NGK Iridium-Zündkerze BPR7EIX en BOUGIESTEKKER NGK LD05F

XT500prideofJapan

'Live to ride, ride to Live'.
31 jul 2021
51
11
WorldWide
Dag, geachte leden weet dat deze vraag al vaker is behandelt maar ik weet het eigenlijk nu nog niet dus graag een 'ja' of 'nee' dan doe ik gewoon de meeste stemmen gelden. De vraag luid als volgt: Kan ik op een Yamaha XT500SP met 12 Volt elektrisch systeem OEM, deze combinatie, (zoals vermeld in de titel van dit onderwerp), van bougie en bougiekap in combinatie met een inductie ontsteking, (Tytronic/Sparcon) gebruiken zonder dat de bobine het (weer) begeeft? Alvast bedankt voor respons.. N.B.: Originele bougiestekker is nadat bobine defect raakte vervangen door een NGK model.
 
dag, ja dat is dus het dilemma ik had hiervoor dus de oude originele bougiedop van Denso en dus die Iridium bougie van NGK......de motor liep 2 maanden als een Zwitsers uurwerk toen van het een op het andere moment totally out of the blue de bobine de geest gaf..kreeg toen van Sparcon mee dat ik wel een ontstoord bougiedopje moest gebruiken...dus ik weet het even niet meer, zag dat er hier op het platform al talrijke discussies gevoerd werden over het onderwerp.

 
hoi, ja zo'n hele nieuwe....met koolstof draadjes....rood op afb. heb ik dus 3 keer weerstand...;) afb.2. : silliconen bougiekabel. zonder wit kernomhulsel dus eigenlijk alleen silliconenachtig rood omhulsel met kleine zwarte koolstofdraadjes.....er staat nog een opschrift op gedrukt, maar eens kijken wat... Als het weer weer beter wordt ga ik gewoon weer rijden, laatste keer met nieuwe bobine ook weer 50Km zonder problemen..greetz fr.
 

Bijlagen

  • 1633504123205.jpg
    1633504123205.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan