Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

Geen idee wat waypints zijn, maar ik had eerst 'wenen'als die-kant-op gezet.. toen ik in de buurt was op de camping nwe route door Hu gezet, en hij vroeg of de oude roeute (wenen dus) gewist moest worden--. ik ; ja wissen.. maar dat gebeurde dus niet..

Je kunt het programma Tyre gratis downloaden op je pc en daar een route uitzetten simpel door op wegen te klikken,je geeft je vertrekpunt aan en klikt verder (mooie)wegen aan ,de waypoints of viapunten,naar je bestemming.Deze route sla je op als kml bestand en deze plaats je in de " routes "map van je Rage.
Afhankelijk van je instellingen op de navigatie gaat het programma de te rijden weg tussen de waypoints bepalen,als je er genoeg plaatst dan rij je nagenoeg de uitgezette route dus bijv.om Wenen heen.
 
Mja, en ondanks 'snelte route'i nstelling blijft hij me via rare en onverharde weggetjes sturen..
 
Heb gister ook een Rage ontvangen. Heeft iemand nog een tip voor een goede wereld map i.c.m. iGo Primo?

Edit: Google is your friend. Heb al iets gevonden, maar eerst nog even een SD-kaartje halen. Maps en software zijn toch even iets groter dan de 4GB interne opslag.
 
Laatst bewerkt:
Hier zit al software en kaarten op,dat was vroeger niet.
Hier zul je de motorcycle edition gewoon op kunnen zetten.
Ik ben matig positief over mijn rage,batterij is zeer slecht en de gps hapert(tijdje heel goed,tijdje slecht)
 
Beschik je wel over de 'verbeterde' variant? Dus de 8gb versie?
Ik heb de oude in mijn bezit gehad en heb nu de nieuwe. GPS-signaal is in de nieuwe veel beter en ook het scherm is een stuk beter naar mijn ervaring.
 
Rage is goedkoop.
Voorheen altijd zonder software en kaarten, dat is een nadeel, want dan moet je toch zelf weer wat gaan pielen.
In een link een stukje terug staat eenzelfde navi, maar dan met kaarten. Ongeveer zelfde prijs, lijkt mij toch een fijner alternatief.

Ander nadeel: accu's zijn idd brak. Nou heb ik daar erg weinig last van, want het ding zit in de houder. Toch doe ik af en toe het ding los, om bijv binnen een route handmatig er in te zetten. Vervelend als ze accu dan leeg is.

Ik rijd er nu een jaar of acht mee, de oudere versie en sinds een jaar of twee de grotere rage.

Qua fouten en storingen is het gelijk aan de zumo's een TT's die ook in mijn groep meerijden; ze allemaal wel eens wat.
 
Jup eens!

Hiervoor de peak gehad, dat was een drama ding wat betreft de accu scherm was wel iets beter als de Rage (beter zichtbaar).

Nu een Rage, vind alleen het oplaad mechanisme wat fragiel net zoals de peak, voor de rest top ding.
En voor dat geld...
 
Ik heb al een poos een gorider Excalibur, ben tevreden over toestel samen met de software van Hozzira
Vooral de functie dat je met 1 druk op de knop het volgende routepunt kunt verwijderen, vooral handig wanneer een routepunt net iets fout staat in de route
Wel één van de nadelen is dat wanneer je mee gaat doen aan een toertocht deze vaak niet wordt aangeboden als kml file.

Dus organisatoren aanbieden van routes als kml file zou heel erg leuk zijn
 
Beschik je wel over de 'verbeterde' variant? Dus de 8gb versie?
Ik heb de oude in mijn bezit gehad en heb nu de nieuwe. GPS-signaal is in de nieuwe veel beter en ook het scherm is een stuk beter naar mijn ervaring.

Ik heb denk ik de oude,kan ik ff uitzoeken.
 
Ik heb denk ik de oude,kan ik ff uitzoeken.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen de 'oude' en 'nieuwe'. Ik heb het idee dat het scherm ook een stuk feller is, maar heb deze helaas nog niet gebruikt in de felle zon.
Ervaringen zal ik hier delen!
 
Ja dat kan zeker! Waarschijnlijk is Igo 8 voorgeinstalleerd.

Top! Bedankt voor de snelle reactie. Wellicht dat je deze ook nog kan beantwoorden:

Ik rij al jaren met een ipaq (ja ik ben oud), waarop ik tomtom draai met .itn files om gedownloade routes te rijden. Is hetzelfde met Igo ook mogelijk?

Bedankt!
 
Ah, maar daar zijn weer converter tools voor kwam ik net achter. Dus kan ik m`n .itn`s omzetten in .kml en ze dan laden. Thanks! Dan denk ik dat ik eruit ben :)

Met ITN Converter kun je in een handomdraai je ITN routes 1-op-1 omzetten naar KML routes. Er wijzigt verder niets.
 
Weet iemand waar je een losse mount kan kopen voor de Rage / GoRider Extensa?

Ik heb 2 motoren dus het zou wel handig zijn als ik een extra mount kon krijgen... :)
 
Ebay misschien? Sowieso via Aliexpress: even de volgende zoekterm gebruiken: holder motorcycle gps.
Even goed opletten dat je de goede pakt.
 
Ebay misschien? Sowieso via Aliexpress: even de volgende zoekterm gebruiken: holder motorcycle gps.
Even goed opletten dat je de goede pakt.

Heb ik ook al eens gezocht, maar is toch al snel 40Euro voor houder+voeding (of ik heb verkeerd gezocht) Dan kun je bijna beter voor 100Euro een complete extra navigatie set bestellen op ebay Duitsland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan