Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

@smous, de verleiding was ook te groot, maar liefst 10m zelf gereden van de straat naar de poort en 5m de tuin in _O-

@mofo congratz! Op naar het leuke rijden :Y

@cabo dat doen ze je niet na :+ gelukkig heb je tegenwoordig inderdaad leuke laarsjes voor dames. Ik heb er toen ook naar gekeken, helaas hebben ze nergens maatje slagschip :$
 
gefeliciteerd G_V_S! het mooie weer komt er weer aan, dus hup die fiets op!

bij motorlaarzen voor kantoorgebruik: denk er aan geen schoenen/laarzen met veters te nemen. je zal de eerste niet zijn die onderweg op zijn/haar plaat gaat omdat de veters rond schakel-/rempookje gewonden zitten...

:]
 
Gefeliciteerd, GVS!!

Saabert, bedankt voor de tip. Ik kijk inderdaad naar laarzen zonder veter. Met lessen droeg ik in het begin hoge sneakers met veters, naar die werkte ik helemaal weg.
 
Gefeliciteerd GVS, veel veilige kmters!

Vandaag weer les gehad, wat een mooi weer! Maar ik was wat vermoeid door de warmte, uurtje verzetten breekt me op, redelijk vermoeid weekend gehad...
Tis elke week weer iets wat beter moet. Kijken, knipperlicht, bochten beter afsnijden....volgende week nog lesje en alles even beter neerzetten! :] :]
 
Thanks voor de felicitaties, ook vandaag ben ik he-le-maal vrolijk! :}

Iemand nog tips voor de aankomende AVD?? Volgende week dinsdag de eerste les, meteen 1,5 uur! :) Huh 1,5 uur maar maar, is dat normaal, doen meer van jullie dat? :?
 
Ik deed na mijn avb lessen van 2 uur avd en dat vloog voorbij. Je kunt ook een stuk verder rijden daardoor. Met een uur reed ik alleen rondom het dorp en met 1,5 of 2 uur kon ik verder weg, naar de stad en de snelweg.
Verder gewoon genieten, goed kijken en als het goed is krijg je steeds minder commentaar en zijn jullie gewoon samen een stukje aan het rijden.
 
uurtje verzetten was ook hier lastig om doorheen te komen, ik was toch 2 dagen wat van slag: klok verzetten icm te laat naar bed gaan en er weer ontaard vroeg uit moeten omdat de werkgever dat van me vraagt.

tijdens de lessen krijg je het zoals het CBR het graag ziet. als je dat ook op je examen doet, is het een examen gewoon een fijn stukje rijden. kijken, knippertje, wegenverf en putdeksels vermijden, dan ben je al halverwege.

ik heb de route voor de ex-lessersrit in april wat aangepast ivm "beëindiging bedrijfsactiviteiten" van de lunchlocatie. en aangezien ik niet weet of er wat anders in komt voor 16 april heb ik wat anders gezocht.


voor de geïnteresseerden:
Ex-lessersrit april 2017

:]
 
wees blij dat het 1,5 uur is, want eer je op de brommert weg kan ben je toch al gauw een minuut of 10 bezig (oortje inpluggen, motorjas aan, handschoenen aan, botsmuts op (mocht je dat van de rijschool 'moeten' lenen), motor toegewezen krijgen, even snelle controle van de benzine: moeten we nog tanken onderweg?), en ook als je terug komt. zou je een uur les hebben, dan kan je net een rondje om de kerk rijden en ben je alweer klaar.

:]
 
Hmm ja klopt, maar ik heb inmiddels eigen kleding, helm, laarzen en oortje, dus inpluggen and GO! Maar deze meneer is heel relexed, bij de AVB reed ik ook echt een uur. Erg fijn. Achteraf babbelen we meestal nog wat, of vooraf. Het ligt aan de situatie. :)

Dan wordt het straks echt 1,5 uur rijden, maar op de snelweg was de windvang echt HUGE! Dat moet nog flink wennen, ik denk als ik een binnendoor-rijder ga worden. :)
 
dat zijn de meeste motorrijders, denk ik. maar snelweg hoort er nou eenmaal bij. zelfs met een goedbekuipte fiets als een Pan European zit je met je kneiter nog in de wind.
 
Ik heb 2 uur les en die uurtjes zijn zo voorbij!

Ik weet wat te doen met examen Saabert, t wordt mn 3de keer...maar dan nog ben je weer afhankelijk van ander verkeer, examinator, zenuwen.....maarrrrrrrr....de vooruitzichten met het weer zijn perfect! En mn motortje staat al ongeduldig te wachten voor een ritje!
 
Ik ben ook geen fan van snelweg, maar soms ontkom je er niet aan. Zodra het kan, duiken we van de snelweg af en zoeken de polderweggetjes weer op.

Wanneer rijd je af, Smous?
 
Yessss!!!! Geslaagd voor mijn AVD, dus motorrijbewijs in mijn zak! Woehoei!!! Het was een 6 je zei de examinator, maar ja, dat is ook voldoende!! Superblij!! Smous, jij bent de volgende en bedankt voor al het duimen!!
Nu mag mijn eigen motor uit de schuur.. Woehoei!
 
Monique, topperrrrrr, gefeliciteerd *O* *O* *O* en veel veilige kmters!

Cabo 7 april mag ik weer, heb 12de ook alvast ingekocht maar ga er vanuit dat die ik niet nodig zal zijn!
 
Whoop, whoop, super gedaan! Een 6 is toch ook prima, ervaring krijg je wel wanneer je begint te rijden! Gefeliciteerd Monique!
 
Wooohooo Monique2409 goed gedaan!!!! *O* *O* *O* *O* *O* Echt goed moment om te halen met strax nog lekkerder weer!

Nu Smous nog ! Ga sowieso voor je duimen!

Trouwens schoenen met veters tjeez heb ik nooit bij stil gestaan mijn schoenen die ik voor mijn lessen gebruik en heb gekocht hebben veters..Maar vind ze toch lelijk zodra ik zelf mag rijden ga ik andere kopen en dan dit x zonder veters haha!

Huis was zeker leuk! Maar toen ik thuis kwam dacht ik jeetje wil ik echt mijn huis verkopen? Dus beetje mix feelings..Ik denk niet dat ik kans maak hoor het loopt echt storm nu in Amsterdam..Beetje gekkenhuis momenteel dus ik denk dat ik volgende week meer hoor .

Als het niet lukt vind ik het ook niet erg kan ik fff flink sparen en dan ergens eind dit jaar of begin volgend jaar iets gaan zoeken....En natuurlijk toch motor kopen wat ik wil haha!

Zou vandaag AVD hebben maar is verschoven naar as Vrijdag..dit x een dubbel les uur pff betekend 3 uur rijden ach ja gelukkig gaan we ook bij de 1e helft toch weer terug naar rijschool en komt er toch een andere leerling zo heb je even die break....

Vind AVD leuk maar kan vermoeiend zijn omdat je naar iemand moet luisteren die zegt waar je naar toe moet..Sommigen instructeurs zijn vet duidelijk maar anderen niet echt maar goed dat is mijn mening...

Hoop ergens volgende maand te horen krijgen wanneer ik mijn AVD mag doen..ik haal sowieso die rit in April helaas niet *zucht* maar goed dan maar de volgende hopelijk mee pakken ! *O* *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Monique!! Gefeliciteerd!!! Wat een tof gevoel hè! Nu op zoek naar een motor of staat hij al klaar?
 
En Monique, bij mij was het ook op het randje, zei de examinator, maar ik heb hem en ik doe nu ervaring op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan