Motorgroet

Aaahhh... jij snapt 'm !! :} :}

Ach, motor rijden is en blijft leuk. Motorrijders ook.

Maar er is absoluut een verschil met een x aantal jaar geleden. Dat zullen ook de professionele sleutelaars ervaren aan hun klanten.
Er zit gewon verschil in de reden van het motor rijden en de redenen om te blijven motor rijden. Naar mijn idee was het vroeger meer 'een manier van leven' en tegenwoordig een hobbyartikel waarbij men een rijbewijs en motor heeft maar er verder weinig vanaf weet en met alles wat erbij komt ook weinig feeling heeft.
Kan weinig vertellen over hoe het vroeger was, heb m'n rijbewijs nog maar 6 jaar. Maar ken wel wat mensen die ikzelf niet als echte motorrijders beschouw, kopen meestal een typische image motor (R6 of chopper geval). Bochten zijn eng en de helft van de tour bestaat uit te dure koffie of bier drinken op het terras met 20+ graden. Na enige tijd stoppen ze ook met motorrijden omdat het blijkbaar toch meer een fase was (vooral dames hebben hier last heb ik het idee).

Zelf maak ik het liefst wat kilometers zodat ik nog is wat nieuws zie, stop even een paar minuten in the middle of nowhere om even een peukie te roken, broodje te eten en wat te drinken en ga dan weer verder. Daar haal ik veel meer voldoening uit dan om de paar kilometer te stoppen voor een te druk terras.

WW in de winter ben ik wel mee gestopt sinds ik een auto heb, kost waar ik woon meer tijd om de motor te pakken dan de auto en ben 's ochtends meestal aan de late kant dus het is meestal haast, haast. :9
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je dit nog leest voor de 20 minuten om zijn :P

Ja motorrijden was voor mij een bewuste keuze,ook al was het thuisfront een vervende tegenstander van alles wat 2 wielen en een motorblok had,ze hebben wat moeite gedaan om
mij in een koekblik te krijgen in plaats van een motor.Maar ja ik moest en zou motor gaan rijden,wat heb ik een kou geleden,in die tijd waren winters nog echte winters,maar lak aan, gewoon op de motor bij - tig graden naar mijn werk, ijzel,sneeuw,pekel,gewoon gaan met die banaan,ik voelde mij de enigste motorrijder in Nederland op de weg,andere motorrijders
kwam je maar zelden tegen.Ik heb in die tijd al het onderhoud zelf gedaan,naar een motorzaak ging ik alleen om onderdelen te halen of met een bak koffie met collega motorrijders slap te ouwehoeren over motoren.Banden wisselen deed ik ook zelf in de garage met ouderwetse bandenlichters en zeepsop als glijmiddel.Ook buiten het woon-werkverkeer om werden er veel km,s gemaakt,en natuurlijk naar de TT op de motor.
Dat waren nog eens tijden,tegenwoordig zijn het watjes die alleen buiten komen
als het 20 graden is en dan het liefst alleen maar in het weekend,laten het sleutelen aan een
motorzaak over en praten nauwelijks nog met andere motorrijders.Kortom koekblikvolk
is het wat trendy probeert te zijn,ik zie ze semi stoer lopen in hun snelle motorpakken
met kneesliders die je tegemoet glimmen van maagdelijkheid,en banden met schaamranden
zo groot dat alleen het midden van de band slijtage vertoont ,als ik dat zie moet ik heel hard lachen,maar eigenlijk is het te erg voor woorden :+ :Y

Wat motoragenten betreft,er reden soms een aantal gewoon met ons mee,kijken wie het hardst door de bocht kon,dat waren toffe gasten,en ook snelle jongens op hun dienstbrommers. :] *O*

Je post de reply na 32 minuten.
Ik schep graag op hoe goed ik wel niet ben, maar 12 minuten in de toekomst lezen lukt zelfs mij niet :+

Maar... ik snap helemaal wat je bedoeld. :Y
En ik bedoel er niets slechts mee ten aanzien van modebewuste nieuwe motorrijders, ieder plezier op zijn eigen manier.
Maar de band die motorrijders 'vroeger' onderling vanaf de eerste seconde hadden....die houdt zo geen stand.
 
Ik groet wel gewoon naar (motor)scooterrijders, kans is groot dat ze nog een motor ernaast hebben of op de scooter zitten omdat rijden op een normale motor niet meer goed lukt.

Maar ze moeten zich dan wel een beetje gedragen als motorrijder, dus geen T-shirtje etc. Daar trek ik wel de lijn. :)
Lastig bij het filefilteren :P
 
als ik ging hardlopen groette ik andere hardlopers,
als ik ging wandelen, groette ik andere wandelaars,
als ik op de motor zit zwaai ik naar andere motorrijders omdat ik het gewoon erg leuk vind.

Ik ging laatst voor het eerst mountainbiken, en tot mijn verbazing blijken andere mountainbikers elkaar te groeten?! Eerder als ik wandelde of hard liep keken ze mij altijd raar aan...

Blijkbaar toch een stukje verbondenheid. Auto rijden vind ik niet leuk, dus ik snap wel dat automobilisten elkaar niet groeten. Zal ook wel iets te doen hebben met het feit dat er zoveel zijn. In andere landen waar veel motoren rijden (India b.v.) groetten ze elkaar ook niet.
 
als ik ging hardlopen groette ik andere hardlopers,
als ik ging wandelen, groette ik andere wandelaars,
als ik op de motor zit zwaai ik naar andere motorrijders omdat ik het gewoon erg leuk vind.

Ik ging laatst voor het eerst mountainbiken, en tot mijn verbazing blijken andere mountainbikers elkaar te groeten?! Eerder als ik wandelde of hard liep keken ze mij altijd raar aan...

Blijkbaar toch een stukje verbondenheid. Auto rijden vind ik niet leuk, dus ik snap wel dat automobilisten elkaar niet groeten. Zal ook wel iets te doen hebben met het feit dat er zoveel zijn. In andere landen waar veel motoren rijden (India b.v.) groetten ze elkaar ook niet.
Eindelijk weer eens iemand die iets zegt waar we wat aan hebben :}
 
Verklaart wel waarom Harley-rijders vaak niet groeten, da's natuurlijk helemaal niet leuk rijden.
 
'vroeger'...vroeger sneden we elkaar hoofd eraf als de kop van je buurman je niet aan stond.

Solidariteit ?
In de tijd dat het zwaaien nog 'echt' was....toen was er idd solidariteit. Tegenwoordig niet meer.
3/4 van de zomermotorrijders rijdt motor om te laten zien hoe stoer ze wel niet zijn. Kijk 's, ik rij motor, broemmmbroemm...Hey, een terrasje *D En na in totaal 34 kilometer gaat ie de schuur weer in en plaatsen we 6 foto's op FB. En zetten daar gelijk een vraag neer: Help, hoe moet ik de olie controleren. Help, hoeveel lucht moet er in mijn banden ?

Solidariteit... tegenwoordig rijden 99 van de 100 motorrijders gewoon (zwaaiend) verder als je met een kapotte motor langs de kant staat.
En als je bij een motorzaak een motorrijder tegen komt dan kun je het over de kleur van de motor hebben, alle andere details hebben ze geen idee waar je het over hebt.

Jawel, motor rijden en motor rijders is/zijn nog leuk !! Maar het gaat nu om heel andere dingen, sociaal samen op t terras enz en veel minder om echte kilometervreters.

Dat herken ik inderdaad wel. Toen ik vorig jaar terugreed in de spits over de A4 zag ik een motorrijder stilstaan, dus ik verderop gestopt en erheen gelopen. Z'n motor was ineens uitgevallen. In ieder geval, hij zei dat er nog niemand gestopt was en stond er al een half uur stond. Nogmaals, A4, zomerse dag, spits, tussen Hoofddorp en Leiderdorp. Dat zijn toch heel wat niet-solidaire motoren die zijn gepasseerd :/
 
Ook altijd zwaaien naar motoragenten. Dan weet je meteen wie er motorrijder in hart en nieren is en wie er gewoon op het ding zit omdat het moet van de baas.

Voor zover ik weet is er in Leiden een enorme wachtrij voor de functie motoragent omdat het erg gewild is. Het gros zal daarom denk ik niet motorrijden omdat het moet van de baas :)
 
Dat herken ik inderdaad wel. Toen ik vorig jaar terugreed in de spits over de A4 zag ik een motorrijder stilstaan, dus ik verderop gestopt en erheen gelopen. Z'n motor was ineens uitgevallen. In ieder geval, hij zei dat er nog niemand gestopt was en stond er al een half uur stond. Nogmaals, A4, zomerse dag, spits, tussen Hoofddorp en Leiderdorp. Dat zijn toch heel wat niet-solidaire motoren die zijn gepasseerd :/

Jaren geleden eens tot stilstand gekomen op de rijksweg omdat de olieaftap bout was losgetrild,bout en olie weg,de eerste motorrijder die aankwam stopte gelijk,hij is
toen voor mij olie en een nieuwe aftap bout wezen halen,kijk dat zijn echte motorrijders
die helpen elkaar. *O* :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet direct waarom dat nou 'n leuke reactie is '(

Met die kinderen achterin zal het ook niet veel fraais meer zijn..


Ik kom bijna dagelijks een motorrijder tegen die niet terug groet, maar deze week voor het eerst een groet gehad van iemand. Zo leuk! Voor de rest kwam ik ze tot nu toe alleen tegen op de snelweg.. dus laat het snel weer mooi weer worden!
 
Jaren geleden eens tot stilstand gekomen op de rijksweg omdat de olieaftap bout was losgetrild,bout en olie weg,de eerste motorrijder die aankwam stopte gelijk,hij is
toen voor mij olie en een nieuwe aftap bout wezen halen,kijk dat zijn echte motorrijders
die helpen elkaar. *O* :Y

Had eens pech in Almere buiten, moest naar Harderwijk. Een automobilist (ook motorrijder) heeft mij met twee dassen aan elkaar geknoopt naar Harderwijk gesleept.
 
Soms groet ik wel eens naar die motor scooters achtige dingen. Geen idee hoe het echt heet maar ziet er bijna als een echte motor uit:

Yamaha_TZR.jpg


Dan denk ik kut.
 
als ik ging hardlopen groette ik andere hardlopers,
als ik ging wandelen, groette ik andere wandelaars,
als ik op de motor zit zwaai ik naar andere motorrijders omdat ik het gewoon erg leuk vind.

Ik ging laatst voor het eerst mountainbiken, en tot mijn verbazing blijken andere mountainbikers elkaar te groeten?! Eerder als ik wandelde of hard liep keken ze mij altijd raar aan...

Blijkbaar toch een stukje verbondenheid. Auto rijden vind ik niet leuk, dus ik snap wel dat automobilisten elkaar niet groeten. Zal ook wel iets te doen hebben met het feit dat er zoveel zijn. In andere landen waar veel motoren rijden (India b.v.) groetten ze elkaar ook niet.

Hoe moeten automobilisten elkaar groeten ? Onnodig met de lichten seinen kan een bekeuring opleveren.
 
Ik zwaai naar auto's, maar dan alleen coupé's. Daarmee maak ik wel eens een fout, zoals zwaaien naar een coupé met achterdeuren, of een cabrio. Maar goed, motorrijders zwaaien ook wel eens naar een scooter, denk ik dan. Er zijn ergere dingen, toch? Of bagatelliseer ik het nu? :$
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het groeten een van de leukste dingen aan het motorrijden. Toen ik nog achterop zat zwaaide ik altijd maar een beetje voor spek en bonen mee, dat werd pas leuk als de andere motorrijder ook een achteropzitter had die terugzwaaide. (Gebeurde alleen niet zo heel vaak.)

De eerste keer dat er naar me gezwaaid werd was tijdens rijles, dat vond ik al heel apart, want nu zat er niemand meer voor me voor wie het groeten eigenlijk bedoeld was. De eerste keer nadat ik mijn rijbewijs gehaald had en ik zelf aan het rijden was heb ik ontzettend zitten grijnzen als er naar me gezwaaid werd. Dan ben je dus ineens 'one of the guys' :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan