[Motornavigatie] GoRider Biker II

Dus even voor de duidelijkheid:

Je plaatst de kaart in de unit
Drukt op de resetknop achterin
Het updatescherm verschijnt, je drukt eerst op calibrate, dan op update en daar blijft hij hangen op 10%?



Nee, dat doe ik allemaal niet.......omdat dat me niet verteld is. Dus.....dat ga ik NU ff doen!

Oke....(al snap ik dat kalibreren niet want dat heeft toch alleen met het aanwijzen te maken, gevoeligheid daarvan?) Als ik hem verbind met de comp gaat die alleen maar opladen, hij start niet automatisch op. Dus doe ik hem aan......Nu drukte ik snel op kalibreren....deed dat....toen op update....en dan doet die dus helemaal niks.

Als ik hem dus gewoon aanzet, dan gaat die automatisch al updaten en dan blijft die dus hangen op die 10-15%...... Nog ff en ik wil hem tegen de muur aan gooien! :( :(
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet........Na een half uur staat die nog op 10%.....en niet op 11% ofzo.....Oke, ben een ongeduldig typje maar je zou dan toch wel wat verandering moeten zien of niet??
 
Welke gorider heb je en welke navigatie software draait daarop ?

Mijn gorider werkt met .kml bestandjes die ik in de route folder moet zetten.
Ik heb de gorider biker extensa met primo software.


Ik heb de eerste GoRider, met iGo Primo software, met de firmware update van 2013 Q1.

Voorheen kon ik op de één of andere manier heel simpel de 'link' van Google Maps kopieren naar RouteConverter, maar dat werkt nu niet meer.

Met Tyre kan ik zommige routes wel inladen maar ook niet alle want bij sommige geeft 'ie aan dat er onbruikbare parameters zijn gebruikt, alleen geeft ie niet aan welke dat zijn.
 
ik weet niet........Na een half uur staat die nog op 10%.....en niet op 11% ofzo.....Oke, ben een ongeduldig typje maar je zou dan toch wel wat verandering moeten zien of niet??

Kan, maar het ligt er een beetje aan hoe het geprogrammeerd is. Je hebt ook van die balkjes die snel vollopen tot 10%, daar lang stil staan en dan ineens doorschieten naar 100%.

Het is niet gezegd dat dat hier ook zo is maar het zou best kunnen natuurlijk. Het ding gewoon aan laten staan op het update scherm (en aan de lading) kan natuurlijk geen kwaad.
 
En zo ben ik dus maar langs paradigit gegaan......Zij keken naar dat sd kaartje en zeiden......misschien moet je dat even veranderen, tis nogal een oude......en wat blijkt........Ik krijg nu ineens een heel ander upload scherm en ik hoop dat die het nu wel gaat doen. Hij ging nu weer over naar een ander scherm en zit op 20%........nu laat ik hem wel hangen er aan en hoop dat die dus nu wel door gaat schieten naar die 100%........In ieder geval zag het er nu heel anders ff uit in het begin.
 
tis jammer.........maar helaas pindakaas.......Hij blijft nog hangen op die 20% en we zijn anderhalf uur verder. Dit gaat hem dus toch ook niet worden. Ik ga eens kijken of ik het via de zaak kan regelen waar ik hem heb gekocht.

PS: Heb hem teruggestuurd naar de mensen van Gorider. Zij gaan hem vast weer helemaal beter maken!
 
Laatst bewerkt:
Kennen jullie de mop van de GoRider die ik via 1dayfly had besteld?

Die is de weg in het sorteercentrum kwijtgeraakt en nooit bij mij aangekomen....
Beetje jammer. 1dayfly heeft toegezegd mij het aankoopbedrag te retourneren. Als dat wel aankomt, is dat service van 1dayfly.

En als ik bovenstaande zo lees, heeft deze navigatie wel een paar kinderziektes, dus weet niet of ik nou heel erg rouwig moet zijn dat mijn navigatie de weg kwijt is.
 
En als ik bovenstaande zo lees, heeft deze navigatie wel een paar kinderziektes, dus weet niet of ik nou heel erg rouwig moet zijn dat mijn navigatie de weg kwijt is.

Dat is niet best dat hij kwijt is, ik hoop dat je je centen terug krijgt. Wat de kinderziektes betreft, dat valt best mee. Bij mij werkte de gps ontvangst niet optimaal, maar dat kwam omdat ik de houder aangepast had en daarbij de antenne geblokkeerd had. Dat kan je niet echt een kinderziekte noemen.
Wat de tijd betreft, dat is helemaal in orde, een kwestie van eigenwijs de handleiding negeren en gaan lopen prutsen. ( standaard techneuten gedrag :) )
Inmiddels doet ie het prima en ben ik voor dat bedrag best tevreden.

Maar nu heb ik mijn motor te koop gezet en gaat de gps eventueel mee als de nieuwe eigenaar hem wil hebben. Op de motor die ik op het oog heb zit een gps voorbereiding voor een ander merk. Maar als de gps niet meeverkocht wordt, dan koop ik er een houder bij voor in de auto.
 
Hoi,

Ik heb het hele topic doorgelezen, maar ik zie nergens waar iemand hem in een gewone winkel gekocht heeft. Ik zou graag een keer ergens gaan kijken voor ik zo'n apparaat aanschaf. Weet iemand een winkel in Overijssel die de GoRider verkoopt?
 
Ik heb de Gorider extensa en wil die gaan gebruiken met het Sena SMH10R communicatiesysteem.
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik tussen twee rijders kan communiceren en tegelijk de navigatiestem kan horen.
 
Ik heb de Gorider extensa en wil die gaan gebruiken met het Sena SMH10R communicatiesysteem.
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik tussen twee rijders kan communiceren en tegelijk de navigatiestem kan horen.

Ik heb de Sena 20S daarmee pair ik met de extensa, en vervolgens druk je op de knop voor intercom en vanaf daar gaat alles vanzelf. Hoe dat met de SMH10R zit weet ik niet, maar ik gok dat dat ook ongeveer zo gaat.
 
Aan cascas: Het probleem is als volgt, ik kan verbinding maken met mijn telefoon en ook met mijn navigatie
Als ik nu de twee intercoms ga “pairen” wordt de bluetooth verbinding verbroken.

Communiceren tussen de twee helmen gaat ook maar dan is er geen navigatie of telefoon.
 
Aan cascas: Het probleem is als volgt, ik kan verbinding maken met mijn telefoon en ook met mijn navigatie
Als ik nu de twee intercoms ga “pairen” wordt de bluetooth verbinding verbroken.

Communiceren tussen de twee helmen gaat ook maar dan is er geen navigatie of telefoon.


Hij heeft de 20s die heeft 2 bleutooth modules dus kan zowel met navigatie en intercom gekoppeld worden! De 20s is het enige systeem die dat tot op heden kan.
 
Heeft iemand ervaring met het koppelen van headset, mobiel, en tegelijkertijd muziek luisteren via headset met de excalibur zo ja wat zijn de bevindingen.
 
Ik heb nu ook een gorider extenza en heb hem een aantal keer meegehad in de auto om te proberen. Het navigeren e.d. gaat prima, maar het duurt wel tussen de 5 en 10 minuten voordat hij genoeg statelieten heeft gevonden en "ontvangst" heeft.

Hebben jullie dit ook, of is hier een oplossing voor?
 
zet het volgende eens in het \Primo\SYS.TXT bestand:
[gps]
port=auto
baud=9600

als die er al in staan staat waarschijnlijk de waarde baud= op "auto" pas die dan aan naar 9600 of zelfs 4800
 
Zie ook:

hozzira in "iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition"

Hij roept een extern bestand aan welke dat calibratiescherm tevoorschijn tovert. Wat ik merk dat als hij opstart, dat ding verschijnt, hij een soort "cold reset" uitvoert van de GPS. Dit kan ik zien door hem ff aan te laten staan, naar het GPS scherm te gaan, daar kijken hoeveel satellieten hij gevonden heeft, dan iGO starten, switch scherm weer naar gps en daar zie ik gewoon dat hij reset.

Hoe dan ook, wellicht is mijn eerdere post belangrijker. Als je in de sys.txt je gps poort en snelheid op auto zet gaat Primo het voor je uitzoeken. Of dit vertraging oplevert weet ik niet, maar goed, hij pakt ook de hoogst mogelijke snelheid. Dit lijkt prima, maar betekend dus ook sneller verlies, immer, hij wil op een bepaalde snelheid communiceren, verwacht ook op die snelheid gegevens, lukt dat niet, dan krijg je in beeld dat je geen of slechte ontvangst hebt. Eigenlijk moet ik zeggen dat zijn gps check interval hoger ligt en hoe meer checks hoe eerder de kans op een "verlies".

Momenteel moet ik zeggen dat mijn GPSfix echt super is. Ik verlies tijdens het rijden nooit, echt nooit signaal. Ik heb dan wel een hele andere unit, maar heb ook andere instellingen in mijn sys.txt. Ik heb namelijk mijn gps poort, type en snelheid al in mijn sys.txt geforceerd. Reden dat dit echter in de Motor Editie niet zo is is simpel: jullie hebben allemaal verschillende units.

Wellicht kunnen jullie dit eens proberen:

Als je in sys.txt altijd port=auto en baud=auto hebt staan, ga dan vervolgens eens naar:
\Primo\save\profiles\01 en open daar system.ini

Kijk eens of je daar, onder GPS, ziet welke poort iGO heeft gevonden en welke snelheid hij gebruikt.

Zet dan in je sys.txt je poort alvast neer, en je snelheid op 9600
Experimenteer met de volgende snelheden als het niet het gewenste resultaat bied:

4800
9600
19200
38400



En ik ben zeer benieuwd naar de resultaten uiteraard, daar kunnen we iedereen mee helpen ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje wat is nou echt een noemenswaardig verschil tussen de excaliber en de ectensa? Prijs technisch kosten ze nagenoeg et zelfde.

Even een ervaring vraag is er een telefoon/carkit functie in de gorider systemen?
 
Laatst bewerkt:
1) niet heel veel maar mijn idee lijkt het op dat de excaliber een meer budget system is minder CPU minder geheugen en minder stevige bouw lijkt het de Extensa heeft een goede rubberen rand om heen. En een nieuwe versie dan de 2 voorgangers.
2) je kan de gorider met een extra headset bestellen pro (1 set) duo (2 sets) ik heb zelf een losse gorider + 2x de aloha bikecom (1300 meter) besteld ipv de standaard normale set die er bij zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan