Motorjeans 2012 gezocht

hc460

MF veteraan
6 nov 2009
1.047
0
Ik wil me (toch) eens gaan orienteren voor een spijkerbroek om op bepaalde korte ritten te gaan dragen.
Nu draag ik die sowieso wel eens maar ik vermoed dat mijn "diesel of levi's " weinig beschermt.... O-)
De zoekfunctie heb ik gebruikt en daar kom ik veel oude topics tegen al dan niet icm met een berg gein.
Ook al eens bij diverse zaken geweest, en als daar iets aanwezig was eens het product bekeken waarbij ik toch vaak mezelf afvroeg waar nu de toegevoegde waarde was buiten het prijskaartje om.

Zijn er anno nu mensen die ervaringen hebben, of bekend zijn met jeans die de moeite waard zijn waarbij er ook een vorm van protectie inzit.
 
Hallo HC 460

Ik weet niet waar je woont maar ik heb vorige week bij motorservice Sneek een kevlar Spijkerbroek met protection gekocht. Misschien een ideetje??

Groet Jan
 
zoekfunctie niet goed gebruikt??

Motorjeans zijn wel degelijk anders; ze zijn vaak gedeeltelijk gevoerd met kevlar. Daarnaast zitten er meestal wel knieprotectoren in.
zie bijv. dit topic voor serieuze valervaringen en een testverslagje
 
Laatst bewerkt:
Rij al een tijdje rond met Sartso Killer kevlar jeans.

Zien er uit als normale casual jeans (wat bij kevlar jeans toch vaak niet zo is) en draag ze ook wel eens als ik niet op de motor zit gewoon omdat ze lekker zitten en er goed uitzien.

Heb er zelf ook knie bescherming bij. Hier besteld:

xtremewear.nl

Wel wat prijzig...maar dan heb je ook wel wat.

Overigens nog niet mee gevallen en probeer ik zo te houden ook :).
 
ik vind meeste merken best wel lelijk.. een paar zagen er goed uit.

Ene Poolse merk kwam als twee uit test en zag nog heel goed uit... weet naam effe niet meer
 
Draag 'r zelf nu een van Richa. Mét knieprotectoren. Geen val-ervaringen mee (gelukkig). Heb overigens ook nog nooit iemand anders met zo'n broek gezien of iemand erover gehoord..
 
Heeft iemand naam voor mij... hij eindigde als tweeden plaats en werd in Polen gemaakt.. was ook niet erg duur...
 
Ik heb jeans van BMW. Prijzig maar wel goed. Met uitneembare bescherming erin. Geschikt voor de betere klappers (ik ben er nog niet mee gevallen overigens).
 
Laatst bewerkt:
Prijs is ondergeschikt.
Punt 1 vindt ik dat niet belangrijk tot bepaalde hoogte,punt 2 mag kwaliteit best betaald worden icm pasvorm en gebruiksgemak.
 
ESQUAD JEANS | Define for gears, led by technology.

Esquad, is mooi spul, en mooie broeken!

bij ons in Geleen (zuid limburg zit een dealer) www.hms-geleen.nl

Mee eens ik heb ongeveer twee weken geleden een broek van esquad gekocht met alle protectoren erbij. Dat ding is erg mooi en heeeeerlijk rijden met dit kleffe weer!

Ongeveer 200 euro met protectors, vindt ik op zich wel te doen aangezien je voor een dure normale spijkerbroek ook al snel 120 betaald tegenwoordig...
 
Dit zijn de BMW jeans die ik vrijwel dagelijks gebruik 8-)

full
 
Tip: Ga naar een grote motorzaak en pas vele merken.

Mijn ervaring is dat het voor ieder anders is wat lekker zit en mooi staat.
"Passen" is niet alleen aantrekken, maar ook even proefzitten of zelfs rijden op jouw eigen motor. Sommige merken vond ik te strak om het kruis zitten bijvoorbeeld en andere weer veel te los om de benen.

Ik ben uitgekomen bij Draggin' na ongeveer 7 merken aan te hebben gehad. Mijn vriendin wil alleen maar E-squads en die staan haar zeer goed op de motor ;)
 
Rij al twee jaar met een Bering Elroy met uitneembare kniebeschermers. Gekocht bij de Leertent in Amsterdam.

Gelukkig nog niet de grond mee geschraapt.
 
Zelf draag ik een e-squad. Ze hadden iets hoger gemogen van mij maar misschien moet ik zelf ook wat kilootjes verliezen :) Overigens zijn de e-squad broeken niet met kevlar verstevigd maar met Armalith. Vraag me echter niet wat dit precies voor een verschil maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan