Mp3 500 abs v snaar

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, is het normaal dat een v snaar binnen de 10 duizend all verslete is? Hij is nu 7,5 duizend km oud de snaar, en begin sinds kort te merken dat ie minder optrekt en ook rond de 100 a 120 heeft ie moeite nu, heeft wel gewoon zijn kleine beurt gehad in november

Betreft een 2014 model en de vario en voor poulie koppeling en huis zijn nog zgan
 
Lijkt me aan de korte kant. Maar waarom denk je dat het aan de V-snaar ligt?
klinkt alsof ie herrie maakt vanuit het carter en de rest is nagenoeg nieuw wat erin zit kwa vario en voor poulie en koppeling met huis, ik kan nu nog met moeite 110 rijden en als ik volgas geef veel minder koppel dan voorheen vorige week had ik nog nergens last van sinds vrijdag dat ik dit opmerkte
 
klinkt alsof ie herrie maakt vanuit het carter en de rest is nagenoeg nieuw wat erin zit kwa vario en voor poulie en koppeling met huis, ik kan nu nog met moeite 110 rijden en als ik volgas geef veel minder koppel dan voorheen vorige week had ik nog nergens last van sinds vrijdag dat ik dit opmerkte
De snaar heeft ongeveer 7,6 duizend gedraait nu moet wel zeggen dat de helft daarvan met een malossi vario was daarna met orgineel en nu een j costa wellicht dat zoiets impact heeft op het slijtage dan een orginele vario met de zelfde snaar
 
klinkt alsof ie herrie maakt vanuit het carter en de rest is nagenoeg nieuw wat erin zit kwa vario en voor poulie en koppeling met huis, ik kan nu nog met moeite 110 rijden en als ik volgas geef veel minder koppel dan voorheen vorige week had ik nog nergens last van sinds vrijdag dat ik dit opmerkte
Herrie vanuit het carter, dat klinkt niet goed. Dan zou ik toch maar eens onderzoeken was zich daarbinnen afspeelt. Het zou kunnen dat je V-riem tegen het carterhuis aanslaat.
 
De snaar heeft ongeveer 7,6 duizend gedraait nu moet wel zeggen dat de helft daarvan met een malossi vario was daarna met orgineel en nu een j costa wellicht dat zoiets impact heeft op het slijtage dan een orginele vario met de zelfde snaar
Allemaal goed en wel, Malossi, J Costa.
Maar je moet eens nakijken wat vb Malossi als disclaimer meegeeft bij hun producten: "Products reserved exclusively for racing in specifically designed locations according to the provisions of the competent sporting authorities. We disclaim all liability for improper use"
Die mannen schuiven elke verantwoordelijkheid van zich af als je daarmee op de openbare weg gaat.
Velen hier zijn er erg tevreden mee, maar ik blijf bij standaard onderdelen op mijn Beverly 300 uit 2012.
 
Dan zou het erop neerkomen dat de riem eerder vervangen zou moeten worden met zoon type vario
 
Hij maakt dus ook meer toeren dan dat ie snelheid maakt nu dus dat zou betekenen denk ik dat de snaar uitgerekt en te dun worden is?
 
En als je allerlei bijgeluiden hoort zou het ook kunnen dat de riem aan het desintegreren is. Ik zou maar eens nagaan hoe het er daar vanbinnen uitziet.
 
En als je allerlei bijgeluiden hoort zou het ook kunnen dat de riem aan het desintegreren is. Ik zou maar eens nagaan hoe het er daar vanbinnen uitziet.
Hij word morge vervangen heb met spoed een afspraak gemaakt
 
jcosta's vreten krukassen :+
hij zat verkeerd gemonteerd, hij slipte steeds de vario zelf omdat ie niet strak genoeg zat denk ik, zit nu tijdelijk een ander in en maandag gaat ie hem weer plaatsen, hij zei ook dat die dingen gewoon goed zijn en all vele heeft gemonteerd zonder problemen, als ze krukasen opeten dan moet het bedrijf toch allang falliet gaan als je zulk spul verkoopt? j costa bestaat all een tijdje
 
hij zat er 2 weken onder tot ik dus tot vrijdag niet meer harder dan 115 kon gaan en zelfs 100, heb zelf de as gezien waar ik heen was gegaan ik dacht dat het me snaar was, hun zeiden dat het lag aan de vario dus ik ga maandag even terug dan mag ie het opnieuw plaatsen, de krukas zelf zag er naar mijn weten nog goed uit, ik had een handleiding gevonden van j costa waarin staat dat je juiste aanhalmoment gebruikt moet worden kwa vastzetten want anders gaat inderdaad die bell die achter de glijstaven zit speling krijgen en kapot van wat erin de handleiding stond
 
daarom vreten jc's krukassen het materiaal is te zacht waardoor de vertanding sneller slijt
Dat is toch vreemd als mensen er 10 tot 30k mee kunnen rijden zonder problemen? Of nog langer zelfs, waarom zou een bedrijf zoiets monteren dan en leveren met het risico een krukas te kunnen slopen en eventueel dat moeten oplossen door hun eigen fout ?
 
hij zat verkeerd gemonteerd, hij slipte steeds de vario zelf omdat ie niet strak genoeg zat denk ik, zit nu tijdelijk een ander in en maandag gaat ie hem weer plaatsen, hij zei ook dat die dingen gewoon goed zijn en all vele heeft gemonteerd zonder problemen, als ze krukasen opeten dan moet het bedrijf toch allang falliet gaan als je zulk spul verkoopt? j costa bestaat all een tijdje
J Costa bestaat al een 20-tal jaar volgens hun site: About us | JCosta
Ik dacht dat het Italiaans was maar blijkbaar is het een Spaans bedrijf.
 
J Costa bestaat al een 20-tal jaar volgens hun site: About us | JCosta
Ik dacht dat het Italiaans was maar blijkbaar is het een Spaans bedrijf.
Dat bedoel ik dus, een bedrijf dat all 20 jaar varios maakt en die zouden dan een krukas slopen? Lijkt mij dan dat zoiets door montage fout zou komen net als bij mij dat ik maar 115 ging
 
ze dekken zich allemaal in, Polini, Malossi J-costa Dr Pulley in door de zelfde disclaimer bij vario's en koppelingen voor race !!! daarmee geven ze aan dat het wel te gebruiken is maar eerder vervangen moet worden Dit doet een sprintrace team toch al bijna elke wedstrijd maar die zijn ook gesponsoort
Maar van J -costa is he bekend dat de vario deksel te zacht is de vertanding verslijt en daardoor zich vast vreet op de krukas
Ander nadeel van de JC vond ik de hoge toren waar die meteen naar toe gaat +/- 7000 rpm terwijl het max koppel bij 5700 ligt on ge-tuned
dan schiet je je doel voorbij want de meeste trekkracht heb je bij 5700 toeren en daar wil je meestal het dischtbij in de buurt komen en blijven
bij Polini en malossi is het mareriaal te dun waar door de vario eerder op is die kun e vervangen bij 20.000km meestal de rollen en riem gaan 5000km mee
Dr pulley maakt geen vario's voor de 400 /500 master blokken alleen koppelingen en die gaan wel wat lager mee de mijne nu te minste al 60.000km maar ik ken ook iemand die hem bij 20.000 km kapot had
 
ze dekken zich allemaal in, Polini, Malossi J-costa Dr Pulley in door de zelfde disclaimer bij vario's en koppelingen voor race !!! daarmee geven ze aan dat het wel te gebruiken is maar eerder vervangen moet worden Dit doet een sprintrace team toch al bijna elke wedstrijd maar die zijn ook gesponsoort
Maar van J -costa is he bekend dat de vario deksel te zacht is de vertanding verslijt en daardoor zich vast vreet op de krukas
Ander nadeel van de JC vond ik de hoge toren waar die meteen naar toe gaat +/- 7000 rpm terwijl het max koppel bij 5700 ligt on ge-tuned
dan schiet je je doel voorbij want de meeste trekkracht heb je bij 5700 toeren en daar wil je meestal het dischtbij in de buurt komen en blijven
bij Polini en malossi is het mareriaal te dun waar door de vario eerder op is die kun e vervangen bij 20.000km meestal de rollen en riem gaan 5000km mee
Dr pulley maakt geen vario's voor de 400 /500 master blokken alleen koppelingen en die gaan wel wat lager mee de mijne nu te minste al 60.000km maar ik ken ook iemand die hem bij 20.000 km kapot had
verklaar dan dat er mensen zijn die gewoon 20 tot 40 duizend km met een j costa rijden? zonder dat de bell kapot is
 
ze dekken zich allemaal in, Polini, Malossi J-costa Dr Pulley in door de zelfde disclaimer bij vario's en koppelingen voor race !!! daarmee geven ze aan dat het wel te gebruiken is maar eerder vervangen moet worden (...)
Het is meer omdat de scooter niet met die onderdelen gehomologeerd werd. In principe mag je er dus niet mee op de openbare weg rijden.
 
Rijstijl ??? of wat ze rijden binnen door, stad snelweg
Hoe kwa rijden weet ik niet maar dit is all een voorbeeld, dan had je er nog een die 40 duizend gereden had en toen speling kreeg op die bronze bus waar de glijbus in komt

Ik rij zelf voornamelijk 50 en 80 wegen en soms snelweg
 
Het is meer omdat de scooter niet met die onderdelen gehomologeerd werd. In principe mag je er dus niet mee op de openbare weg rijden.
Volgens mij is dit vooral toepasbaar bij scooters die dan performance onderdelen erop krijgen, j costa is gewoon ontwikkeld voor de orginele setup, tuurlijk worden ze ook in de racerij gebruikt maar dan samen met andere onderdelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan