Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed bezig @Daglop3r :)

das al snel AVD!
Ja, en dan ook nog eens met een vakantie van de instructeur er tussen. Dus als het kan dan nog 2 tussen lesjes en dan examen.
Maar opzich hebben we elke AVB les ook al wel gewoon gereden, dus het zit er wel een beetje in al, en krijg weinig opmerkingen.
 
Ja, en dan ook nog eens met een vakantie van de instructeur er tussen. Dus als het kan dan nog 2 tussen lesjes en dan examen.
Maar opzich hebben we elke AVB les ook al wel gewoon gereden, dus het zit er wel een beetje in al, en krijg weinig opmerkingen.

Ja ik rij ook van de Rijschool naar de AVB locatie.. Maar om dat zou een stukje rijden te noemen... _O-

Ach hoop lesje of 4 a 5 en dan ook AVD examen.
Eerst kijken wat hij 13 juli heeft te melden na de eerste echte AVD les...
 
Gefeliciteerd allen!

Vandaag weer lekker stukje gestuurd en diverse oefeningen gedaan die ik nog niet eerder gedaan had. De langzame slalom en de halve draai. Weer even wennen na de snelle oefeningen.
De oefeningen op snelheid heb ik zowaar steeds beter onder de knie, het kwartje valt blijkbaar. Nu lekker doorpakken.
 
Gefeliciteerd aan alle geslaagden!

Hoorde vandaag van de instructeur dat hij een AVD datum heeft voor volgende week donderdag. Nog wat lessen daarvoor proppen en dan hopelijk in een keer slagen. Moet nog wat rustiger en minder kijken volgens de instructeur dan worden mn bochten mooier. Nooit gedacht dat er zoiets was als teveel kijken :)
 
Iedereen gefeliciteerd meer behalen van het examen.
Morgen mag ik eindelijk ook weer op de motor na een mnd niet gereden te hebben.
 
Tnx all!

Ja ik rij ook van de Rijschool naar de AVB locatie.. Maar om dat zou een stukje rijden te noemen... _O-

Ach hoop lesje of 4 a 5 en dan ook AVD examen.
Eerst kijken wat hij 13 juli heeft te melden na de eerste echte AVD les...

FYI: Ik begin in Nijverdal, en dan reden we een beetje via dorpjes en plattelandweggetjes naar Wierden/Almelo om daar te oefenen op ene parkeerplaats.
 
Kijken en bochten: kijken waar je heen wil/moet. Zo simpel is het...
Dat ging me op de snelweg terug van m'n AVB bijna fout.
Vrij lange bocht waar je opzich wel met 120 doorheen kan, alleen werd de bocht toch wel scherp, kwam de witte kantlijn op me af, ging ik daar naar kijken en werd het een penibele situatie. Ik kon gelukkig met iets gas los op het stukje asfalt naast de streep nog weer rustig m'n rijbaan opsturen, maar als ik meer was geschrokken dan had ik ook vol de vangrail in kunnen vliegen.
Ben er niet echt van geschrokken maar dat was wel een goeie reminder om te kijken naar waar je heen wil.
 
@Daglop3r: gefeliciteerd *D

lessen wordt inderdaad steeds leuker. de kick van 'ik zeg de motor wat-ie moet doen, wat de motor wil is niet interessant. IK ben de baas in het spelletje dat motorrijden heet, niet de motor'. ook tijdens AVD-lessen gaat er wel eens iets niet zoals je het wil. motor die uit- of omvalt, bijvoorbeeld. of voorrangsregeltjes die je effe vergeet omdat je (te) geconcentreerd met je motor bezig bent. maar hé, daar zijn het lessen voor en daarvoor heb je zo'n blauw bordje met wille L achterop, he. het hoeft niet meteen 100% goed te gaan, zolang er maar een stijgende lijn in zit.

:]

Hahaha jaaa...eerste keer op de motor was meer: omg it's a beast... and i roared it to life _O-
 
Peentjes lopen zweten voor de les voor niets nada noppes gewoon hé!
Ging heerlijk! Reed mee met een kandidaat die morgen voor examen moet, en na wat uitleg over bochtjes op 't platteland van Grunn hebben we het grootste gedeelte van de tijd daar door gebracht aangezien examenkandidaat daar nog op moest oefenen. Bochtjes gingen al redelijk snel lekker. En toen was het gewoon genieten, écht genieten!
Ook nog wat binnen de bebouwde kom gereden, en dat ging ook wel goed! Natuurlijk elke keer alleen achter iemand aangekacheld en niet voorop gereden, maar toch, als je dan bij terugkomst een "not bad" uitdrukking ziet op het normaal gesproken ongelofelijk nuchtere groningers hoofd van je instructeur en hij ook nog zegt dat ie wel lekker ging voor mijn eerste keer, dan is je dag goed.

In andere woorden: heerlijke eerste les, op een roze wolkje naar huis toe gevlogen.

:]
 
Ik ben vandaag ook geslaagd! Ik had gelukkig goed weer en de examinator was ook lekker rustig. Morgen kan ik mijn rijbewijs ophalen. Motor staat te wachten onder zijn hoesje tot morgen ochtend!
 
@motographic mooi joh! Lekker het rond rijden zonder al die AVB oefeningen :) Nu lekker genieten natuurlijk...

@zwetje gefeliciteerd met je AVD! Heel veel veilige km's ;)
 
Hier ook vandaag AVB gehaald, eerste deel (2 dagen) van de spoedcursus zit erop! Nu morgen weer vanaf 08:30 de weg op en dan rond 15:00 AVD, gaat lekker snel zo!
 
Ohja, natuurlijk gefeliciteerd allen, ben trots op jullie allemaal, stelletje rappe motorcoureurs! :]


@zwollerob: zeg dat maar niet te hard, vandaag gewoon 2 keer een halve draai moeten maken e.d.! Maar waren redelijk ruime plekken. Easy does it. :Y

Aahrghh, ik wil nu al weer! Of beter nog, ik wil m'n papiertje! Of beter nog, m'n papiertje en 'n motor! :]
 
Zo dan! 't gaat lekker met de geslaagden! Gefeliciteerd allemaal. Lekker zo snel mogelijk rijervaring opdoen. Want je hebt dan wel je rijbewijs, rij-ervaring moet nog komen. En het liefst zo snel mogelijk, natuurlijk!

:]
 
Een vriend van me had nog redelijk lang dat papiertje. Komt hij bij de kassa wat drank af te rekenen, moet hij zich nog identificeren. Zucht, gedoe om het rijbewijs erbij te pakken, maar laten we het maar als compliment van de jeugdige looks opvatten.
Dus hij pakt zijn papiertje erbij; gelooft het kassameisje niet dat dat een écht geldig rijbewijs is! "Ehh, rijbewijzen zijn van plastic meneer."

Uiteindelijk de manager erbij geweest, die zich uitvoerig heeft verontschuldigt _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan