Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

..Is het mogelijk om in de peaklife een programma te zetten die campings onderweg aangeeft/kan vinden? In Roemenië zijn deze dun gezaaid..
 
Leuke aanbieding DRAADLOZE 720P IP-CAMERA VOOR BINNEN EN BUITEN
Heb zelf de GoRider Excalibur en ben hier samen met de Hozzira software erg blij en tevreden mee :} :]

In het oerwoud van alle Chinese GPS'en, is dit een goede keuze? Ik zit af en toe eens op eBay en Aliexpress te kijken, maar er is zoveel keuze dat ik het overzicht een beetje kwijt ben. Een TomTom of Garmin zou een makkelijkere keus zijn, maar aangezien ik hem maar zo'n 3-4x per jaar zou gebruiken vind ik dat het geld niet waard.
 
Ik krijg m'n muziek niet aan de praat - ik heb bestanden uit m'n Itunes op de sd kaart gezet, maar hij ziet ze niet? Het is een 32GB mini sd van sandisk.
 
Leuke aanbieding DRAADLOZE 720P IP-CAMERA VOOR BINNEN EN BUITEN
Heb zelf de GoRider Excalibur en ben hier samen met de Hozzira software erg blij en tevreden mee :} :]

Ik heb deze Gorider besteld, en hij zou binnenkort geleverd moeten worden. Nu zag ik dat de actieve cradle een snoertje heeft met een soort open einde, wat je ergens op aan moet sluiten. Nu heb ik op dit moment een ongebruikt tomtom-stroomkabeltje hangen (van de vorige eigenaar), die geschakeld is aangesloten op de koplamp. In principe zou ik die gewoon door kunnen knippen, en met een set male-female stekkertjes de kabel van de Gorider erop aansluiten toch? De omvormer zit toch pas in de actieve cradle, tot daar is het gewoon een 12v kabeltje wat je iets verlengt. Of maak ik nu een denkfout?
 
Ben aardig technisch met motoren , maar dit is andere koek..,

Heb een Chinese navi ( reaction x-navigator plus)

Daar draaide Igo op maar was vast gelopen .. Opnieuw opgestart ,etc doet het niet meer?.
SD in pc probeer uit lezen , kaartje leeg?? Nou ja zal ik zelf wel gedaan hebben.

Dus nieuwe software aangeschaft via MP, Igo8 2015 kaartje erin... Niets.. :(

Kaartje in Pc ,alles staat erop zo te zien... Maar start niet op.

Staat wel in zip file's moet je die uitpakken ofzo ?..

Wat doe ik fout of snap ik niet??

Wie kan mij helpen ga zaterdag op vakantie met dat ding....
 
Ben aardig technisch met motoren , maar dit is andere koek..,

Heb een Chinese navi ( reaction x-navigator plus)

Daar draaide Igo op maar was vast gelopen .. Opnieuw opgestart ,etc doet het niet meer?.
SD in pc probeer uit lezen , kaartje leeg?? Nou ja zal ik zelf wel gedaan hebben.

Dus nieuwe software aangeschaft via MP, Igo8 2015 kaartje erin... Niets.. :(

Kaartje in Pc ,alles staat erop zo te zien... Maar start niet op.

Staat wel in zip file's moet je die uitpakken ofzo ?..

Wat doe ik fout of snap ik niet??

Wie kan mij helpen ga zaterdag op vakantie met dat ding....
Je hebt software gekocht, die niet werkt.

Vraag het aan de verkoper.
 
Ben aardig technisch met motoren , maar dit is andere koek..,

Heb een Chinese navi ( reaction x-navigator plus)

Daar draaide Igo op maar was vast gelopen .. Opnieuw opgestart ,etc doet het niet meer?.
SD in pc probeer uit lezen , kaartje leeg?? Nou ja zal ik zelf wel gedaan hebben.

Dus nieuwe software aangeschaft via MP, Igo8 2015 kaartje erin... Niets.. :(

Kaartje in Pc ,alles staat erop zo te zien... Maar start niet op.

Staat wel in zip file's moet je die uitpakken ofzo ?..

Wat doe ik fout of snap ik niet??

Wie kan mij helpen ga zaterdag op vakantie met dat ding....

Je moet wel in de navpath aangeven wat hij moet opstarten,iGo.exe dus.
 
Huh ook?

Bedankt voor je antwoord !!! Maar zelfs dat snap ik niet..

Heb wel wat geprobeerd zip file's unzipped en toen weer terug op de sd card gezet, shit nog niets... :( :(

Wie kan het voor me doen in de buurt van Dordrecht ..
 
Huh ook?

Bedankt voor je antwoord !!! Maar zelfs dat snap ik niet..

Heb wel wat geprobeerd zip file's unzipped en toen weer terug op de sd card gezet, shit nog niets... :( :(

Wie kan het voor me doen in de buurt van Dordrecht ..
========

ik heb een chinese rage navigatie, werkt onder windows ce.
zover ik weet geen zipfiles uitpakken op voorhand.. gewoon kopieren naar sd kaart. (mogelijk eerst opnieuw fat32 formatteren.
Als je je navi aanzet op settings/instellingen klikken.
Dan krijg je scherm met div opties.. waaronder volume, date time en ook Navi Path.
Navi path aanklikken.. dan krijg je optie om vanaf Igo op te starten die normaliter standaard op chinese navi zit. Of je kan vanaf de sd kaart op starten, als je bijvoorbeeld igo primo als extra navi erop geinstalleerd hebt.
Als ik opstart van de standaard meegeleverde geinstalleerde Igo (8) navi.. dan heet het bij mij residentflash..
Dit klik ik aan als bevestiging om daar van op te starten en druk op oke. Als ik de navigatie wil gebruiken die op de sd kaart staat dan deze aanklikken en op oke drukken.

Ik heb wel op mn sd card vastloper gehad, opnieuw igo primo erop gezet. waaronder ook de motoreditie. Heb mijn sd card eerst opnieuw moeten formateren en daarna igo primo erop gezet. Vanuit igo primo update naar de motoreditie gedaan.
Op dit forum goede uitleg hierover gehad.
iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

ben absoluut niet tevreden over het scherm van mijn rage navigatie, erg slecht zicht tijdens het rijden.. maar dit terzijde..

hoop dat je wat hebt aan bovenstaande.

gr
ell
 
Ik heb idd ook de rage(rage en go-rider zijn geloof ik hetzelfde apparaatje) en er zat geen software op,deze staat op de sd card.
Zoals hierboven beschreven via instellingen de iGo.exe selecteren die op je sd card staat,je komt via instellingen/navpath in een soort windows menutje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gorider biker III, en die doet 't op zich prima. Nu viel het me laatst op dat hij een snelheidscamera bij mij in het dorp niet kende. Ik dacht geen probleem, ik markeer het punt op de kaart, maak een nieuw waarschuwingspunt, sla het op en klaar.
Nu blijkt dat hij dat punt niet onthoudt: nadat het apparaat uitgeschakeld is geweest is het weg.

Doe ik iets verkeerd?
 
Ik zou dan wel de 8GB variant kopen... Beter scherm en meer geheugen :). Heb er één via eBay besteld voor 110 euro. Hoop deze snel binnen te hebben. (Hopelijk zonder inklaringskosten)
 
Dag mensen,
Ik ben gister met de peaklife op stap geweest.. zonder het ding zou ik de bestemming niet zo maar gevonden hebben maar.. het verbaasde me wat dat ik over kleine weggetjes werd gewezen terwijl de infrastructuur ter plekke toch niet gek was..

Op de terugweg werd me een andere route gewezen(...?)

..en weer over zeer kleine weggetjes met veel bochten etc.. Het leek niet echt het snelst..
Ik moet nog even kijken wat het ding precies heeft gedaan maar; Ik vermoed dat dit op te lossen is met instellingen? (nee heb 'm niet op 'omrijden/kleine weggetjes-modus gezet, als dat al kan)..
 
Dag mensen,
Ik ben gister met de peaklife op stap geweest.. zonder het ding zou ik de bestemming niet zo maar gevonden hebben maar.. het verbaasde me wat dat ik over kleine weggetjes werd gewezen terwijl de infrastructuur ter plekke toch niet gek was..

Op de terugweg werd me een andere route gewezen(...?)

..en weer over zeer kleine weggetjes met veel bochten etc.. Het leek niet echt het snelst..
Ik moet nog even kijken wat het ding precies heeft gedaan maar; Ik vermoed dat dit op te lossen is met instellingen? (nee heb 'm niet op 'omrijden/kleine weggetjes-modus gezet, als dat al kan)..

Heb je hem misschien op kortste route staan, of misschien op vermijden van wegen met snelheden van +80 KM/H?
 
Dat laatste niet, het eerste is goed mogelijk..
Wat is een betere instelling op dit apparaat om dit soort dingen te voorkomen?
 
Er is veel in te stellen op die dingen. De software is wel goed, die heeft zich wel meermalen bewezen. Je moet wel leren omgaan met die dingen.

Misschien is het iets om een keer een workshopje op te zetten voor de mensen die vastlopen met navigatie?
 
Wel, zoals ik in mijn laatste vakantieverslag schreef heb ik me wel eens verwonderd over het ding..(toen ik in Wenen centrum strandde..)

Edit'routeplanningsmethode staat op 'snel' en toch werd ik via achterafweggetjes gestuurd..
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat waypints zijn, maar ik had eerst 'wenen'als die-kant-op gezet.. toen ik in de buurt was op de camping nwe route door Hu gezet, en hij vroeg of de oude roeute (wenen dus) gewist moest worden--. ik ; ja wissen.. maar dat gebeurde dus niet..
 
Zojuist heb ik ook een Rage besteld via Chinavasion. De komende maanden wil ik hem in de auto in Indonesië en Australië gaan gebruiken en wanneer ik hier uitgekeken ben moet er in Nederland een motor komen om deze Rage te ondersteunen.

Kunnen jullie mij alvast een beetje opweg helpen welke software ik het beste aan kan schaffen? Ik heb verder geen gekke eisen, behalve dat hij de bovenstaande landen en Nederland + Duitsland support. Ik lees het een en ander over iGO Primo en dan moet er nog een mappakket bij (Navteq ofzo)? De installatie moet als semi-IT'er wel te doen zijn ga ik vanuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan