Motorhandschoenen doorgesleten van enkel dragen?

Leun niet te veel op het gebruikte soort leer.

Het ene paardenleer is het andere paardenleer niet. Zit veel kwaliteitverschil tussen.

Veel kleding maakt het me niet uit wel leer, je moet het voelen.
Voor leren strops daarentegen, elke huid heeft andere eigenschappen.
Maar zelfs die slijten niet door B|
 
Ik weet niet of het al genoemd is maar je moet je handen insmeren, nu heb je met je ruwe knuisten dat fragiele dunne geitenleer kapot geschuurd,... knurft. 🤟

3,5 jaar bij regelmatig gebruik vind ik niet gek, wel af en toe insmeren, als ze nat worden en snel drogen worden ze erg hard en brokkelig. Dus ook je handschoenen insmeren.
 
Ik weet niet of het al genoemd is maar je moet je handen insmeren, nu heb je met je ruwe knuisten dat fragiele dunne geitenleer kapot geschuurd,... knurft. 🤟

3,5 jaar bij regelmatig gebruik vind ik niet gek, wel af en toe insmeren, als ze nat worden en snel drogen worden ze erg hard en brokkelig. Dus ook je handschoenen insmeren.
Het insmeren heb ik nooit gedaan. Wat betreft snel droog en nat worden zit vermoedelijk wel het grootste probleem, voornamelijk door zweethanden.
 
Vandaag is de GP van Assen (Moto2 geweest) en je kan de handschoenen van Zonta Van Der Goorbergh winnen.
Hij is er mee gevallen op Le Mans, dus ze zijn voor aan de muur, al konden ze nog wel gebruikt worden voor een regenrace vertelde zijn vader Jurgen. _O-

Moraal van dit verhaal:
Kangoeroeleer is gewoon heel soepel en dun maar kwetsbaar.
Vandaar mijn goedkope race handschoenen al sinds 2018 mee gaan en nog z.g.a.n. zijn. :P
(Twee valpartijen, woon~werk en ca. twaalf circuitdagen per jaar)
 
Vandaag is de GP van Assen (Moto2 geweest) en je kan de handschoenen van Zonta Van Der Goorbergh winnen.
Hij is er mee gevallen op Le Mans, dus ze zijn voor aan de muur, al konden ze nog wel gebruikt worden voor een regenrace vertelde zijn vader Jurgen. _O-

Moraal van dit verhaal:
Kangoeroeleer is gewoon heel soepel en dun maar kwetsbaar.
Vandaar mijn goedkope race handschoenen al sinds 2018 mee gaan en nog z.g.a.n. zijn. :P
(Twee valpartijen, woon~werk en ca. twaalf circuitdagen per jaar)
Ik had vorig jaar een paar dure held handschoenen gekocht , maar zaten toch niet lekker
Toen werd ik van mij sokken gereden door een bejaarde die mij niet zag
Heb ze toen geclaimed bij de verzekering, kwam ik er toch nog van af
Vind met dat soort dingen ( helmen , kleding handschoenen) dat je er pas na een paar ritten achter komt of iets bevalt en lekker zit
 
Voor mij ook tijd voor nieuwe handschoenen overigens :p 1x keer even kort het asfalt verkend waardoor er kleine gaatjes in het leer zijn ontstaan en vervolgens na 2 weken sturen op vakantie aardig uitgescheurd. Gezien ik niet direct op mijn handen viel (lowsider en gleed netjes op mijn kont vd baan, dus handen waren puur ter stabilisatie/steun) vond ik het wel bijzonder dat het leer direct gescheurd was. Zie foto

Nu soortgelijke handschoenen met kangoeroe leer gekocht, ook met Knox sliders op de handpalm en pols, gekocht via Amazon voor 130€ van het merk Racer (racer.at). Benieuwd hoe lang het meegaat

De Damen handschoenen hebben ook sliders op handpalm maar de huidige lijn vind ik wat te druk met alle optekeningen. En anders kom je bij Knox handroid uit voor de dubbele prijs.

Overige merken met sliders heb ik nog niet gevonden
 

Bijlagen

  • 20230630_140133.jpg
    20230630_140133.jpg
    203,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
De Damen handschoenen hebben ook sliders op handpalm maar de huidige lijn vind ik wat te druk met alle optekeningen. En anders kom je bij Knox handroid uit voor de dubbele prijs.

Overige merken met sliders heb ik nog niet gevonden
Dan kijk je niet te hard rond denk ik. (Er bestaan natuurlijk ook duizenden handschoenen)
Dit is een foto van mijn handschoenen.

Van links naar rechts: Richa, revit van 2j oud, Revit van 9-10j oud.
M'n vorige set handschoenen had het ook, van het merk Dainese .
IMG20230701144835.jpg




Screenshot_2023-07-01-14-52-36-39_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Dan kijk je niet te hard rond denk ik. (Er bestaan natuurlijk ook duizenden handschoenen)
Dit is een foto van mijn handschoenen.

Van links naar rechts: Richa, revit van 2j oud, Revit van 9-10j oud.
M'n vorige set handschoenen had het ook, van het merk

Maar dan wil ik de pink ook vast hebben :p lijkt me veiliger.

Maar het helpt niet dat de meeste product fotos de bovenkant van de handschoen laten zien en niet de binnenkant
 
Mijn motorhandschoenen van de Lidl, gekocht in 2007 van ws nog geen 3 tientjes, zijn nu ruim 15 jaar en 150.000 km later nog steeds intact.
 
Maat van me had de nieuwe Alpinestars SP2 V3 gekocht voor 139.99. Hij was nog aan het lessen en bij het lessen was het frictiegedeelte aan de binnenkant van de handpalm al gescheurd en versleten.

Teruggegaan bij de zaak waar het gekocht was en toen werd er een lulsmoes verteld over dat de handschoenen in Maleisie gemaakt worden ofzo en dit heel normaal is.

Niet mee akkoord gegaan en uiteindelijk een nieuwe set handschoenen gekregen 6 weken nadat ze voor garantie waren opgestuurd.
Mijn SP2 V2's zijn na 4 jaar nog prima. Lijkt wel alsof ze steeds meer bezuinigen op materiaal en de prijs verhogen met 70%. Is gewoon misbruik maken van hun eigen succes als merknaam.
 
Dan kijk je niet te hard rond denk ik. (Er bestaan natuurlijk ook duizenden handschoenen)
Dit is een foto van mijn handschoenen.

Van links naar rechts: Richa, revit van 2j oud, Revit van 9-10j oud.
M'n vorige set handschoenen had het ook, van het merk Dainese .
Bekijk bijlage 1897879



Bekijk bijlage 1897881
Toevallig vandaag de richa’s gekocht die jij ook op de afbeelding hebt.

Belangrijk vind ik sliders, helaas niet van Knox, maar deze zullen mijn pols ook wel afketsen. Ook de normale polsbescherming is een stuk beter dan die van de meeste handschoenen, al komt het allemaal nog niet eens in de buurt van mn oude handschoenen, maar het is crisis(voor mij tenminste) en deze hadden 50 korting, dus maar 75 euro.

En speciaal voor Darkoz, de pink zit vast bij de Richa’s hoor😜.

Wat betreft Alpinestars, hier ben ik nog nooit echt fan van geweest, al vind ik hun laarzen vaak toch wel erg mooi. De rest is vaak naar mijn inziens van matige kwaliteit voor wel een zeer volle prijs.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 19
  • image.jpg
    image.jpg
    155 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan