Motorgroet

Ik vind het groeten een van de leukste dingen aan het motorrijden. Toen ik nog achterop zat zwaaide ik altijd maar een beetje voor spek en bonen mee, dat werd pas leuk als de andere motorrijder ook een achteropzitter had die terugzwaaide. (Gebeurde alleen niet zo heel vaak.)

De eerste keer dat er naar me gezwaaid werd was tijdens rijles, dat vond ik al heel apart, want nu zat er niemand meer voor me voor wie het groeten eigenlijk bedoeld was. De eerste keer nadat ik mijn rijbewijs gehaald had en ik zelf aan het rijden was heb ik ontzettend zitten grijnzen als er naar me gezwaaid werd. Dan ben je dus ineens 'one of the guys' :]
Ik ben door de jaren heen ook een reactieve groeter geworden. Maar ik vond het zelf als lesser zo gaaf als er naar mij gezwaait werd, dat ik naar lessers, bij uitzondering, vaak wel als eerste zwaai. :]
Meestal zwaaien ze niet terug trouwens :( :+
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad!
Ik zwaai ook wel eens naar hen meestal zwaaien ze niet terug. De instructeurs wel.

Ik denk altijd dat ze het nog niet "begrijpen" of dat ze gewoonweg niet hadden verwacht dat er naar hen gezwaaid werd. En ja.... na die seconde nadenken om tot het besef te komen ben je elkaar al gepasseerd. (en krijgen ze een dikke foei van hun instructeur)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het groeten een van de leukste dingen aan het motorrijden. Toen ik nog achterop zat zwaaide ik altijd maar een beetje voor spek en bonen mee, dat werd pas leuk als de andere motorrijder ook een achteropzitter had die terugzwaaide. (Gebeurde alleen niet zo heel vaak.)

De eerste keer dat er naar me gezwaaid werd was tijdens rijles, dat vond ik al heel apart, want nu zat er niemand meer voor me voor wie het groeten eigenlijk bedoeld was. De eerste keer nadat ik mijn rijbewijs gehaald had en ik zelf aan het rijden was heb ik ontzettend zitten grijnzen als er naar me gezwaaid werd. Dan ben je dus ineens 'one of the guys' :]

Na een paar zomers ben je wel genezen hoor.

Dan heb je een zwaai-arm en denk je, wat moeten ze nou van me?? ;)
 
Laatst bewerkt:
Regels? Het is een spel. Jij hebt nu 400 strafpunten voor het missen van een groet.
Pet opgestoken vinger krijg je een punt, en voor een voet 10 punten, dus reken maar uit hoeveel groetjes het je kost om weer boven 0 te komen.

geef dan wel een beetje de officiële uitgebreide spelregels zeg..

Richting een racer/naked/tourer:
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een Harley/Goldwing/rijdende kofferverzameling
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een agent
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt (bij slechts 1 vinger ook een punt op je rijbewijs :+ )
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een motorscooter
-Per opgestoken vinger krijg je 1 strafpunt
-Voor een voet 10 strafpunten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een scooter/brommer
-Per opgestoken vinger krijg je 10 strafpunten
-Voor een voet 50 strafpunten
-Voor een terug zwaai 10 strafpunten bonus

Richting een auto
Niets...gewoon nee
 
Inderdaad!
Ik zwaai ook wel eens naar hen meestal zwaaien ze niet terug. De instructeurs wel.

Ik denk altijd dat ze het nog niet "begrijpen" of dat ze gewoonweg niet hadden verwacht dat er naar hen gezwaaid werd. En ja.... na die seconde nadenken om tot het besef te komen ben je elkaar al gepasseerd. (en krijgen ze een dikke foei van hun instructeur)


Wij hebben portofoontjes op de motor voor de onderlinge communicatie.
Heb een keer gegroet naar een lesser in Duitsland. Bleek dat de rijschool op dezelfde frequentie zat; ik hoorde de instructeur uitgebreid over de porto uitleggen dat het 'üblich' was dat motorrijders elkaar groeten. :}
 
geef dan wel een beetje de officiële uitgebreide spelregels zeg..

Richting een racer/naked/tourer:
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een Harley/Goldwing/rijdende kofferverzameling
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een agent
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt (bij slechts 1 vinger ook een punt op je rijbewijs :+ )
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een motorscooter
-Per opgestoken vinger krijg je 1 strafpunt
-Voor een voet 10 strafpunten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een scooter/brommer
-Per opgestoken vinger krijg je 10 strafpunten
-Voor een voet 50 strafpunten
-Voor een terug zwaai 10 strafpunten bonus

Richting een auto
Niets...gewoon nee

En wat als er naar je gezwaaid wordt en je zwaait niet terug? Strafpunten? En is 't ook afhankelijk van wie er naar je zwaait?
 
Inderdaad!
Ik zwaai ook wel eens naar hen meestal zwaaien ze niet terug. De instructeurs wel.

Ik denk altijd dat ze het nog niet "begrijpen" of dat ze gewoonweg niet hadden verwacht dat er naar hen gezwaaid werd. En ja.... na die seconde nadenken om tot het besef te komen ben je elkaar al gepasseerd. (en krijgen ze een dikke foei van hun instructeur)
Als ik die gespannen gezichtjes soms zie, durven ze het stuur überhaupt niet los te laten denk ik. :P Wat prima is, natuurlijk. :Y
 
Inderdaad!
Ik zwaai ook wel eens naar hen meestal zwaaien ze niet terug. De instructeurs wel.

Ik denk altijd dat ze het nog niet "begrijpen" of dat ze gewoonweg niet hadden verwacht dat er naar hen gezwaaid werd. En ja.... na die seconde nadenken om tot het besef te komen ben je elkaar al gepasseerd. (en krijgen ze een dikke foei van hun instructeur)

Toen ik voor het eerst motorrijles had zwaaide ik terug naar een motorrijder die mij groette.
Mij werd toen verteld door mijn instructeur dat ik dit niet moest gaan aanleren tijdens het lessen omdat je er op het examen op word afgerekend omdat je beide handen aan het stuur moet houden.
Dus om te voorkomen dat het automatisch gaat tijdens het examen mocht ik niet groeten tijdens de rijlessen.
 
Soms groet ik wel eens naar die motor scooters achtige dingen. Geen idee hoe het echt heet maar ziet er bijna als een echte motor uit:

[afbeelding]

Dan denk ik kut.
Yammie TZR *D

Is toch leuk als je daar naar zwaait, kans is groot dat ze ook geïnteresseerd zijn in motoren als ze een schakelbrommer hebben i.p.v. een bromscooter. Toen ik een Derbi Senda had werd er ook wel is naar mij gezwaaid, vond ik toen ook tof. 8-)
 
geef dan wel een beetje de officiële uitgebreide spelregels zeg..

Richting een racer/naked/tourer:
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een Harley/Goldwing/rijdende kofferverzameling
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een agent
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt (bij slechts 1 vinger ook een punt op je rijbewijs :+ )
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een motorscooter
-Per opgestoken vinger krijg je 1 strafpunt
-Voor een voet 10 strafpunten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een scooter/brommer
-Per opgestoken vinger krijg je 10 strafpunten
-Voor een voet 50 strafpunten
-Voor een terug zwaai 10 strafpunten bonus

Richting een auto
Niets...gewoon nee

Hoeveel punten aftrek voor het zwaaien naar een MP3?
 
En wat als er naar je gezwaaid wordt en je zwaait niet terug? Strafpunten? En is 't ook afhankelijk van wie er naar je zwaait?

De bonuspunten gelden ook voor de terugzwaaier.
Alleen de eerste zwaaier krijgt de normale punten
Dus op tijd dat handje of voet omhoog voor maximale punten!

Niet terugzwaaien is voor motoren altijd 10 strafpunten.

Hoeveel punten aftrek voor het zwaaien naar een MP3?
Voor die motoren met trainingswieltjes zie scooters
Voor zwaaien naar deze mp3 een afspraak bij een psychiater:
S1_mp3_player_example-edit.png
 
De bonuspunten gelden ook voor de terugzwaaier.
Alleen de eerste zwaaier krijgt de normale punten
Dus op tijd dat handje of voet omhoog voor maximale punten!

Niet terugzwaaien is voor motoren altijd 10 strafpunten.Voor die motoren met trainingswieltjes zie scooters
Voor zwaaien naar deze mp3 een afspraak bij een psychiater:
[afbeelding]


_O-
 
geef dan wel een beetje de officiële uitgebreide spelregels zeg..

Richting een racer/naked/tourer:
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een Harley/Goldwing/rijdende kofferverzameling
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een agent
-Per opgestoken vinger krijg je 1 punt (bij slechts 1 vinger ook een punt op je rijbewijs :+ )
-Voor een voet 10 punten
-Voor een terug zwaai 15 punten bonus

Richting een motorscooter
-Per opgestoken vinger krijg je 1 strafpunt
-Voor een voet 10 strafpunten
-Voor een terug zwaai 5 punten bonus

Richting een scooter/brommer
-Per opgestoken vinger krijg je 10 strafpunten
-Voor een voet 50 strafpunten
-Voor een terug zwaai 10 strafpunten bonus

Richting een auto
Niets...gewoon nee
Dank! Ik kon de regelementen zo snel even niet vinden dus deed 't uit mijn hoofd. Deze sla ik even op. :W
 
ik groet even niet. als ik mn verwarmde handvat met dit weer loslaat bevriezen mn vingers.
(had de Gerbings alweer weggelegd voor de zomer...)

Maar voor als de vorst weer over is, her is een "tutorial".
Wist ik niet: er is zelfs een signaal voor "I need to pee"
 
Als ik die gespannen gezichtjes soms zie, durven ze het stuur überhaupt niet los te laten denk ik. :P Wat prima is, natuurlijk. :Y

Precies. Durfde ik ook niet. Wist ik veel dat de motor sowieso wel rechtdoor gaat, ook met twee losse handen. _O-
 
Ik groet alleen maar dual sport motoren op spaakwielen lichter dan 700 cc, lessers én supermotoachtige schakelbrommers. Straatmotorrijders kunnen zich natuurlijk gekwetst voelen als ik niet terug zwaai, maar enduro is een aparte wereld, eigenlijk voel ik me als op een helemaal ander type voertuig dan zeg maar iemand op een super sport. En onverhard rijden is ook veel moelijker dan op asfalt. Bovenop rij ik tegenwoordig met stuurmoffen en een hand uittrekken en terug instoppen is een gedoe. Maar voor iemand op noppenbanden doe ik het graag.
 
Ik groet alleen maar dual sport motoren op spaakwielen lichter dan 700 cc, lessers én supermotoachtige schakelbrommers. Straatmotorrijders kunnen zich natuurlijk gekwetst voelen als ik niet terug zwaai, maar enduro is een aparte wereld, eigenlijk voel ik me als op een helemaal ander type voertuig dan zeg maar iemand op een super sport. En onverhard rijden is ook veel moelijker dan op asfalt. Bovenop rij ik tegenwoordig met stuurmoffen en een hand uittrekken en terug instoppen is een gedoe. Maar voor iemand op noppenbanden doe ik het graag.
Heb je ook een snor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan