Motorhandschoenen doorgesleten van enkel dragen?

3,5 jaar vind ik lang...
Mijn handschoenen gaan tussen de 0,5 en 1,5 jaar mee en dan vertonen ze dat soort slijtage gaten op de palm.
Bij mij vaak wel als ik dat 'gebruiks jaar' meer in de hitte dan in de kou heb gereden... ik heb van nature 'klamme handen' en zweet is slecht voor leren handschoenen.... moet ze dan eigenlijk ook invetten maar daar ben ik te lam voor.



Voor de initiele/langdurige bescherming tijdens het glijden zijn de (harde) sliders (toepasselijke benaming....), niet zo zeer het leer zelf... (nou ja, ook wel, maar voor kortere duur)

"Doe maar eens en val na", dan zal je merken dat je je vingers van de grond af wijzen (en je je handpalm op probeert te richten) en die harde kunstof sliders juist naar de grond richt. Dat is dus waar je over glijd over het asfalt....
Die plastic sliders zijn er idd voor om juist je val niet op te vangen zodat je pols wegglijdt en je em dus niet breekt ipv dat je de klap opvangt op je pols. wat betreft je klamme handjes, ik heb ook sterk het vermoeden gekregen dat hierdoor de handschoenen versneld naar de klote van zijn gegaan, of weet het bijna zeker.
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik deze slijtage logisch vind, maar het zeker niet goedkeur. Dit is geen gevolg van het merk, maar gewoon van het materiaal dat gebruikt is. Het zijn oprecht de fijnste handschoenen die ik ooit gehad heb, maar voor mij geen kangaroe leer meer, dus dan valt Damen ook automatisch af.
 
Da's toevallig. Vandaag ook een gat ontdekt in mijn rechter handschoen. Zijn wel al een jaar of 8 á 9 jaar oud en nooit schoongemaakt of ingevet ofzo
Alpinestars GP plus:

20230622_220631.jpg


Ben al aan het zoeken voor andere. Zelfde type maar waarom hebben die nieuwe modellen van die rare oranje streepjes op de vingertoppen :r

1687465335285.png


Ja ja ja het gaat om de veiligheid.... maar het oog wilt ook wat:$:Y
 
offtopic , 300B buizenversterker ? met floating cameleon luidsprekers :) ?
ontopic koop nooit echt hele dure handschoenen , meer dan 100 euro vindt ik teveel . doe er gemiddeld ook 3 jaar mee.
Maar invetten zal zeker helpen , misschien van die foam handvatten anders proberen ?
 
Laatst bewerkt:
Zal ook wel schelen of je een setje "race/zomerhandschoenen" hebt of een setje winterhandschoenen met dik leder.
 
Vet houd of maskt het leer soepel maar of het er echt beter van wordt?
Ben geen deskundige.
Maar een huid wordt gelooid met loog.
Dat haalt alle vet eruit.
Dan heb je leer.
En daarna smeren wij er weer vet op.
Heb wel eens gelezen dat snowseal of was beter werkt?
Kan iemand het uitleggen.
Ben ook maar een propje
 
Ik heb zelf 25 jaar in het leer gezeten. Slijtage vlak naast het stiksel is redelijk normaal. Op die plekken wordt het leer tijdens het stikken geperforeerd en middels garen onder enige spanning tegen elkaar getrokken.

Dun leder (vaak chroom gelooid net als zeemleder) kan dan relatief snel gaan scheuren.

Om dit te voorkomen, wordt het leer op stiknaden daarom vaak als het ware omgezoomd (kijk maar eens naar de leren bekleding van een autostoel).
Bij handschoenen is hier alleen niet de ruimte voor en de stiknaad wordt ongewenst stugger.
 
Da's toevallig. Vandaag ook een gat ontdekt in mijn rechter handschoen. Zijn wel al een jaar of 8 á 9 jaar oud en nooit schoongemaakt of ingevet ofzo
Alpinestars GP plus:

Bekijk bijlage 1894761


Ben al aan het zoeken voor andere. Zelfde type maar waarom hebben die nieuwe modellen van die rare oranje streepjes op de vingertoppen :r

Bekijk bijlage 1894763

Ja ja ja het gaat om de veiligheid.... maar het oog wilt ook wat:$:Y
Polly, dat heet met je tijd mee gaan :P
Ik persoonlijk vindt de vingertopjes eigenlijk best mooi!
 
offtopic , 300B buizenversterker ? met floating cameleon luidsprekers :) ?
ontopic koop nooit echt hele dure handschoenen , meer dan 100 euro vindt ik teveel . doe er gemiddeld ook 3 jaar mee.
Maar invetten zal zeker helpen , misschien van die foam handvatten anders proberen ?
Bijna, Er zitten kt88's in. is een Chinees versterkertje welke bijzonder goed bevalt (al ga ik deze binnenkort wel even flink onder handen nemen). Wat betreft de speakers, De kasten zijn van een set Xanadu AW16, maar qua originaliteit is er nog maar weinig van over, kasten zijn inwendig aangepast, Heb andere tweeters, en woofers geplaatst om vervolgens nieuwe filters te ontwerpen en te maken. Het zijn dus gewoon zelfbouw speakers(waar ik eigenlijk wel een beetje trots op ben, want jeetje wat klinkt dit mooi).

qua handschoenen ben ik absoluut bereid om wat meer te betalen. Een vriend van me heeft zijn pols gebroken tijdens een aanrijding. Dit is ongeveer 6 jaar geleden gebeurd, maar zal nooit weer helen. Enduro rijden of op een sportmotor is voor hem niet eens meer mogelijk en voor mij zou het wel echt een nachtmerrie zijn wanneer enkel nog maar op een tourmotor kan rijden, laat staan de dagelijkse consequenties die het te weeg brengt. die 100 euro geef ik anders wel uit aan iets stoms zoals met de vriendin uit eten ofzo.
 
Bijna, Er zitten kt88's in. is een Chinees versterkertje welke bijzonder goed bevalt (al ga ik deze binnenkort wel even flink onder handen nemen). Wat betreft de speakers, De kasten zijn van een set Xanadu AW16, maar qua originaliteit is er nog maar weinig van over, kasten zijn inwendig aangepast, Heb andere tweeters, en woofers geplaatst om vervolgens nieuwe filters te ontwerpen en te maken. Het zijn dus gewoon zelfbouw speakers(waar ik eigenlijk wel een beetje trots op ben, want jeetje wat klinkt dit mooi).

qua handschoenen ben ik absoluut bereid om wat meer te betalen. Een vriend van me heeft zijn pols gebroken tijdens een aanrijding. Dit is ongeveer 6 jaar geleden gebeurd, maar zal nooit weer helen. Enduro rijden of op een sportmotor is voor hem niet eens meer mogelijk en voor mij zou het wel echt een nachtmerrie zijn wanneer enkel nog maar op een tourmotor kan rijden, laat staan de dagelijkse consequenties die het te weeg brengt. die 100 euro geef ik anders wel uit aan iets stoms zoals met de vriendin uit eten ofzo.
Handschoenen houden geen verbrijzelde pols tegen.
Eigenlijk alleen schaven van je huid en vlees.
Dat de vingerkootjes niet over straat rollen.
Of in stekels blijven hangen bij off road.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Handschoenen houden geen verbrijzelde pols tegen.
Eigenlijk alleen schaven van je huid en vlees.
Dat de vingerkootjes niet over straat rollen.
Of in stekels blijven hangen bij off road.
Jawel hoor, misschien niet in alle gevallen maar het is de bedoeling van wel.
Die sliders zorgen ervoor dat je hand wegglijdt ipv dat je pols de schok op vangt.
IMG_20230623_132400.png
 
Jij hebt veel vertrouwen in een stukje materiaal van 2cm2
En mocht je per ongeluk op die draaiknop kletteren die aan de zijkant zit.
Weet je zeker dat er wat knakt.
8-)
 
Dag Iedereen,

Het was enige tijd geleden dat ik online ben geweest op het forum, excuus daarvoor!

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat handschoenen door gesleten zijn van enkel dragen? Ik heb een paar handschoenen. En de gaten zijn er letterlijk ingesleten van enkel dragen, ook stiksel etc laten los. Ik ben er gelukkig nooit mee gevallen of iets dergelijks.

De fabrikant vindt dit vrij normaal na 3,5 jaar (hobbymatig gebruik) en noemt het normale slijtage, ik persoonlijk vind dit nog al stug, hoe denken jullie hier over?
Ik heb ze overigens nooit in de regen gedragen of iets dergelijks of met gekke dingen de handschoenen schoongemaakt.
na 3,5 jaar af en toe dragen lijkt het vreemd.

ik:
goedkope aliexpress zomerhandschoen: jaar gedragen geen slijtage
dure merkhandachoen: 2 jaar gedragen met rijden overal slijtageplekken

en ook regelmatig rijden voor plezier, hobby en enkele keer woon-werk.
ik heb het op kwaliteit issue gehouden...
 
Jij hebt veel vertrouwen in een stukje materiaal van 2cm2
En mocht je per ongeluk op die draaiknop kletteren die aan de zijkant zit.
Weet je zeker dat er wat knakt.
8-)
Ja, ik heb het ook al getest.
Je hebt nog geen ervaring met dat systeem denk ik.
Je moet aardig hard trekken om de spanning eraf te halen en de locatie van die knop zit zo dat je er bijna onmogelijk op kan vallen.
Behalve als je je schouder/elleboog al gebroken hebt.


Hier zie je de locatie beter:
shopping.jpeg
 
Jij hebt veel vertrouwen in een stukje materiaal van 2cm2
En mocht je per ongeluk op die draaiknop kletteren die aan de zijkant zit.
Weet je zeker dat er wat knakt.
8-)
Ik denk dat het beter is om de wetenschap er achter te vertrouwen. Zoek maar eens op hoe mensen hun polsen breken, dan begrijp je meteen waarom die sliders sliders heten en waarom ze zo goed werken.
 
Ik vertrouw helemaal niemand en helemaal niet ern verkoper met gladde verkooppraatjes 8-)
 
Handschoenen van kangoeroeleer invetten heb ik 1x gedaan en daarna nooit meer. Werd gladde bende. Hou ze voortaan lekker droog/schoon
 
Alles met elkaar Max 15k denk ik. Ze werden gebruikt voor rondje circuit en de sportievere rondjes om de kerk. Wat mij verbaasd is dat veel mensen dit vrij normaal vinden, maar als het leer het al niet wint van rubberen handvaten, hoe moet het mij dan beschermen van asfalt? Ook is het leer door bij de protectie. Wellicht slecht te zien, maar je kan gewoon zien dat het leer er letterlijk afgeschuurd is. Geen droogte of niks te bekennen in het leer, waardoor het zou kunnen scheuren.

Qua dragen zijn dit oprecht ver weg de beste handschoenen die ik ooit gehad heb, maar de veiligheid laat ogenschijnlijk te wensen over en dat baad me serieuze zorgen. Mijn broer heeft zijn motorpak van Damen wat we destijds tegelijk gekocht hebben en die houd het gelukkig nog goed uit.

Ik heb al tich handschoenen versleten en vervangen, maar nooit om deze reden. De eerste en laatste keer dat ik handschoenen koop met kangoeroe leer er in, ook Hollands glorie zit er bij mij niet meer in denk ik.
Dan vind ik het best snel! Mijn leren Rev'it zomerhandschoenen vertonen geen (zichtbare) slijtage na zo'n 13000km.
Bij mijn mid-seasons met textiele buitenlaag, ook van Rev'it, is dat een ander verhaal. Daarbij slijt de 'mooie' matte buitenlaag er op bepaalde plaatsen af en daar heb ik nog maar zo'n 6000km mee gereden.
 
Raar, ik heb gewone zomerhandschoenen van motorbeurs, rijd ca 20K per jaar en heb ze zeker 10 jaar..
 
Vind 3,5 jaar / 15k kilometer abnormaal weinig.

Mijn onderbroeken van de Wibra gaan al langer mee. Die slijten na zon jaar of 8 wel door, als ik mijn collega's moet geloven...
 
Vind 3,5 jaar / 15k kilometer abnormaal weinig.

Mijn onderbroeken van de Wibra gaan al langer mee. Die slijten na zon jaar of 8 wel door, als ik mijn collega's moet geloven...
Wat eng dat jij je collega naar je poepertje laat kijken of de onderbroek al doorschijnt.
VUNS.
 
heb handschoenen uit 1986...
dingen zijn nog heel en doen het nog prima,
ooit bij gericke aangeschaft.
ik meen rendieren leer...

tenminste, er staat zo'n Scandinavische kangoeroe op..

oké,
ik heb ze niet 24/7 aan en zijn zomer dingen..
maartoch..
Jammer dat die zaak niet meer bestaat, daar haalde ik al mijn woonwerk kleding. Goede kwaliteit voor weinig. Ik heb al 15 jaar een setje goretex handschoenen van Gericke, alleen de linkerduim is een gaatje in gekomen (richting aangeven, niet heel hip ik weet het).

Ik vind eigenlijk de slijtage van TS wel raar. Er staat bij hobbymatig gebruik, en dan de handpalmen versleten? Leun je dan zoveel op je handen, knijp je in je stuur? Of komt het door de kwaliteit leer? Is het veelgebruikte kangoeroeleer niet zo duurzaam?
 
Terug
Bovenaan Onderaan