Motor vooraan laten zakken door middel van kroonplaat ?

benny1

Die hard MF'er
16 mrt 2007
254
0
Ik zou vooraan mijn motor 5 cm willen laten zakken.
Nu dacht ik van dat eventueel te doen door middel van de kroonplaat aan te passen.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ?
 
nee, de veerweg wordt korter en het progressieve van de luchtkamer wordt belangrijker en blijft minimaal net zo noodzakelijk op het eind van de veerweg. Ga je de luchtkamer vergroten, is het constant klonk onderin.
Doordat de luchtkamer in uitgeveerde stand (5cm hoger)groter is bij de niet ingekorte poot zal de druk zich kunnen verdelen over een grotere kamer en zal de druk minder toenemen dan bij de ingekorte poot.
 
Doordat de luchtkamer in uitgeveerde stand (5cm hoger)groter is bij de niet ingekorte poot zal de druk zich kunnen verdelen over een grotere kamer en zal de druk minder toenemen dan bij de ingekorte poot.
die druk heb je nodig. Je halveert de veerweg bijna. De begin druk in de luchtkamer halverwege de veerweg is dan dus al bijna de helft van niet ingekort. Doordat de veerweg zo kort is heb je meer progressiviteit nodig
 
die druk heb je nodig. Je halveert de veerweg bijna. De begin druk in de luchtkamer halverwege de veerweg is dan dus al bijna de helft van niet ingekort. Doordat de veerweg zo kort is heb je meer progressiviteit nodig
Ik denk dat je gelijkt hebt. Ik vergat even dat de veerweg veel kleiner is geworden.
 
Ik heb vandaag de koplanp en de clip-ons laten zakken. Het zitje moet inderdaad ook nog hoger komen en de tank kantelen zou ook wel een optie kunnen zijn.
Maar toch blijf ik met die hoge voorkant zitten zodat het lijkt dat de motor opwaarts staat in plaat van neerwaarts.
rcloo0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is het stuk dat ik in de e-bay link liet zien. Zal bij Maarten ook eens informeren.
Bij die motor van op de foto die ik liet zien hebben ze de twee stangen achteraan ook langer gemaakt om de kont naar omhoog te krijgen, heb ik daarnet ook eens getest hier.
2duyud0.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan