[Motornavigatie] GoRider Biker II

1) niet heel veel maar mijn idee lijkt het op dat de excaliber een meer budget system is minder CPU minder geheugen en minder stevige bouw lijkt het de Extensa heeft een goede rubberen rand om heen. En een nieuwe versie dan de 2 voorgangers.
2) je kan de gorider met een extra headset bestellen pro (1 set) duo (2 sets) ik heb zelf een losse gorider + 2x de aloha bikecom (1300 meter) besteld ipv de standaard normale set die er bij zit.

Oké ik dacht juist dat de excalibur nieuwer is. Hoe kom ik daar achter?


Die headset is voor mij niet interessant ik heb de sena 20s super systeem *D
 
zet het volgende eens in het \Primo\SYS.TXT bestand:
[gps]
port=auto
baud=9600

als die er al in staan staat waarschijnlijk de waarde baud= op "auto" pas die dan aan naar 9600 of zelfs 4800

Dit was de gouden tip!

Bovenstaande ingevoerd (stonden beide op auto) en heb de navigatie gisteren en vandaag een aantal keer aan en uitgezet onderweg. Meestal met ongeveer een minuut gps ontvangst. Heb één keer gehad dat het nog erg lang duurde, waar dit aan lag weet ik niet maar van de 5 of 6 keer valt het niet tegen.
 
dan kan je gewoon aansluiten op je rider :)

The Biker-Extensa is a renewed robust 4.3″ motorcycle navigation, a powerful addition to the motorcycle GPS series (Biker-II and Excalibur). Again GoRider makes premium GPS navigation for motorcyclists affordable with the new GoRider Biker-Extensa.

GoRider Biker-Extensa | go easy - go rider (de site is aardig slecht) Maar wat ik begrijp is de Extensa nieuwer dan de Excalibur en de specs zijn beter van de Excalibur. Verder weet ik er ook niet genoeg van maar ik vind het beter om een laag rubber om de rand te hebben van mijn Navigatie op de motor ik verwacht dat hij wel kan vallen per ongeluk. De extensa heeft ook 4gb meer storage en een mooie cradle die je kan laten zitten op de motor met zonnekap.

Maar wat een gave navigatie zeg (ik heb een tomtom van 7-8 jaar oud in de auto en op mijn tablet ook tomtom) maar ziet er goed uit moet wel even wennen maar hij geeft zelfs tips om de file te vermijden super netjes. Verder duidelijke display maar ik moet toch echt die standaard motor rijder aanpassen ziet er niet uit :) Maar verder een goede navigatie voor 150 euro ben er super blij mee. Voor de auto komt er deze maand nog wel weer een TomTom terug met gratis kaartupdates (lifetime) maar om 450 euro uit te geven voor een Rider ging me te ver ik koop voor deze wel elke 1.5 jaar wel een kaart updates dan kan ik bijna 10 jaar rijden voordat ik mijn rider er uit heb. Ga nu een paar keer in de auto testen en dan de motor updates installeren kijken hoe dat is. Het enige is misschien dat hij een beetje traag aanvoelt maar ik vergelijk een Quad core tablet met een navigiatie die maar 25% van de CPU heeft. Maar voor 150 euro vind ik dat niet echt een issue.
 
Gisteren heb ik de firmware 2.41 op headset geplaatst en de verbinding tussen navi en headset komt sneller tot stand na opnieuw opstarten van het systeem.
 
Ik stel de vraag nog maar eens aangezien hij niet beantwoord is.

Even een ervaring vraag is er een telefoon/carkit functie in de gorider systemen? Dus dat hij je telefoonboek kopieerd en dat je op je scherm ziet wie er belt etc?
 
Geen idee, maar stel jezelf deze vraag: Hoe veilig lijkt het jou om tijdens het motorrijden te gaan bellen, laat staan door je telefoonboek bladeren?
 
Geen idee, maar stel jezelf deze vraag: Hoe veilig lijkt het jou om tijdens het motorrijden te gaan bellen, laat staan door je telefoonboek bladeren?

Nou bladeren niet Hahaha, het gaat me er meer om dat ik eventueel zie wie er belt zodat ik kan kiezen of ik opneem of niet. Bellen op de motor doe ik minimaal maar het is gewoon handig als maatjes je bellen die eventueel nog aan willen sluiten bij een rit etc. Alleen bij een garmin kun je zien wie er belt zodat je zelf de keuze kunt maken neem je op of niet! Mijn vraag is daarom ook heeft de gorider een zelfde systeem of helemaal niet?
 
Laatst bewerkt:
Mijn gps instructie kan ik onderbreken door intercomfunctie te activeren, dat zou toch eigenlijk niet mogelijk moeten zijn . Wie weet de oplossing?
 
zet het volgende eens in het \Primo\SYS.TXT bestand:
[gps]
port=auto
baud=9600

als die er al in staan staat waarschijnlijk de waarde baud= op "auto" pas die dan aan naar 9600 of zelfs 4800

Top!
In mijn geval port op 1 en baud op 4800. Vrijwel direct een fix. Ik rij er zaterdag mee naar Kroatië eens zien hoe hij dan bevalt.

Helemaal blij met wat ik tot nu toe zie
 
Maar 1dayfly heeft de gorider 3 in de aanbieding

go_rider_extensa_biker_3.jpg


iWALK 13000 mAh OUTDOOR POWERBANK
 
Het is geen geld ik heb de iets grotere versie die is prima voor zijn geld en de kaart updates zijn duur en niet goed geregeld maar als dat alles is. Verder prima alternatief voor de extreeeeeeem dure tomtom voor die paar keer dat je het nodig heb.
 
Heb de gorider biker 3 ook besteld bij onedayfly.
Zou volgende week binnen moeten komen, levering was wat vertraagd.
Door de vertraging krijg ik er wel een gratis auto houder bij..... Maar laat ik die er nou toevallig al bij besteld hebben.
 
Heb de gorider biker 3 ook besteld bij onedayfly.
Zou volgende week binnen moeten komen, levering was wat vertraagd.
Door de vertraging krijg ik er wel een gratis auto houder bij..... Maar laat ik die er nou toevallig al bij besteld hebben.

Hm, daar heb je dus weinig aan :')

Ik had hem niet mee besteld, dus het is een mooi extraatje.

Overigens is er de mogelijkheid tot het gebruiken van 100 routepunten per route. Dit werd bevestigd na een vraag van mijn kant.
 
Hm, daar heb je dus weinig aan :')

Ik had hem niet mee besteld, dus het is een mooi extraatje.

Overigens is er de mogelijkheid tot het gebruiken van 100 routepunten per route. Dit werd bevestigd na een vraag van mijn kant.

Ja ik heb ze nog gemaild of ik niet mijn geld voor de autohouder terug kan krijgen, aan 2 heb ik niet zoveel...
Dus wie weet lukt dat nog. Toch wel netjes dat ze dit zo doen.
 
Moest deze week mijn GoRider terug sturen
wat problemen met verbinden aan de PC en opladen (na half jaar en 2x gebruikt)

Kan niet anders zeggen dan perfect service
Navigatie doet het weer perfect
En ze hadden zelfs de USB kabel vervangen (bleek niet goed te zijn) en een nieuwe USB wandlader bij. Een wandlader die ipv 1a, 2a geeft als oplaadstroom, om de navigatie nog beter op te laden.
En de navigatie was zelfs teruggestuurd in een mooi opbergzakje.
 
Het heeft even mogen duren, maar na drie weken is m'n Gorider Biker 3 dan eindelijk verzonden. Hopelijk komt ie morgen binnen :)
 
Extensa is de laatste nieuwere versie, heb zelf de Excalibur.
Zit bar weinig verschil tussen beide.
Extensa heeft net iets groter intern geheugen, processor is net iets sneller (niet heel veel) en de batterij is intern verwerkt.
 
Goed, vanavond het eerste probleem gehad met m'n Biker 3.

Wilde even de kaarten updaten. Netjes gedownload van de website en daarna de instructie gevolgd. Dat ging goed, tot de stap waarbij je de oude kaarten moet verwijderen en daarna de nieuwe er op moet zetten. Dat verwijderen ging wel, maar de nieuwe er op zetten ging niet meer. De oude kaarten konden er vreemd genoeg ook niet meer op. 100MB schijfruimte te weinig voor beide setjes kaarten.

Uiteindelijk is het me gelukt door kaarten van een aantal landen te verwijderen uit de map met nieuwe kaarten en zo het mapje klein genoeg te maken zodat het er op gezet kon worden. De verwijderde kaarten ga ik niet missen, want dat zijn toch Oostblok landen waar ik niet kom.

Mocht je tegen hetzelfde probleem aanlopen; de kaarten staan in het mapje PRIMO -> CONTENT -> MAP.

Verder bevalt de navigatie tot nu toe wel goed. Het SD-kaartje met muziek wat er vanavond in ging werd snel herkend, een bluetooth verbinding met m'n telefoon werd snel gelegd en het navigeren in de kaarten vloeiend.
 
Extensa is de laatste nieuwere versie, heb zelf de Excalibur.
Zit bar weinig verschil tussen beide.
Extensa heeft net iets groter intern geheugen, processor is net iets sneller (niet heel veel) en de batterij is intern verwerkt.
Thanks! Wel raar dat de oudere versie, zonder headset, voor 269 wordt aangeboden en de nieuwe, ook zonder headset, voor 199.
Voor 289 heb je de extensa met bluetooth headset.
 
Dat ik zat te kijken vond ik dat ook zo vreemd dat de nieuwere versie voor een goedkopere prijs staat. Het is dat ik sinds begin van het jaar die van mij heb, anders zou ik voor die prijs wel voor de Extensa gaan.
Had die van mij zonder headset genomen, vond sowieso de set die erbij komt niet zo. Moet je de boommic proberen weg te werken van buiten naar binnen.
Voor dat geld wat je bespaart om zonder headset te nemen, kan je op eBay een goed setje nemen, die je gewoon helemaal in de helm kan wegwerken. Heb zelf nu via eBay voor een goed prijsje een Sena SMH5. Klein licht en compleet in de helm met de losse microfoon.

Vondt het ook wel grappig dat ik die Extensa voor het eerst zag, moest gelijk denken aan mijn eerste navigatie. Een goedkoop chinees alternatief, de Rage.
De exact zelfde vormgeving/looks, ook hoe de usb/sd kaart is weggewerkt.
En kwa prijs scheelt het ook niks, had toen voor die Rage 110-120 betaald en deze is nog geen 90 duurder. Alleen is de Extensa wel een veeeeeel betere uitvoering dan die Rage natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan