Motorkleding voor duopassagier(e)

DGP

MF veteraan
12 mei 2002
1.307
24
Hello motorforummers,

Af en toe heb ik een duopassagiere achterop het motorfietsje. Vaak is het dan altijd een crime motorkleding bij elkaar te scharrellen voor de duopassagiere indien het gaat om een wat langere rit en zij geen motorkleding heeft.

Veel vrouwliefjes van vriendjes die maar 1x per jaar achterop zitten weigeren vaak angstvallig wat kleding uit te lenen of anders met de grootste tegenzin (ze zijn zeker bang de kleding terug te krijgen met vage onduidelijke sportvlekken }) ).

Uiteindelijk heb ik uit pure ellende extra motorkleding gekocht die een duopassagiere mag aantrekken bij een wat langere rit (een all weather broek zoek ik nog).

Wat zijn jullie ervaringen als het gaat om motorkleding voor de duopassagier(e)?
 
M'n vrouw heeft altijd mijn leren jas aan en een all weather broek. Daaronder kisten, SHOEI helm en leren handschoenen.. best ok toch? :)
 
bij mij achterop krijg je altijd hetzelfde
leer als wat ik heb........(2 pakkies)
dan zitten ze misschien wel niet helemaal
lekker qua pasvorm
maar iets anders ziet er niet uit...
 
Met kisten bedoelen we legerschoenen. Dus die mooie zwarte, stevige, oerdegelijke schoenen die de mannen/vrouwen in het leger ook dragen. Verkrijgbaar bij your local dumpstore :+

Lol, die taalverschillen toch! Wij noemen ze "combats", verkrijgbaar bij 't Amerikaans Stockhuis :)
 
hehe :+

Kisten ja, zwart leren met kunsstof neus.. iedaal motor schoeisel
zou niet zonder kunnen :)

Waterdicht, stevig, hoog, van leer dus prima :)
 
Mijn wederhelf heeft exact dezelfde motorkleding als mij. Ik heb er zelf als extra nog een lederen broek bij, dat is het enige verschil. Als er ´s iemand anders mee achter op gaat mogen ze van mijn partner best wel haar kleding aan. Alleen haar helm leent ze beslist niet uit.
 
Ja dat ken ik...die vrouwen altijd zeiken als het om uitlenen gaat.

Mijn wederhelft leende ook met de grootste moeite iets uit...altijd gezeur over dat ze het niks vind als een ander haar spullen gebruikt.

Nu de beste oplossing: wederhelft is verschwunden en motorpak is er nog..hahaha (is wel handig met zoeken naar nieuwe wederhelft...trouwens)

maar ontopic: vind ik eigen verantwoordelijkheid, je bent gek als je een voorraadje kleren gaat aanleggen voor mogelijke passagieres. ;) Als het niet past moeten ze zelf maar voor iets zorgen, maar zonder goeie kleding neem ik niemand achterop.
 
als ze zelf geen goed passende motorkleding hebben komen ze niet achterop.
ik ga ook niet wat halen.
Ben toch zeker sinterklaas niet.
 
De duopassagier-kleding die ik koop blijft mijn eigendom. Het is niet de bedoeling dat ik elke duopassagier kleding ga schenken. Ben wat dat betreft ook niet Sinterklaas.

Maar als een keer Bertha 4548-A-304 met maatje XXL achterop wil dan wordt het wel wat sjorren met extra spanbanden rondom dat corset zodat alsnog dat motorjasje met maatje S past :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan