veel mooier matzwart alu stuur ala Street Triple.
Lees ik in een vergelijktest dat dat een enorme verbetering is (optisch) t.o.v. het vorige model...

Schiet mij dan maar lek.

Tevens worden vorige modellen altijd 'afgekraakt' als het gaat om de punten die zogenaamd verbeterd zijn. Remmen, stuureigenschappen, gasreactie, vering.
Lees je echt nooit iets over hoor, enkel als er een nieuw model is uitgekomen.

Daarom trek ik me niet zoveel aan van die testen, valt een motor in mijn straatje; dan ga ik gewoon zelf proefrijden :)
 
(Meer) vrouwen in de redactie zou zomaar het tij enigszins kunnen keren. Huidige mannenkliekje is in mijn ogen toch een beetje navel(pik)starende figuren die niet meer naar buiten durven te kijken. Vrouwen hebben vaak een andere insteek/benadering die leven in de brouwerij brengt en absoluut niet minder professioneel is.
 
Heb van mijn vrouw Vampirella een abonnement op Motor gekregen voor mijn verjaardag.
Ben er best wel content mee en is lekker leesvoer tijdens de (te korte) pauzes op mijn werk. Staat vol met reclame, maar ook tests, toerritten,prijsvragen, enz,.... :9
Maar ach, internet is ook niet alles.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij dan weleens opvalt is dat als er een nieuw model/update is uitgekomen van een bepaalde motor er duidelijke minpunten worden genoemd van het vorige model.
Maar zoek ik in het archief een test op van de betreffende motor, zijn ze er alleen maar lyrisch over :?

Tja, je zou het voortschrijdend inzicht kunnen noemen.
Een motor die 4 jaar geleden beter werd gevonden als het oudere model, zal nu vaak wat minder goed uit de vergelijking komen met het nieuwste model. Zo gek is dat ook weer niet. Wat jij 4 jaar geleden mooi of goed vond, zul je nu ws. ook minder waarderen. Smaken veranderen nu eenmaal.
En uiteraard zit er ook iets in van "nieuw is beter/mooier", testers zijn ook maar mensen.
 
Ik vind in Nederland alleen motoplus de moeite waard, ze hebben wel eens wat kritische zaken gerapporteerd over ducati en worden nu niet meer uitgenodigd voor de fabriekslanceringen en dat vind ik voor ze pleiten.
Maar ook motoplus haalt het niet bij engelse bladen als performance bikes http://www.motorcyclenews.com/Performance-Bikes/# en practical sportsbikes http://issuu.com/motorcyclenews/docs/practicalsportsbikes
Vallen allebei bij mij maandelijks op de mat, je kunt gewoon een abonnement nemen in Nederland.
Helemaal mee eens: Performance Bikes is een geweldig blad. Het gaat niet alleen over nieuwe motoren maar veel meer over rijden, aanpassen en verbouwen, testen of een nieuwe echt beter is dan een ouwe met nieuwe veren, etc etc. Leuk geschreven, kritisch, erg leuk. Je moet alleen wel het engels kunnen lezen.
 
Weet iemand soms ook of er een goed blad is voor oldtimer motorfietsen ?

Ik zou graag zo'n zelfde soort blad zien maar dan voor oldtimer motoren. Iemand ?
http://www.motorrijwiel.nu/

compressoren op falcones bouwen
dat zijn nog eens artikelen :9~

a071d5d07170094506d0f192127c39c3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lees ook graag motorboekjes, heb sowieso nog 20 jaar in te halen (ben her opgestapt)
Ik koop daarvoor hele jaargangen en lees die lekker door. Omdat ik niks heb met choppers en zo, en daar toch wel eens wat van wilde lezen, weten en vooral plaatjes kijken, heb ik 'n ruim 20 jaargangen Big Twin gekocht, die ik nu doorgenomen heb.
Wat me opvalt wat de bladen betreft:
-De onderwerpen worden met het jaar minder interessant.
-Je moet bij testen steeds meer tussen de regels doorlezen om nog "ergens" achter te komen wat de tester ervan vindt, wat de negatieve zaken betreft.
-In testen worden zo vaak super voor de hand liggende dingen verteld. Zoals bv een test van een Harley Davidson Ultra Electra Glide waarbij men dan tot de constatering komt dat het bwel erg een toerfiets is en je er "maar" maximaal 150 km /uur LEKKER contstant mee kan rijden.
Nou zeg .....
Leg je bladen van 25 jaar geleden naast die van vandaag dan zie je goed het verschil. Best jammer dus.

Een van mijn waardevolste bezittingen zijn 10 "Motor" verzamelbladen met testen en rijdersrapporten uit plusminus 1975-1980.
Natuurlijk de veel interessantere motoren als een Munch Mammuth, de Le Mans en zo, maar vooral een veel interessantere opbouw van de testen en daarnaast nog rijdersrapporten ingezonden door de lezers.

Dat de heren (en enkele dame) van de redacties daar nog maar eens naar kijken en wat oude ideetjes van toen in een vernieuwd jasje steken en weer invoeren.

Zoniet, misschien moet er dan op MF dan maar zo iets komen. De testen hier op het motorforum van nieuwe modellen vind ik vaak best goed. De beschrijvingen van ervaringen met oudere modellen vind ik minder.
Misschien een soort vaste vragenlijst voor motoren, in te vullen door mensen die minimaal 10.000 km met dat model hebben gereden. Met pluspunten, minpunten. Problemen. tevredenheid over model, dealer, importeur. Gemonteerde extra's en accesoires, veranderingen bv uitlaat, luchtfilter enz. Kosten beurt,welke band, hoe lang gaat een band mee. Aangevuld met een grafiekje over vermogenskromme koppel en pk.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zou een ultieme blad er uit moeten zien? Ik heb zelf wel een beeld. Maar bestaat dat wel een ultieme blad?
 
jastul schreef op 06 april 2012 @ 01:23
Zoniet, misschien moet er dan op MF dan maar zo iets komen. De testen hier op het motorforum van nieuwe modellen vind ik vaak best goed. De beschrijvingen van ervaringen met oudere modellen vind ik minder.
Misschien een soort vaste vragenlijst voor motoren, in te vullen door mensen die minimaal 10.000 km met dat model hebben gereden. Met pluspunten, minpunten. Problemen. tevredenheid over model, dealer, importeur. Gemonteerde extra's en accesoires, veranderingen bv uitlaat, luchtfilter enz. Kosten beurt,welke band, hoe lang gaat een band mee. Aangevuld met een grafiekje over vermogenskromme koppel en pk.

:^

Top idee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan