Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Lessend rijbewijs: (A/A1/A2?)
Eerste rijles: 21 Februari 2016
Theorie: 29 maart, check.
AVB: 11 mei, check.
AVD: 6 juli, check.
Rijschool: Storm Opleidingen (Castricum, Noord-Holland)
Lesmotor: KTM Duke 125 ABS

RBW net gehaald, door mijn vakantie kan ik volgende week pas mijn Honda Varadero 125 ophalen. Wel jammer van de 125cc's.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Na vandaag voor de tweede maal mijn theorie niet behaald te hebben (waar ik nogsteeds mega van baal.. :( ) ben ik op zoek naar een theorie BOEK voor het motor rijbewijs. Via de rijschool heb ik namelijk zo'n online ding gekregen en dat heeft nu al twee keer niet gewerkt, want dat gaat super traag en onhandig. Je kan namelijk ook niet 'even' terug bladeren ofzo bij dat systeem.

Dus mijn vraag is: Heeft er iemand hier misschien een theorie boek A + eventueel oefenexamens over waar hij vanaf kan/wilt? Daar zou je mij super mee helpen namelijk!

Mijn volgende theorie examen is namelijk 3 dagen voor mijn AVD, dus die MOET ik echt halen.. B|

Alvast bedankt!

Ik heb er nog één liggen voor je van de ANWB. Ik stuur je een PB'tje
 
Goedemiddag allemaal,

LeroyFoen
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 11 juni 2016
Theorie: 06 augustus 2016
AVB: 01 augustus 2016
AVD: n.n.b.
Rijschool: Expert te Leiden
Lesmotor: Honda CBF650
 
Dank je @ZwolleRob. En ga/doe ik zeker weten doen :Y

Doordat ik een tijdrovende baan heb, les ik vrijwel altijd op de zaterdag dus ik hoop dat ik dan alsnog in een redelijke tijd mijn rijbewijs ga halen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, net weer terug van een lekker lesje in dit mooie Hollandse zomerweer. :+ In ieder geval kunnen testen of het uitneembare waterdichte membraan van mijn jas en broek echt waterdicht zijn, dat is dus zo. *O* Had alleen natte en koude handen, omdat ik alleen doorwaai handschoenen heb.

Lesje ging verder erg goed, als je de rijstijl een beetje aanpast en goed vooruit kijkt voor eventueel gladde stukken op de weg heb je verder weinig last van het natte wegdek. Instructeur had verder weinig commentaar, alleen dat de bochten nog wat strakker mogen en op de snelweg (130 stuk) moet ik ook echt minimaal 130 vasthouden, maar dit was op de terugweg absoluut geen probleem en zelfs even 150 op de teller gehad, omdat ik mede-lesser + instructeur weer even moest inhalen. Alleen m'n nekspieren voelen het wel als je wat langer 130 rijdt hier in de polder. :]

Nog drie lesjes en dan over iets minder dan twee weken examen! Als ik zo doorga zou het zeker goed moeten komen!
 
gefeliciteerd! vanaf nu is het (al) lekker rijden en genieten. het examen zelf is niks meer dan een fijn stukje rijden.

in de regen lessen: het is niet leuk, je wordt er zeiknat van als het tegen zit, maar potverdrie! wat is het een goede leermeester: rijden in de regen. hoe erger de regen, hoe meer je denkt: als dit het ergste is wat je kan overkomen (op sneeuw en ijzel na), dan valt de rest reuze mee!

:]
 
Gefeliciteerd AniThing!

Niet de eerste keer in de regen, maar wel de eerste keer volle AVD les. Met goed materiaal en gezond verstand kom je gewoon een heel eind inderdaad.
 
ItsmeA3
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 18 maart 2016
Theorie: 12 augustus 2016
AVB: 27 juli 2016
AVD: n.n.b.
Rijschool: Blad (Rotterdam)
Lesmotor: Suzuki Gladius 650


Vanmorgen mn theorie maar eens gehaald... Nu nog een horde... AVD... Over 2 weken is m'n instructeur terug van vakantie... Schiet nou eens op.... *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Hierbij het lijstje:

[DoomSparrow]
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 20 juni 2016
Theorie: 28 juli 2016
AVB: 12 juli 2016 (gehaald :))
AVD: Nog niet gepland
Rijschool: KEMP Almere/Rijschool Francis (Almere)
Lesmotor: Kawasaki ER-6N

Update:

[DoomSparrow]
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 20 juni 2016
Theorie: 28 juli 2016 (gehaald :))
AVB: 12 juli 2016 (gehaald :))
AVD: 7 september 2016
Rijschool: KEMP Almere/Rijschool Francis (Almere)
Lesmotor: Kawasaki ER-6N

Mijn instructeur is nu op vakantie. Ergens eind van de maand weer terug. Dus eigenlijk heb ik nog maar iets meer dan een weekje om te oefenen voor m'n examen. En dat na 3 avd lessen.
Ik heb er wel vertrouwen in, maar begin toch een klein beetje zenuwachtig te worden.
Met een beetje geluk zit ik over een maandje op m'n eigen motor :9~
 
lekker bezig, gaat goed!

eigen motor --> hejje al wat?

Ik snap dat nog steeds niet helemaal. Ik kan toch niet proefrijden als ik geen rijbewijs heb? Of ben ik daar gewoon te braaf voor?
En ik ga geen motor kopen waar ik niet op gereden heb. Snap dat ik een kennis zou kunnen laten rijden voor het technische deel, maar ik wil eerst een beetje kijken wat ik fijn vind.
Zoals het er nu uitziet is er een grote kans dat ik voor een deauville ga. Maar uiteraard afhankelijk van hoe het rijdt.
Ik verheug me er op om van alles uit te proberen. :]
Ik heb nu alleen maar op 4 verschillende kawa er6n's gereden (die nog best veel verschillen)
 
:)

het kon natuurlijk zijn dat je je keuze al gemaakt had, of dat je een leuke motor voor weinig aangeboden had, zoals er hier een aantal zijn.

een Deauville is geen slechte motor. cardan-aandrijving, V-twin. ik heb er zelf ook naar zitten kijken, toen ik na de SilverWing wat anders wilde. nadeel vond ik dat de koffers niet afneembaar zijn.

Honda NTV650 Deauville

enige waar je last van zou kúnnen hebben is een kortademig motorblok als je 'm als pak-ezel gebruikt, of als je in de bergen rondrijdt. 56pk en 230kg maakt nou eenmaal dat het geen strepentrekker is. maar daar koop je ook geen toermotor voor.
 
Begint bij mij wel te kriebelen moet ik zeggen, deze week nog twee lessen en dan volgende week AVD examen. Ben er wel aan toe om lekker zelf te gaan rijden en ervaring op te doen! Zeker als ik nu naar buiten kijk... Heerlijk weer om te rijden! :]

Sterkte voor iedereen die moet wachten tot instructeurs weer terug zijn. :+
 
Zonet laatste lesje gehad voor 't examen, moest er even inkomen, slechte wegligging enzo. Maar goed, moest ook meteen de hele stad zo ongeveer door van m'n rijinstructeur (oh wat haat ik Groningen dan op zo'n moment met al z'n verrekte fietsers die kriskras oversteken :( ). Maar buiten de bebouwde kom was alles 'dik in orde' volgens instructeur, nette bochtjes e.d.

Al met al zag hij het wel zitten voor woensdag en dacht hij dat ik wel een goede kans had om te slagen, dus daar gaan we dan maar vanuit. Heb er zelf ook wel vertrouwen in. Maar blijft spannend natuurlijk!

Alle geslaagden gefeliciteerd uiteraard!
 
Zojuist mijn eerste AVD les gehad, maar man wat is dat wennen. Veel dingen (door het autorijden) die ik me af moet gaan leren haha. Wel meteen de vuurdoop gehad, in de spits door het stadscentrum, buiten bbk en autosnelweg gehad
 
Zonet laatste lesje gehad voor 't examen, moest er even inkomen, slechte wegligging enzo. Maar goed, moest ook meteen de hele stad zo ongeveer door van m'n rijinstructeur (oh wat haat ik Groningen dan op zo'n moment met al z'n verrekte fietsers die kriskras oversteken :( ). Maar buiten de bebouwde kom was alles 'dik in orde' volgens instructeur, nette bochtjes e.d.

Al met al zag hij het wel zitten voor woensdag en dacht hij dat ik wel een goede kans had om te slagen, dus daar gaan we dan maar vanuit. Heb er zelf ook wel vertrouwen in. Maar blijft spannend natuurlijk!

Alle geslaagden gefeliciteerd uiteraard!

Rustig aan doen. Toen ik en andere lessert AVD examen hadden was ik geslaagd terwijl ik juist onder max snelheid reed en hij gezakt omdat hij iets vlotter reed maar dus geen marge meer had om fouten van anderen op te vangen. En dat was in een relatief rustig dorp. Dus als er veel fietsers zomaar oversteken moet je echt defensief rijden en de fouten van de ander opvangen.

Komt goed! Mattor jij ook! Zet 'm op!
 
Avd-examen spannend? wat is nou helemaal het verschil met een rijles? je krijgt een paar vragen over de motor (BRAVO-A) en een ogentest, en daarna ga je EEN FIJN STUKJE RIJDEN. meer is het niet. het laatste wat de examinator wil is dat hij jouw tronie een tweede keer ziet omdat je tijdens dat fijne stukje rijden een fout hebt gemaakt. bedenk: het is jouw feestje en JIJ hebt het leukste voertuig, de examinator zit met je instructeur in een koekblik. gewoon rijden zoals tijdens een (goeie) les en je bent al halverwege. hou de auto met examinator niet in de gaten, ga er niet op letten. het liefst heeft hij dat je hem zoek rijdt.

echt, het AVD-examen is niet moeilijk! laat zien dat je een motorrijder bent, en geen automobilist op een motor.
 
Ik moet elke keer echt zo lachen om jouw "fijn stukje rijden" Saabert, heerlijk hoe je dat zo benaderd.
Vanmiddag mijn laatste les AVB voor het examen morgen. Please bear with me, boys 'n girls.
 
Terug
Bovenaan Onderaan