Motorcross is ook motorsport

Manche 2 was kudt aldus hemzelf. Hij is momenteel ietwat van papier maché, beetje bijschaven en dan word hij mentaal iets sterker. Zo n fase gaan we bijna allemaal wel eens door.
Leren incasseren en verwerken word je sterk van.
 
Zandhappen hoort erbij toch :Y
 16 september 2023 zaterdag 836 MCLidu sportplaatje.nl.jpg
 
Herlings zelf ontkende dit eerder.

//edit.
kan de post van herlings hierover niet terugvinden...
 
Laatst bewerkt:
Herlings zelf ontkende dit eerder.

//edit.
kan de post van herlings hierover niet terugvinden...
Ik weet het. Maar ik weet het van iemand die de strandrace heeft meegedaan. En was bevestigd door Herlings mekanieker. Zou op de wave sectie in botsing zijn gekomen met een amateur die van zijn lijn afweek.
 
Ik weet het. Maar ik weet het van iemand die de strandrace heeft meegedaan. En was bevestigd door Herlings mekanieker. Zou op de wave sectie in botsing zijn gekomen met een amateur die van zijn lijn afweek.
klopt, ik heb een filmpje gezien. Er was een rijder gevallen achter een bult en Herlings klapte erop...
 
hahahahaha, een paar rondjes zelf rijden, voel je je, heel anders terug, het hoofd wil nog wel, maar het lichaam niet meer, ale ik toch hahaha
 
natte mx laarzen drogen, hoe doen jullie dat?
Was trouwens druk in Arkel vandaag.
 
eerste gp van het seizoen, en we zijn er al enkele kwijt na de kwailificatie, Geerts, Vandonick.
Bijna ook Herlings, na weer een speciale actie van Montichelli, Remember Oss, toen deze man op zijn schouder sprong.
Mooie baan in Argentinie, maar o zo snel, en best link.
 
Heeft de NOS een contract met de KNMV of met (de managers van) Herlings en Van Drunen? Vind helemaal niets terug van de 3e opeenvolgende overwinning in de MX2 van Kay de Wolf…
 
Heeft de NOS een contract met de KNMV of met (de managers van) Herlings en Van Drunen? Vind helemaal niets terug van de 3e opeenvolgende overwinning in de MX2 van Kay de Wolf…
Irritant hé. Al begreep ik dat ze laatst ook de WMX gestreamed hebben.


Herlings liet trouwens wel weer wat oude form zien, zeker begin race 2. Prado is gewoon erg in vorm en altijd goed weg, Gajser valt me ook niks tegen. Mooi dat ze allemaal weer meedoen.
 
Laatst bewerkt:
Irritant hé. Al begreep ik dat ze laatst ook de WMX gestreamed hebben.


Herlings liet trouwens wel weer wat oude form zien, zeker begin race 2. Prado is gewoon erg in vorm en altijd goed weg, Gajser valt me ook niks tegen. Mooi dat ze allemaal weer meedoen.
Ik ben absoluut supporter van Herlings, maar 2 jaar achter elkaar, zoveel kapot gehad, dit hak er echt in. en hij wordt er ook niet jonger op natuurlijk, zijn palmares is echt top. Maar ik vrees dat de Herlings die we gewoon waren; niet meer terugkomt. Vermoedelijk heeft zijn lichaam toch een rem erop gezet. Jammer maar dat zijn nu eenmaal de wetten/limieten van het lichaam en de sport. We mogen trots zijn op wat hij heeft verwezenlijkt en er zullen heus nog wel topmomenten komen,
 
Heeft de NOS een contract met de KNMV of met (de managers van) Herlings en Van Drunen? Vind helemaal niets terug van de 3e opeenvolgende overwinning in de MX2 van Kay de Wolf…
geld, geld, daar draait alles om helaas. Heel jammer want Kay De wolf lijkt me de nieuwe Herlings te worden, absoluut top
 
Ik ben absoluut supporter van Herlings, maar 2 jaar achter elkaar, zoveel kapot gehad, dit hak er echt in. en hij wordt er ook niet jonger op natuurlijk, zijn palmares is echt top. Maar ik vrees dat de Herlings die we gewoon waren; niet meer terugkomt. Vermoedelijk heeft zijn lichaam toch een rem erop gezet. Jammer maar dat zijn nu eenmaal de wetten/limieten van het lichaam en de sport. We mogen trots zijn op wat hij heeft verwezenlijkt en er zullen heus nog wel topmomenten komen,
Ik zou er niet raar van op kijken als hij het Prado verderop in het seizoen structureel moeilijk gaat maken. Zijn starts lijken te zijn verbeterd en hij was in de 2e race tot zijn crash aan Prado gewaagd. Dit terwijl hij na een valpartij op zaterdag absoluut niet pijnvrij kon rijden.

Dat Prado op dit moment the man to beat is, moge duidelijk zijn. Ik verwacht dat Prado komend jaar in de VS rijdt, dus wellicht zijn er dan toch nog weer grotere kansen op nog een wereldtitel voor Herlings. Het is dan nog wel een voorwaarde dat de gebroeders Coenen en de Wolf nog even in de MX2 blijven hangen.
 
Volgens mij is Prado wel gevoeliger voor bepaalde druk, veel wedstrijden dat hij ingehaald wordt en/of een slechte start had komt hij vervolgens ook nooit meer naar voren rijden, maar die situaties laat hij nu ook amper gebeuren.
 
Volgens mij is Prado wel gevoeliger voor bepaalde druk, veel wedstrijden dat hij ingehaald wordt en/of een slechte start had komt hij vervolgens ook nooit meer naar voren rijden, maar die situaties laat hij nu ook amper gebeuren.
Die paar supercrossen die hij mee gereden heeft , hebben hem duidelijk goed gedaan. En nu lukt alles in de gp's en zal zijn zelfvertrouwen serieus pieken. Gaat toch moeilijk worden.
 
Mijn vermoeden werd wel bevestigd, als iemand Prado voorbij komt kan hij nog steeds niet goed counteren.
 
Mijn vermoeden werd wel bevestigd, als iemand Prado voorbij komt kan hij nog steeds niet goed counteren.
Prado moet het echt hebben van zijn starts, zet hem in het midden van het pak, en hij wint niet,
Maar Herlings heeft vooral de eerste 5-8 ronden echt de snelheid niet van de prado, geiser, febre. Jammer, want hij heeft zeker de laatste 8min met momenten wel weer de snelheid van deze jongens, maar zoals ik eerder al aanhaalde, zijn lichaam heeft naar mijn mening er een rem opgezet, net iets te veel kwetsuren gehad, vooral de laatste paar jaar. Nu we gaan nog hele mooie dingen zien van Herlings, maar ik denk niet meer die constante 1-2de plaatsen.
 
natte mx laarzen drogen, hoe doen jullie dat?
Was trouwens druk in Arkel vandaag.
Ga zelf morgen voor het eerst een crossbaan op. :] Altijd op de wegracer gereden (en dat zal ik naar verwachting ook blijven doen). maar was even benieuwd hoe het op MF zat qua motorcrossen/MX.

Zoektermen leveren niet heel veel op, maar zie hier, het motorsport-gedeelte. Bovenstaande vraag van @basman180 is echter dan weer zo concreet over de eigen ervaring dat ik me afvroeg of dat hier gewoon door elkaar gaat (aangezien de wegrace op MF best veel verschillende topics heeft).

Persoonlijke ervaringen delen, vragen, opmerkingen, alles ten aanzien van het crossen hier...of zijn er nog aparte (sub-)fora, zoals het offroad/enduro topic, en moet ik daar zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan