MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Speciaal gereedschap in de vorm van een universele trekker en een pers ? Of echt iets speciaals van mv ?
Hier in t zuiden heb je maar twee dealers. Dipi en Joppen. Beide hebben niet de beste recensies op het www.
Zit er in het zuiden ook nog een betrouwbaar adres met mv ervaring ?

Kan opgelost worden. Heb je een pb gestuurd
 
Ik heb geen pb ontvangen :?


dan nog een vraag aan allen hier :
In mijn zoektocht naar informatie kwam ik twee clubs tegen. MV Agusta Owners club Benelux en MV Agusta Club Nederland
Zijn er hier leden van een van de twee en is dit net zo'n strijd als de ducaticlub en ducati olanda ? Want dat soort drama kan ik wel missen :+

Sommige zijn lid van de een, anderen van de ander en een aantal van allebei ;-)
Ik ben lid van de mvocb :)
 
Beste Heren, ik ben nieuw in dit topic, heb nu een RSV1000 Factory, maar ben op zoek naar een motor met iets meer comfort.
Ben nu aan het kijken naar een Tuono V4. Zie in de advertentie van een dealer dat hij meerder modellen heeft. Zonder en met APRC, het is me duidelijk wat dat verschil is (traction/ wheelie control)
Maar hij spreekt ook over "Tuono V4 APRC" en "Tuono V4 R APRC". Kan iemand mij vertellen wat dan het verschil is?
Alvast bedankt, Bor
 
Beste Heren, ik ben nieuw in dit topic, heb nu een RSV1000 Factory, maar ben op zoek naar een motor met iets meer comfort.
Ben nu aan het kijken naar een Tuono V4. Zie in de advertentie van een dealer dat hij meerder modellen heeft. Zonder en met APRC, het is me duidelijk wat dat verschil is (traction/ wheelie control)
Maar hij spreekt ook over "Tuono V4 APRC" en "Tuono V4 R APRC". Kan iemand mij vertellen wat dan het verschil is?
Alvast bedankt, Bor

:? Stel je vraag hier Arie68 in "Tuono Topic Deel 19" zou ik zeggen ;)
 
Haha, dus zekers op drie motoren een proefrit gemaakt. :P
- Brutale 1090
- Aprilia V4 Tuono (R of Factory)
- Triumph Speed Triple 1050

Overigens zijn de R's bij Aprilia de 'goedkope' versie. En onder de Factory's zit het mooiere spul. Betere vering, remmelarij etc...
 
Haha, dus zekers op drie motoren een proefrit gemaakt. :P
- Brutale 1090
- Aprilia V4 Tuono (R of Factory)
- Triumph Speed Triple 1050

Overigens zijn de R's bij Aprilia de 'goedkope' versie. En onder de Factory's zit het mooiere spul. Betere vering, remmelarij etc...

Bijna goed, ga vanmiddag rijden op een Tuono V4, mijn vrienden rijden beide een Speed Triple, en ik ben eigenwijs en wil dus wat anders 8-)

Heb nu een factory RSV1000 uit 2007, daar zitten idd de mooie spulletjes op. Een Tuono V4 in de Factory uitvoering is helaas boven budget '(
 
ehde8wnmdt9ut.jpg


Zo, dit is hem dan geworden :+
 
Laatst bewerkt:
Grote plannen? Of gewoon onderhoud?

*Waterpomp upgrade en waarschijnlijk meteen samco koelslangen.
*Radiateur afpersen/repareren/vervangen ivm kleine schade van contact met voorband.
*Achterhub revisie
*Alarm opnieuw laten certificeren voor verzekering
* motor afstellen op de testbank
* service van voorvork en schokbreker

Dat was het voorlopig wel. Grote beurt met kleppenstellen is al net gedaan.
 
*Waterpomp upgrade en waarschijnlijk meteen samco koelslangen.
*Radiateur afpersen/repareren/vervangen ivm kleine schade van contact met voorband.
*Achterhub revisie
*Alarm opnieuw laten certificeren voor verzekering
* motor afstellen op de testbank
* service van voorvork en schokbreker

Dat was het voorlopig wel. Grote beurt met kleppenstellen is al net gedaan.

Flinke ingreep! Voor afstellen zou ik MadRacing informeren. Zaterdag mijn MV opgehaald en super tevreden over het werk! En voor een eerlijke prijs!

Waterpomp ? Word die zo warm? Ze hebben mij verteld dat je temperatuur best tot 110 mag oplopen, staat ook in het boekje van de brutale dan.
Hoe weet je eigenlijk wanneer je problemen krijgt met die achterhub. Je hoort er best vaak over..
 
Bij de proefrit bleef de motor keurig onder de 100 graden. Ik moet even kijken wat ze doet bij echt warm weer.
De hub (lagers) moet je volgens het boekje elke 36.000 km vervangen maar er zijn er redelijk wat die de helft daarvan niet hebben gehaald. Ik heb geen historie van de hub dus laat hem preventief vervangen.
Afstellen weet ik nog niet waar ik ga. Ik hoor veel goeds over madracing maar dat is voor mij wel ver weg. Ruud Frederiks ook maar daar heb ik ervaring mee en hij is ook echt goed. Hier in t dorp zit biggelaar performance. Super goed met Ducati en ook met aprilia rsv4's heeft hij mooie vermogens gehaald. Ik weet alleen niet wat zijn ervaring met mv is.
 
Heeft er iemand info over, of ervaring met een Scottoiler op een F4? Op dit moment zijn deze Scottoilers in de aanbieding bij Louis en ik overweeg er eentje aan te schaffen, ik kan echter op de site niet zien of ze geschikt zijn voor mijn motor.
 
Heeft er iemand info over, of ervaring met een Scottoiler op een F4? Op dit moment zijn deze Scottoilers in de aanbieding bij Louis en ik overweeg er eentje aan te schaffen, ik kan echter op de site niet zien of ze geschikt zijn voor mijn motor.

Bij elke motor geeft een scotoiler een slecht gesmeerde ketting of een vreselijk vette kliederboel. Een goede tussenweg is er niet.
 
Bij de proefrit bleef de motor keurig onder de 100 graden. Ik moet even kijken wat ze doet bij echt warm weer.
De hub (lagers) moet je volgens het boekje elke 36.000 km vervangen maar er zijn er redelijk wat die de helft daarvan niet hebben gehaald. Ik heb geen historie van de hub dus laat hem preventief vervangen.
Afstellen weet ik nog niet waar ik ga. Ik hoor veel goeds over madracing maar dat is voor mij wel ver weg. Ruud Frederiks ook maar daar heb ik ervaring mee en hij is ook echt goed. Hier in t dorp zit biggelaar performance. Super goed met Ducati en ook met aprilia rsv4's heeft hij mooie vermogens gehaald. Ik weet alleen niet wat zijn ervaring met mv is.

Ik zou dan niet ver weg zoeken, idereen die met een test bank overweg kan en mengsel lezen, kan ook een MV afstellen. Hangt alleen af waarmee. eigen software PC of rapidbike.
Feit is dat ze alleen misschien niets op de plank hebben liggen.
anderen trekken gewoon een kopie van de vorige keer passen het aan en rekenen volle pond. daarmee halen ze eerdere investeringen mee terug
 
Bij elke motor geeft een scotoiler een slecht gesmeerde ketting of een vreselijk vette kliederboel. Een goede tussenweg is er niet.

Op mijn vorige motor had ik een scottoiler maar omdat die maar aan 1 zijde smeerolie kwijlde was ik er inderdaad niet erg over te spreken. Op een gegeven moment lekte het olie reservoir ook en heb ik dit ding eraf gehaald. Nu is er echter een optie tot een "dubbele" oiler, dit lijkt me beter. Mijn vorige motor had carb's die voor het vacuum zorgden, mijn MV heeft injectie dus ik weet niet of dit dan ook gaat werken.
 
Ik zou gewoon de ketting eens goed schoonmaken en dan in spuiten met witte kettingwax ipv olie. Belray en s100 hebben erg goede die lang blijft zitten. Voor de prijs van een scotoiler kan je heel wat bussen kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan